Teraz jest Pt gru 15 2017, 2:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: Cz lis 02 2017, 8:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 29 2014, 2:23
Posty: 402
Lokalizacja: Zakopane
Nie, tylko szlifowałem i polerowałem.

_________________
Aktualnie na warsztacie:
Spitfire Mk.IXc 1:48 Eduard (The Longest Day)
Jak-3 (Yak-3, ЯК-3) 1:48 Zvezda
Spitfire Mk.Vb 1:48 Airfix - rewitalizacja "złomu"
Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwie"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: Cz lis 02 2017, 13:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sty 12 2010, 18:40
Posty: 303
Lokalizacja: Bemowo
Bardzo korzystnie wyszło polerowanie :D Czyli da się
Też mnie to czeka..
pzdr
K

_________________
Obrazek

Klasa 1- Samoloty i śmigłowce
ObrazekAviatik Berg D.I


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: Cz lis 02 2017, 20:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 29 2014, 2:23
Posty: 402
Lokalizacja: Zakopane
Panowie, powie mi ktoś co to za ciemny pasek? Jakaś taśma? Dobrze kojarzę, że widoczny tam otwór przechodzi na wylot?

Obrazek

_________________
Aktualnie na warsztacie:
Spitfire Mk.IXc 1:48 Eduard (The Longest Day)
Jak-3 (Yak-3, ЯК-3) 1:48 Zvezda
Spitfire Mk.Vb 1:48 Airfix - rewitalizacja "złomu"
Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwie"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: Cz lis 02 2017, 20:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N gru 31 2006, 22:49
Posty: 605
Otwór przechodził na wylot, zaklejany taśmą
Obrazek
KRYSTEK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: Śr lis 08 2017, 10:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 29 2014, 2:23
Posty: 402
Lokalizacja: Zakopane
Tablica przyrządów nie dawała mi spokoju. Nawet ta ładniejsza (od Airesa) była zbyt płaska. Układ zegarów był gdzieniegdzie pomieszany. Charakterystyczny sztuczny horyzont był czarno-biały a nie kolorowy. Gwoździem do trumny było to, że idąc za radą Mikele zapuściłem ją srebrnym washem. Byłoby pewnie fajnie, ale:
  • primo: tablicę pomalowałem czarnym matem i nie zabezpieczyłem połyskiem więc nie mogłem idealnie wymyć washa - drobinki cały czas świeciły mi się w niepożądanych miejscach;
  • secundo: wash wpłynął mi na zegary i też świecił się na ich tarczach.

Tutaj wygląda to jeszcze w miarę...

Obrazek

... ale w tym świetle - tragedia.

Obrazek

Za nic nie mogłem tego dziadostwa wymyć. Wkurzyłem się, rozkleiłem, zmyłem, powyginałem blaszkę, żeby trochę ją uprzestrzennić i dodać brakujące przetłoczenie. Folię z instrumentami potnę i zamienię miejscami te, które są błędnie nadrukowane. W ślad za wygięciem tablicy zróżnicowałem powierzchnię żywicznego elementu, do którego zostanie przyklejona. Zamocowałem go też w innym miejscu niż radzi instrukcja, jakieś 1,5mm głębiej, bo inaczej najniżej położone zegary były zasłonięte. Konsekwencją tego jest, że teraz muszę odciąć podszybie z celownikiem i cofnąć w stronę fotela, bo nie wejdzie mi wiatrochron. Przy okazji, na moje oko będzie to bliższe rzeczywistości.

Obrazek Obrazek Obrazek

Zamówiłem też uniwersalne kalkomanie Airscale do tablic przyrządów. Mam zamiar wykorzystać z nich sztuczny horyzont, a może także coś więcej. Jak dojadą, to się zobaczy.

Biorę się za burty kokpitu, bo choć z daleka wyglądają fajnie, to na makro widać, jak bardzo jest tam łyso - szczególnie po bokach fotela. Całą tę pustą przestrzeń wypełniała niezła plątanina kabli, rur i zaworów. Trochę drutu trzeba będzie tam umieścić. Lekko nie będzie. Wytnę też zaznaczoną na zdjęciu kolumnę, bo w oryginale jej nie było: znajdujące się u jej szczytu dwa pokrętła były osadzone jedynie na małym panelu.

Obrazek Obrazek

Mój pierwszy mały scratch - zrobiona z profili Evergreen tylna część ramy fotela z mechanizmem strzałowym. Makro bezlitośnie pokazało jak bardzo krzywo mi wyszło, ale i tak uważam, że rezultat jest lepszy niż to co dał Aires.

Obrazek

Do tego dodam jeszcze blaszkowe prowadnice od Eduarda i można kleić do fotela.

Przy okazji pytanko: w jakim kolorze był mechanizm strzałowy? Znalazłem tylko jedno kolorowe zdjęcie, na którym go widać i jest na nim pomalowany na oliwkowozielony, ale to chyba Chińczyk i nie wiem, czy u nas było tak samo.

_________________
Aktualnie na warsztacie:
Spitfire Mk.IXc 1:48 Eduard (The Longest Day)
Jak-3 (Yak-3, ЯК-3) 1:48 Zvezda
Spitfire Mk.Vb 1:48 Airfix - rewitalizacja "złomu"
Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwie"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: Śr lis 08 2017, 15:24 
Offline

Dołączył(a): Pn lip 08 2013, 10:31
Posty: 482
Twój skrecz wygląda dobrze moim zdaniem. Widzę, że robisz ten model bardzo "na poważnie" ;) Fajnie będzie można podglądać i wielu rzeczy się dowiedzieć.

_________________
Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce
ObrazekCaudron G.4 Copper Hydroavion
Klasa 4 - Okręty i statki
ObrazekJesień U-Bootwaffe czyli U-2322


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: Pt lis 10 2017, 19:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 08 2013, 14:13
Posty: 1950
xmald napisał(a):
Twój skrecz wygląda dobrze moim zdaniem. Widzę, że robisz ten model bardzo "na poważnie"

Nic dodać, nic ująć :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: So lis 11 2017, 3:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 29 2014, 2:23
Posty: 402
Lokalizacja: Zakopane
Dzięki, chłopaki. Trochę przesadzacie - nie stać mnie na model "na poważnie" gdyż nie dysponuję wystarczającą wiedzą, umiejętnościami, czasem i budżetem. Staram się poprawić błędy, które kłują mnie w oczy ale nadal jest tu sporo miejsca na uproszczenia.

Tymczasem, w ramach odskoczni od przeciągającej się pracy z kokpitem, zrobiłem sobie silnik i dyszę. Co prawda zdecydowałem już, że nie będzie opcji roztykówki, ale i tak na szybko pomalowałem te elementy - trochę z ciekawości, trochę dla ćwiczenia (bo przypominam, że pod wieloma względami nadal jestem nowicjuszem, aerograf to wciąż dla mnie tabula rasa), trochę dla zabawy, no i mam nadzieję, że odrobinę będzie widać przez kanały dolotowe, których otwory wyciąłem we wrędze.

Obrazek Obrazek

Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym coś nie poprawił (lub sknocił, jak kto woli). Końcówka dyszy w wydaniu HB była moim zdaniem bardzo słaba: zbyt mocno ściśnięta i miała zbyt delikatny kołnierz. Skróciłem ją nieco, powiększyłem otwór, zeszlifowałem nieco te łopatki oraz dodałem kołnierz z blaszki mając nadzieję, że poprawi to w widoczny sposób kształt elementu.

Obrazek Obrazek

No nie bardzo... O ile pomysł z kołnierzem prezentuje się nawet ciekawie, o tyle koniec nadal jest ściśnięty. Malarsko też nieciekawie. Spróbuję jeszcze nad tym popracować.

Doszły wspomniane poprzednio kalkomanie Airscale. Tak wyglądają:

Obrazek

Czyli jest nieźle, ale szału nie ma. Detal i czytelność są na plus (największy zegar ma tarczę o średnicy 2mm) ale do najlepszych blach od Yahu dzieli je kosmos. Czarny i żółty są przesunięte. O ile w przypadku czerni nie robi to różnicy, przyklei się na czarnym tle, o tyle żółty już nieco widać. Na szczęście występuje chyba tylko w dwóch typach zegarów. Niestety dotyczy to sztucznego horyzontu, na którym mi zależało.

Na dziś tyle.

_________________
Aktualnie na warsztacie:
Spitfire Mk.IXc 1:48 Eduard (The Longest Day)
Jak-3 (Yak-3, ЯК-3) 1:48 Zvezda
Spitfire Mk.Vb 1:48 Airfix - rewitalizacja "złomu"
Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwie"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: So lis 18 2017, 7:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 29 2014, 2:23
Posty: 402
Lokalizacja: Zakopane
Panowie, kto mi powie co to za bąbel jest na spodzie kadłuba każdego MiGa-15/17/Lima na wysokości wnęk podwozia? No i przede wszystkim w jakim to było kolorze? Na kilku zdjęciach wydaje mi się, że przednia połowa bąbla jest ciemniejsza. Czyżby inny metal, szkło, ciemnoszary plastik? Proszę o pomoc.

Obrazek

Kolejna sprawa: na zdjęciu, na którym się wzoruję widać pasy zwisające poza obręb kokpitu. Są trzy: pierwszy to bez wątpienia barkowy, a krótki? Czyżby to był biodrowy? Były na tyle długie by zwisać na burtę? Jeśli tak, to czy było to jakimś zwyczajem lub wynikało z instrukcji by przy obsługiwaniu tak je umiejscawiać, a co ważniejsze dla mnie, czy oznacza to, że lewy biodrowy leży sobie na lewej burcie? No i co to za trzeci pas? Powiedziałbym, że to drugi pas barkowy, ale nie widzę na nim sprzączki i w ogóle jest chyba szerszy od reszty (choć to może być kwestia kąta widzenia). Oświeci mnie ktoś?

Skleciłem fotel do kupy. Płyty stabilizujące z egzemplarza od Pavli były grubaśne, więc zrezygnowałem z ich przeszczepu i zrobiłem własne z blaszki aluminiowej (z jednorazowej tacki na grilla). Tak to wyszło.

Obrazek Obrazek Obrazek

Bez podkładu trochę straszy. Po pryśnięciu Surfacerem 1200 już jako tako się prezentuje. Tu w zestawieniu z fotelem Airesa.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz na zdjęciu widzę, że trzeba jeszcze gdzieniegdzie machnąć delikatnie papierem bo przykleiły się kłaczki i w kilku miejscach aerograf mi plunął. No i na śmierć zapomniałem zaszpachlować tę paskudną perforację jaką Eduard zrobił na krawędziach prowadnic. Zobaczę, może da radę płynną szpachlówką.

_________________
Aktualnie na warsztacie:
Spitfire Mk.IXc 1:48 Eduard (The Longest Day)
Jak-3 (Yak-3, ЯК-3) 1:48 Zvezda
Spitfire Mk.Vb 1:48 Airfix - rewitalizacja "złomu"
Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwie"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwi
PostNapisane: Pt gru 08 2017, 11:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sie 29 2014, 2:23
Posty: 402
Lokalizacja: Zakopane
Jako, że nie udało się zakończyć w terminie, proszę o przeniesienie wątku do działu warsztatowego, tam będę kontynuował.

_________________
Aktualnie na warsztacie:
Spitfire Mk.IXc 1:48 Eduard (The Longest Day)
Jak-3 (Yak-3, ЯК-3) 1:48 Zvezda
Spitfire Mk.Vb 1:48 Airfix - rewitalizacja "złomu"
Lim-5 1:48 Hobby Boss "Ostatnie lata w polskim lotnictwie"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL