Skocz do zawartości

EuroTrakker

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Tychy
  • Zainteresowania
    Transport drogowy i kolejowy
  • Zawód
    Obchodowy urządzeń nawęglania
  1. HIPS (polistyren) jest w obróbce podobny do plastiku w modelach, używam dokładnie tych samych narzędzi i kleju :-) Nadkola powstały poprzez nawinięcie na wycięte boki (przy użyciu skalpela cyrklowego OLFA) paska HIPSu grubości 0,25mm. Nie formowałem go na ciepło więc nie wiem jak się zachowa... Pozdrawiam
  2. A więc tak, po kolei... ;-) Zielony, bo bardzo podoba mi się firma Bring ze skandynawii :-) Poprostu ;-) Szafa narzędziowa wzorowana na kilku egzemplarzach wykonanych w rzeczywistości (np. Scania R Streamline z firmy Westdijk Transport). Brak czarnych wstawek, efekt zamierzony :-) Czarny zastąpić białym bądź zielonym, również wzorowany na niektórych samochodach spod bandery Bring. Z czego zbudowałem? Tak samo jak przy budowie FAUN-a od podstaw, tak tez tu zastosowałem płyty HIPS (polistyren) o różnej grubości (0,25mm, 0,5mm oraz 1mm), bardzo wdzięczny materiał, nadkola nad drugą osią, cała druga oś wraz z zawieszeniem, przedłużenie ramy, szafa narzędziowa, dodatkowy zbiornik paliwa, skrzynia akumulatorów, katalizator, to wszystko zbudowałem właśnie z HIPS-u. Apropos skrzynki akumulatorów, w tej chwili nie mam jak dodać fotki, ale będąc w 2015 roku na MasterTruck-u w Opolu obfotografowałem sobie właśnie Hi-Waya Euro6 ale LowDecka w celu dokumentacji zdjęciowej do budowy tego właśnie modelu. Jak by ktoś mi polecił jakiś serwer (darmowy) na fotki to bym mógł co nie co jeszcze powrzucać :-) Pozdrawiam wszystkich!
  3. Witam, Przedstawiam Wam mój najnowszy model, czyli IVECO Stralis Hi-Way w wersji Euro6 w układzie osiowym 6x2/4, tzw. pusher. Bazą do budowy był model ITALERI nr 3899, IVECO Stralis Hi-Way Euro5. Zbudowałem od podstaw drugą, kierowaną oś, katalizator Hi-SCR, skrzynię akumulatorów oraz dodatkowy zbiornik paliwa na tylnym zwisie, co jest charakterystyczne dla wersji Euro6. Za kabiną umieściłem szafę narzędziową, gdyż ciągnik ten będzie jeździł na ponadgabarytach (budowa naczepy wkrótce). Myślę, że przypadnie Wam do gustu ;-) Pozdrawiam
  4. Ciągle myślę nad brudzeniem, ale zabieram się do tego jak pies do jeża ;-) Mam już kupione suche pastele ale nie mam odwagi do tego póki co ;-) Cały etap budowy jest tylko na moim profilu na FB, a kalkomanie zamawiałem w Niemczech w firmie DecalPrint ale sam je musiałem wpierw zaprojektować. Pozdrawiam
  5. Ups, dzięki za zwrócenie uwagi :-) Skala to oczywiście 1:24, już uzupełniłem opis. Pozdrawiam
  6. Witam Was, Tym razem chcę Wam przedstawić moje "oczko w głowie", które budowałem niemal 2,5 roku. Jest to ciężki ciągnik balastowy niemieckiej marki FAUN, konkretnie model HZ50.45/50 8x8 w barwach polskiego przewoźnika, którym jest Zakład Transportu Energetyki Radom (ZTE Radom) wykonany w skali 1:24 z polistyrenu HIPS. Trochę o oryginale: Takich ciągników powstało z znanych mi informacji tylko 2 sztuki i obie trafiły do Polski w 1984 roku jako fabrycznie nowe pojazdy do dwóch wielkich firm, czyli Zakłady Remontowe Energetyki Katowice oraz Zakład Transportu Energetyki Radom. Zostały one skompletowane w dosyć nietypowy sposób patrząc na pozostałe ciągniki balastowe firmy FAUN, ponieważ "nasze" duże FAUNy posiadały filtry powietrza razem z chwytami powietrza zamocowane za kabiną, gdzie w innych pojazdach znajdowały się one z przodu po bokach maski. Ogólnie to powstało tylko kilkanaście sztuk ciągników balastowych FAUN o układzie napędowym 8x8. Na dzień dzisiejszy w Polsce został tylko radomski (katowicki w 2010 bądź 2011 został zezłomowany). Ciągnik ten jest zdolny do ciągnięcia przyczep o masie do 300 ton, oryginalnie posiadał także siodło zawieszone przegubowo do ciągnięcia ciężkich naczep do 200 ton (ale który z tych dwóch egzemplarzy je posiadał nie wiem, być może i oba je posiadały, jeden na 100%). Napędza go chłodzony powietrzem, 12-cylindrowy, widlasty silnik DEUTZ BF12L513C z układem chłodzenia powietrza doładowującego (Intercooler). Jako sprzęgło współpracuje z nim znany ZF WSK-400 i 16-biegowa skrzynia biegów ZF 16S-190A. Ze względu na wysoką temperaturę pracującego w zmienniku oleju zastosowano układ chłodzenia tegoż oleju z wykorzystaniem dodatkowej chłodnicy znajdującej się za kabiną po stronie kierowcy. Wciągarka linowa posiada uciąg 50 ton i jest napędzana hydraulicznie. Co oznacza jego nazwa? HZ - z niemieckiego Hauber Zugmaschine, czyli ciągnik z silnikiem przed kabiną, 50 - masa całkowita 50t (2x10t z przodu i 2x15t z tyłu), 45 - rostaw osi (4,5m) a tak naprawdę to rozstaw wózków (czyli liczone od środka rozstawu przedniego tandemu do środka tylnego), 50 - moc silnika (500KM), 8x8 - układ napędu, 4 osie, wszystkie napędzane, dwie pierwsze kierowane. Budowę modelu rozpocząłem 9 lipca 2013 roku. W 2009 roku miałem możliwość obfotografowania oryginalnego ciągnika FAUN HZ50.45/50 8x8 należącego do ZRE Katowice. I to w oparciu o te zdjęcia buduję swój model. Niestety gdy tam byłem nie istniały już takie elementy jak silnik, skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, co bardzo utrudniało rozpoczęcie prac nad modelem, gdyż były to dosyć istotne elementy. Na szczęście z pomocą przyszedł Ralf Koch, wydawca i autor książek pod tytułem FAUN Archive (kolekcja składa się z pięciu tomów, posiadam wszystkie i gorąco polecam ;-), który podesłał mi kilka zdjęć tych zespołów. Samo projektowanie zajęło mi prawie dwa lata (po części też to, że pracowałem nad innymi modelami a późnej się przeprowadziłem na swoje ;-) A model wykonany jest w 99% od podstaw, ten 1% to 3 zbiorniki powietrza i wszystkie światła i reflektory. Budowałem go z polistyrenu HIPS (o grubościach 1mm, 0,5 oraz 0,25mm), myślę, że resztę widać na zdjęciach ;-) I tak jak przy MANie, jak tylko pogoda mi pozwoli na sesję w plenerze i dobrym świetle, nie omieszkam tego wykorzystać i przedstawić wam nowych zdjęć ;-) Z modelu jestem w 100% szczęśliwy :-) Zapraszam do komentowania, postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania ;-) Pozdrawiam
  7. Witam wszystkich po dłuższej nieobecności w tej części forum :-) Przedstawiam Wam świeżo ukończony model, a jest nim MAN TGA 41.660 XXL 8x4/4 w barwach austriackiej firmy FELBERMAYR noszący numer taborowy 887. Modelem bazowym był MAN TGA z Italeri. Ale z pudła wykorzystałem kabinę bez owiewek, przednią część ramy i tylne nadkola. Pozostałą część wykonałem od podstaw z polistyrenu HIPS, który jest wdzięcznym materiałem na tego typu operacje. Przedstawię Wam kilka zdjęć robionych na szybko, gdy tylko pogoda pozwoli to zrobimy lepsze ;-) Model ma kilka niedociągnięć, wynikły one trochę z pośpiechu, bo w czasie budowy dwukrotnie się przeprowadziłem, ożeniłem, urodziła mi się córeczka, więc czasu miałem raz mniej raz więcej... Pozdrawiam
  8. Ale ja z serii Vintage bardzo bym chciał Renault R360 lub podobne, w niskiej lub (chyba bardziej ;-) w wysokiej kabinie Turboliner R370... Może w 2015...
  9. Łoł, takiego zainteresowania się nie spodziewałem! Powolutku, dobo juz odpowiadam na twe pytania. Otóż, nie to nie jest mój pierwszy model (mam koło 15 modeli, w tym zestawy naczepowe), poprzedni jest tu pokazany, czyli Mercedes TITAN z firmy Felbermayr nr 714. Tak, da radę porobić więcej fotek gotowego modelu, ale jak pisałem wcześniej, dopiero gdy wróci z wystawy. Czemu nie byłem na MTMie? Z prostej przyczyny. Mój charakter pracy nie pozwolił mi na wyjazd, gdyż w sobotę miałem drugą zmianę (pracuję w systemie czterobrygadowym, wtajemniczeni wiedzą o co chodzi). Czemu brakuje wkładów lusterek, wycieraczek i rejestracji? Model był dokańczany na wystawę na niedzielę, a zdjęcia wykonałem w sobotę, gdzie tych drobnych elementów jeszcze brakowało. A co do banera nad szybą, to rzeczywiście będzie, ale dopiero jak wymyślę jego całkowity wygląd. A teraz mi się wspomniało, że mówiliście o SS'ach. Otóż myślałem nad nimi ale jednak to mi bardziej się spodobało. Do kolegi jonnym, otóż rzeczywiście podobny samochód istnieje w rzeczywistości z tym, że nie posiada dźwigów załadowczych, trochę inny schemat malowania i zabudowa podwozia. O, to on: http://img508.imageshack.us/img508/1500/1008241borderjp8.jpg Pozdrawiam!
  10. Dziękuję wszystkim za miłe słowa :-) Owszem, podobne układy osiowe można spotkać w Holandii, Danii czy Skandynawii ale taki dokładnie (o nazwie 8x2/*6, czyli z 1, 2 i 4 osią kierowaną) są rzadkie (a przynajmniej mało fotek takich podwozi znalazłem). Przeważały układy z 1 i 4 osią kierowaną i dwoma napędzanymi oraz z 1 i 2 osią kierowaną, 3 napędową a 4 bliźniaczą podnoszoną. Skoro chcecie bym dorzucił kilka fotek to proszę :-) Tylko taka mała adnotacja, model obecnie jest do obejrzenia w SDK Tęcza na wystawie więc fotki, które teraz zamieszczę to są to fotki z procesu budowy, gdzie niektóre rzeczy były potem jeszcze dopracowywane (np. przejścia kolorów na kabinie, itp.) A więc: Tak wyglądała wstępna przymiarka z już pomalowanym podwoziem: Tu lepszy widok na przód kabiny: Oczywiście siatka grila została pomalowana na niebiesko. A tu lepszy widok na tylną część zabudowy, czyli dźwig załadunkowy. Siłowniki to profile Evergreen jako cylinder, tłok wykonany z ramki po częściach z wyprasek. A cała zabudowa oraz osłony między osiowe to klasyczny HIPS 1mm i 0,5mm ;-) Jeszcze raz dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam!
  11. Witam! Chciałem wszystkim forumowiczom przedstawić mój świeżo ukończony model. Jest to Scania serii R z dość nietypowym i rzucającym się w oczy układem osiowym. Otóż, takie podwozie o 3 osiach skrętnych i jednej napędzanej jest wytwarzane w firmie LAXA Special Vehicles współpracującej ze Scanią (tu link jako dowód: http://www.laxasv.se/Chassis4A01.asp). Natomiast zabudowa to niespotykana w Polsce a popularna w Skandynawii i nie tylko zabudowa pod kontenery firmy HAMMAR model 183B (link do strony producenta: http://hammar.eu/180-series.php). Model powstał w oparciu o model Scania R500 Italeri, druga oś kierowana to kit KFS, natomiast ostatnia oś, kierowana (tzw. tag axle) jest mojej indywidualnej roboty. Malowanie oraz zabudowa podwozia to moja czysta inwencja twórcza ;-) Kontener pochodzi z zestawu MAN TGA + 20' ft container. Pozdrawiam
  12. EuroTrakker

    1988 PETERBILT 378

    Witam! Twoje siodło (tzn. siodło z Peterbilta, którego odtwarzasz) to siodło z tzw. mocowaniem kardanowym. Mówiąc w skrócie częściej jest spotykane w ciężkich ciągnikach siodłowo - balastowych i pozwala ono płycie siodłowej wraz z naczepą ustawić się pod różnymi kątami względem ciągnika (dodatkowo umozliwia przechyły na boki w porównaniu do zwykłej płyty siodłowej). Dla zobrazowania budowy takiego siodła podsyłam link z KFS-u: http://kitformservices.com/tq/JSK38.jpg na którym są pokazane części składowe do takiego mocowania siodła. Mam nadzieję, że trochę pomogłem...? Pozdrawiam EuroTrakker
  13. Witam! Kolego lolek300124 Przedstawię zdjęcie mojego zawieszenia takiej osi w Scanii, również opierałem się na oryginale i wygląda to zupełnie inaczej niż na forum norweskim, z resztą, sam zobacz: A tak wygląda z osią: Tak w ogóle, to niech się lepsi ode mnie wypowiedzą, która wersja zawieszenia osi podporowej wleczonej jest poprawna. Pozdrawiam Adrian
  14. Maciej Turczynowicz Dokładnie, mieszkam przy rondku "Paprocańskim" na ulicy Jaracza, na pułapie szóstego piętra Z widokiem na DK1. Wkrótce (od lutego) ruszam z kolejnym projektem, będzie to młodszy konkurent TITANa, czyli MAN TGA także Felbermayr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.