Skocz do zawartości

Tomek Kowalski

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Dęblin
  • Zainteresowania
    wędkarstwo, motoryzacja, sport, modelarstwo;)
  • Zawód
    Elektryk, Informatyk, Kierowca
  1. W sobotę "znalazłem" w muzealnym magazynie coś do Twojego Iłka ;) Mega Zimny atrybut .. i troszkę więcej zdjęć tutaj
  2. Jak masz ochotę wejść w Stalingradzki klimat to polecam tę książkę. To takie bardziej niemieckie spojrzenie na kocioł i próby utrzymania Paulusa i jego żołnierzy. Siłą rzeczy jest w niej bardzo dużo informacji o wykorzystywaniu Ju-52 (i kilka zdjęć).
  3. Dzień dobry, Mam pytanie związane ze sposobem malowania armaty Bofors 105 mm wz.36 z ORP Sęp. Podczas prac przygotowawczych do szykowanej wystawy, po zdjęciu wierzchniej powłoki Bofors odsłania różne rodzaje materiałów z których został wykonany (dużo mosiądzu, sporo stali nierdzewnej). Moje pytanie wiąże się ze sposobem w jaki mógł być oryginalnie pomalowany Bofors? Tzn, czy stal nierdzewna i mosiądz były przykryte jakąś powłoką lakierniczą? A jeśli tak, to w jakim kolorze (podstawowym)? Jaki kolor powinien być położony na armacie (stan - Wrzesień 1939)? Nam podczas drapania farby wyszło, że oryginalny kolor jest znacznie jaśniejszy od obecnie położonego. Czy to może być prawda, czy jest to efekt prac po 45 roku? pozdrawiam Tomek
  4. Przy tych maszynach jestem bardzo systematycznie Razem z chłopakami trochę pomagamy w pracach muzealnych to i mam okazję spokojnie wejść tu i tam ;) choć jeszcze nie do środka Suczek - to na wiosnę przyszłego roku Jak będziesz miał jeszcze jakieś potrzeby to daj znać. Zrobię to przy okazji (o ile nieszczęsny śnieg nie okryje maszyn) następnych wizyt.
  5. Tak jak napisał Mikołaj głębokość wnęki jest zmienna: od 270 mm do 380 mm - oczywiście plus minus coś ;) trochę źle kadrowałem i coś się obcięło - ale tak to jest jak się samemu z miarką walczy.. to zdjęcie jest zrobione przy kadłubie. I przy okazji jeszcze troszkę drobiazgów w wnęk podwozia: Lewa strona: I prawa: Manometr wraz z gniazdem ładowania instalacji w prawej wnęce: pozdrawiam Tomek
  6. Maleństwo jest obecnie rozłożone praktycznie na czynniki pierwsze. Dostęp do szczegółów i detali chyba nie będzie już lepszy http://grzbiet.pl/blog/renault-ft-17-film-z-pierwszego-dnia-prac/ Tak wyglądał Renault FT-17 10 kwietnia.
  7. 18 maja będzie organizowana w Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej Noc Muzeów http://www.kulturalna.warszawa.pl/wydarzenia,1,86763.html?tab=event_basic_data&locale=pl_PL Renault FT-17 będzie daniem głównym, a że jest rozłożony na części pierwsze można będzie zrobić fajne zdjęcia do dokumentacji. Jeśli Moderatorzy nie będą mieli nic przeciw załączę film jak wygląda czołg obecnie. pozdrawiam Tomek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.