Skocz do zawartości

II Nieoficjalny Zlot Posiadaczy Luksusowych Modeli 1/144


net_sailor

Rekomendowane odpowiedzi

Czas zacząć myśleć o nowym Zlocie. Wyklarowały nam się już się terminy przyszłorocznych imprez, przynajmniej jeśli chodzi o pierwszą połowę roku. W poprzednim wątku o I Zlocie mieliśmy wstępnie wyselekcjonowane dwie propozycje:

 

Wrocław Model Show w dniach 13-14 kwietnia 2019 r.

Warszawski Festiwal Modelarski Babaryba w dniach 8-9 czerwca 2019 r.

 

Proponuję pozostać przy tych dwóch lokalizacjach i wybierać pomiędzy nimi. No chyba, że ktoś ma lepszy pomysł.

Nie widzę tutaj możliwości technicznej założenia ankiety (może Administracja coś pomoże?), więc chciałbym żebyście składali swoje deklaracje przybycia na II Zlot jako wpisy pod postem. Tzn. piszcie, czy w tej chwili planujecie przyjazd na:

WMS

Babarybę

obie imprezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcinie za rozpoczęcie tematu!

 

Póki co mogę powiedzieć, że rozmawiamy z szeregiem modelarzy oraz producentów 144-kowych z Czech i Niemiec odnośnie wizyty na przyszłorocznym WMS.

Zainteresowanie jest - pomogły bardzo obrazki z pierwszego zlotu na Babarybie. Dam oczywiście znać jak już potwierdzą swój udział.

 

Pozdrawiam, Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cieszę się, że jednak będzie kontynuacja popularyzacji mikrusów

Jak dla mnie obie imprezy są interesujące. Będę się starał być we Wrocławiu, ale BABARYBA jak dla nie jest dostępniejsza i za nią głosował

Poza tym z racji przyszłorocznego 90-lecia naszego narodowego przewoźnika PLL LOT staram się złożyć wszystkie LOTowskie pasażery i zrobić taką mała tematyczną wystawkę. Może ktoś jeszcze coś dostawi w tym temacie?

Dzięki Marcinie za podtrzymanie tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - trochę się wtrącę żeby nie dublować tematu - od trzech lat rozwijam na swojej wystawie klasę motor sport a w planach mam samoloty pasażerskie - może żeby nie dublować zaproszę zlot do Bielska Białej na MPM - tak i tak powstanie u nas silne wsparcie dla tej klasy - oczywiście wynika to również z mojego zamiłowania do pasażerów - mam już jakąś koncepcję - pierwszego sponsora a jak klasa się zacznie rozwijać zacznę ściągać na giełdę stoiska tematyczne - takie mam plany już od IV edycji - Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Chyba każdy kto chciał się wypowiedzieć to już się wypowiedział zatem nadszedł czas decyzji. Postanowiłem, że formuła zlotu będzie przechodnia, tzn. zlot nie będzie miał stałego miejsca zameldowania. Z Waszych deklaracji wynika że WMS i Babaryba są jednakowo możliwe, więc:

najbliższy zlot będzie we WROCŁAWIU w dniach 13-14 kwietnia 2019 r.

Chłopaki z WMS przejmą pałeczkę organizacyjną, ponieważ ja osobiście nie będę mógł uczestniczyć w zlocie. Szykują się naprawdę ciekawe atrakcje dla miłośników skali 1:144. Będą goście zagraniczni i stoiska handlowe z tą skalą.

Co do opcji Babaryby myślę, że drugi zlot w tym roku jest jak najbardziej możliwy o ile będą nadal chętni by w nim uczestniczyć. Zależy mi na jak największej frekwencji na naszych zlotach. W każdym razie po WMS założę nowy wątek dotyczący III. zlotu i wtedy zadecydujemy czy chcemy spotkać się raz jeszcze w czerwcu w Warszawie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że wybór padł na Wrocław bo na 99% będę tam mógł (przy)być ? A skoro będzie to zlot to mógłbym wziąć kilka swoich modeli, sęk tylko w tym, że wiele z nich było już na WMS w zeszłym roku.

Chyba, że zrobimy "sobie" własny kącik zlotowy niejako poza WMS - jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko - zapraszamy też ze starszymi modelami!  Na zlocie pojawi się paru modelarzy 1/144 spoza granic naszego kraju i myślę, że bardzo chętnie zapoznają się z Waszymi pracami. :)  Czy zrobimy oddzielny stolik dla 144ki - zobaczymy jeszcze, możliwe że na wspólnym stole część modeli będzie wystawiona poza konkursem. Podczas procesu zgłaszania modeli można będzie wybrać taką opcję.

Więcej informacji już niebawem!

Pozdrawiam, Marek

Edytowane przez donalyah00
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ale to nieistotne w jakiej części ktoś startuje. Ważne, że jest i coś wystawił.

Istotą Zlotu jest zmasowany nalot modeli w naszej ukochanej skali, aby pokazać, że istniejemy, budujemy całkiem fajne rzeczy i jest tego dużo. Warto przekonywać organizatorów przyszłych konkursów, że skala 1/144 nie musi być marginalizowana na konkursach pod postacią zapisu "1/72 i mniejsze", ale warto ustanowić dla niej osobną klasę albo i dwie, bo zwyczajnie na to zasługuje. Dlatego do Zlotu zalicza się sam konkurs jak i wystawę pozakonkursową. Konkurs jest docenieniem wysiłku organizatorów, że utworzył klasę dla 1/144,  a funkcjonująca obok wystawa jest po prostu wzmocnieniem liczebnym naszych starań o poważne traktowanie. W taki sposób widzę popularyzację naszej skali w postaci Zlotów.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, net_sailor napisał:

To jest właśnie popularyzacja w działaniu! ?

Pochwalisz się co nabyłeś?

Zakupiłem dwie Cesny Bir dog z Miniwing oraz Rq-4 Global Hawk też z Mini 
Dodatkowo właśnie zamawiam Sea King pod scenkę z wyławianiem kapsuły apollo :)
No bo ja bardziej dioramiarz :)  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cyt: Istotą Zlotu jest zmasowany nalot modeli […], aby pokazać, że […] budujemy całkiem fajne rzeczy i jest tego dużo. […] Warto przekonywać organizatorów […] konkursów, że skala 1/144 nie musi być marginalizowana na konkursach pod postacią zapisu "1/72 i mniejsze".

Bardzo słuszne założenia, niezbędne żeby modele w 1/144 faktycznie zaistniały na imprezach modelarskich jako pełnoprawna i, co jeszcze  ważniejsze, równie interesująca kategoria, tak jak pozostałe skale! Jednak żeby było dużo takich modeli, to potrzebne są określone działania popularyzujące tę skalę. Liczny udział modelarzy w konkursach i wystawach towarzyszących może być jednym z elementów wzmacniających starania o -  jak napisał net_sailor - poważne traktowanie modeli z tej skali. Ale potrzeba czegoś więcej, by zostało to osiągnięte. W wątku pt. „Popularność skali 1/144” napisałem, że: w tej przestrzeni pole do popisu dla „indywidualnej twórczości” jest ogromne. Szczerze mówiąc, napisałem tak, gdyż liczyłem na jakieś konkretne głosy w dyskusji, ale... chętnych nie było ?. A szkoda, bo temat wart jest dyskusji. Np. na sam początek może warto, żeby warsztaty i galerie modeli w 1/144 wróciły do głównych działów forum (Samoloty, Pojazdy, Okręty  statki etc.), bo do działu Projekty grupowe/Popularyzacja 1:144 zaglądają ci co już robią takie modele, więc przecież wśród tych modelarzy popularyzować skali 1/144 już chyba nie trzeba? Na pewno natomiast trzeba popularyzować wśród "tych innych"! Ponadto może warto byłoby uruchomić jakiś tutorial pokazujący jak ładnie fotografować te małe modele, żeby na zdjęciach stanowiących duże powiększenia nie wyglądały niczym antyreklama tej skali?

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Andrzej Ziober napisał:

 W wątku pt. „Popularność skali 1/144” napisałem, że: w tej przestrzeni pole do popisu dla „indywidualnej twórczości” jest ogromne. Szczerze mówiąc, napisałem tak, gdyż liczyłem na jakieś konkretne głosy w dyskusji, ale... chętnych nie było ?.

Bo z czym tu dyskutować? Czy jest pole do popisu? Owszem jest i każdy zdecyduje jak je sobie wykorzysta. Może ktoś grzebać się w detalach nie ustępujących większym skalom i będzie to pewnie największe nagromadzenie umiejętności przypadające na milimetr kwadratowy. Ale z drugiej strony skala jest wygodna do tworzenia dużych kolekcji i tym popisem może być także różnorodność modeli oraz wariantów malowań, co też może być imponujące (po warunkiem zachowania podstawowych zasad staranności). Miejsce w skali 1/144 jest dla wszystkich i nie czuję się upoważniony by narzucać komuś swoich upodobań. Jedni robią filigranowe myśliwce, inni wymuskane pasażery a jeszcze inni umorusane transportowce. Fajnie, że tak jest!

37 minut temu, Andrzej Ziober napisał:

Np. na sam początek może warto, żeby warsztaty i galerie modeli w 1/144 wróciły do głównych działów forum (Samoloty, Pojazdy, Okręty  statki etc.), bo do działu Projekty grupowe/Popularyzacja 1:144 zaglądają ci co już robią takie modele, więc przecież wśród tych modelarzy popularyzować skali 1/144 już chyba nie trzeba?

To trochę bardziej złożone. Dział ten powstał po to, żeby skonsolidować na razie stosunkowo nieliczne środowisko 1/144 i skoordynować nasze działania. Wiem, że inni też tu zaglądają bo dział 1/144 jest lepiej widoczny z poziomu strony głównej. Poprzednio przez wiele lat istniał zasadniczo tylko jeden długaśny wątek zakopany w którymś z podforów o nowościach modelarskich. Z racji długości był on mało przejrzysty, bo komu się chce przekopywać kilkadziesiąt stron w poszukiwaniu czy dany temat był już poruszany. Teraz jest znacznie bardziej przejrzyście - przede wszystkim dla nas. Obecnie po reformie silnika forum łatwiej jest z resztą przeglądać nowe wpisy klikając na " zobacz nieprzeczytaną zawartość" i wtedy wyskakują na liście też wątki naszego działu, jeśli akurat coś się w nim dzieje. W każdym razie tym sposobem pozyskaliśmy kilku naprawdę świetnych modelarzy specjalizujących się dotychczas w innych skalach.

46 minut temu, Andrzej Ziober napisał:

Ponadto może warto byłoby uruchomić jakiś tutorial pokazujący jak ładnie fotografować te małe modele, żeby na zdjęciach stanowiących duże powiększenia nie wyglądały niczym antyreklama tej skali?

Problem jakości zdjęć jest w zasadzie ogólnomodelarski. Jeśli chce się swoje prace prezentować w Internecie, to trzeba po prostu robić zdjęcia co najmniej przyzwoite i to bez względu na skalę. Nie widzę tu specjalnej wyjątkowości skali 1/144. Przecież taki myśliwiec F-14  w 1/144 ma wielkość Messerschmitta czy Spitfire w 1/72, o rozmiarach pasażerów czy transportowców nie wspominając. Jeśli więc ktoś sobie nie radzi ze sfotografowaniem  obiektu 10x10 cm albo 30x30 cm, to raczej powinien zacząć od podstaw fotografii jako takiej i dowiedzieć się po co jest światło, statyw, samowyzwalacz itp. Mam tutaj w zasadzie tą samą odpowiedź, gdy ktoś się mnie pyta jak robię detale w 1/144 - po prostu robię je starannie! Więc zdjęcia chyba też można zrobić starannie, pamiętając jednocześnie o złotej zasadzie: makro wrogiem modelarza. Jeśli model będzie taki sobie to zdjęcia tylko to pogorszą. Ukułem sobie nawet taką maksymę, że w skali 1/144 wszelkie niedoróbki widać 144 razy bardziej. ? 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt: Bo z czym tu dyskutować?

„Z czym” faktycznie niema, ale „o czym” może by i było - np. o tym, jak przekonywać ludzi, że budowa modeli w skali 1/144 może być równie interesującym wyzwaniem modelarskim, jak ich budowa w skalach większych (a w szczególnych przypadkach, że budowa takich małych modeli może nawet być równie trudna, jak tych w dużych skalach!). Ale skoro chętnych do  rozmowy nie ma, to nie będę się na siłę wpychał ze swoimi przemyśleniami.

Generalnie nie czuję potrzeby jakiegoś upartego dyskutowania. Wydawało mi się tylko, że mając sporo obserwacji robionych przez lata odnośnie „odbioru” modeli w skali 1/144, to może o sprawach związanych z popularyzacją tej skali warto pogadać nie tylko w kontekście, co kto ostatnio wypuścił na rynek i co kto sobie kupił do posklejania. Skoro jednak niema zainteresowania, to przepraszam, że się tu na chwilę wprosiłem i już stąd znikam. Ale bardzo serdecznie pozdrawiam wszystkich miłośników tej skali, życząc wiele radości z robienia modeli :piwo:.

Edytowane przez Andrzej Ziober
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co dyskutować ani pisać manifestów, trzeba robić modele, wozić na wystawy, wstawiać do internetów, spotykać się z ludźmi i robić co się da żeby wspierać rozwój rynku w naszej skali.

Przechodząć od słów do czynów - na początek kilka słów - 2 Złot Posiadaczy Luksusowych... który zdarzył się podczas 8 WMS uważam za znakomitą kontynuację pierwszego. Udało nam się zaprosić Luksusowe modele nie tylko z kraju, ale też z Czech, Niemiec, Szwajcarii oraz przedstawiciela brytyjskiego SIG 144. Co więcej - udało mi się osobiście zbudować dwa nowe modele "zdążyć na Wrocław".

A oto modele - w swoim ogóle. Pozwoliłem sobie czerwoną strzałeczką zaznaczyć plakietkę informującą o Zlocie.

3 Zlot wstępnie zaplanowany w Berlinie, Gatow na początku września.

 

8wms_2nzplm144_01_resize.JPG

8wms_2nzplm144_06_resize.JPG

8wms_2nzplm144_14_resize.JPG

8wms_2nzplm144_15_resize.JPG

8wms_2nzplm144_16_resize.JPG

8wms_2nzplm144_12_resize.JPG

8wms_2nzplm144_02_resize.JPG

8wms_2nzplm144_03_resize.JPG

8wms_2nzplm144_05_resize.JPG

8wms_2nzplm144_07_resize.JPG

8wms_2nzplm144_08_resize.JPG

8wms_2nzplm144_13_resize.JPG

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.