Teraz jest So paź 21 2017, 19:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW 327 Hasegawa 1:48
PostNapisane: Wt wrz 05 2017, 21:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt wrz 19 2008, 14:41
Posty: 1597
Lokalizacja: Warszawa
Klasa 3 - Pojazdy cywilne

Dzień dobry,
Z pewną dozą nieśmiałości postanowiłem zajrzeć do działu cywilnego.
A żeby jeszcze bardziej podnieść sobie poprzeczkę to od razu w konkursie. :glupek:
Tak więc wykładam na stół model BMW327 w skali 1:48 wzbogacony o blachy od Haulera HLX48223 (blachy zamówione).

Rys historyczny:
W listopadzie 1937 roku pojawił się nowy model BMW 327 o pięknym stylowym nadwoziu, wytwarzanym w wersji cabriolet lub coupe. Można go uznać za sportową odmianę, blisko spokrewnioną z modelami 326 i 320. Nowy samochód budowany był w oparciu o podwozie o rozstawie osi 2750 mm. Miał ramę skrzynkową i zawieszenie pochodzące z typu 320. Nadwozie stylizował nieoceniony Peter Schimanowsky. Karoserie budowano w zakładach Autenrietch lub Darmstadt, skąd transportowano je do Eisenach, gdzie dokonywano montażu całości.
Ciekawostkę stanowią różne sposoby otwierania drzwi, w zależności od rodzaju nadwozia. W cabrioletach drzwi otwierały się do przodu, w pojazdach z nadwoziem zamkniętym - odwrotnie, czyli do tyłu. Dominowało lakierowanie pojazdów dwoma kolorami.
Model 327 budowany był w dwóch wersjach. Standardowa miała nieco wzmocniony silnik z dwoma gaźnikami pochodzący z typu 326. Już w kwietniu 1938 roku pojawiła się nowa wersja dla amatorów jeszcze szybszej jazdy. Została ona nazwana 327/8, a wyposażono ją w silnik z trzema gaźnikami o mocy 80 KM wywodzący się ze sportowego roadstera 328.
BMW 327 był nie tylko wyjątkowym, ale i bardzo drogim samochodem. Odmiana z silnikiem o mocy 80 KM kosztowała ponad 8 tys. ówczesnych marek, tj. drożej nawet niż słynny model 328.
W latach 1937-1941 wyprodukowano 1965 sztuk modelu 327 i 327/28. Ciekawostką pozostaje fakt, że po wojnie w 1946 roku w Eisenach, które znalazło się w obrębie NRD (Niemiecka Republika Demokratyczna), wznowiono produkcję 327-ki i kontynuowano ją do 1955 roku. Od 1952 roku powstawało pod marką EMW (Eisenacher Motoren Werke).

Garść danych technicznych:
Silnik: rzędowy sześciocylindrowy górnozaworowy z wałkiem rozrządu w kadłubie
Pojemność skokowa: 1971 cm3
Moc maksymalna:
55 KM przy 4500 obr/min
80 KM przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: b.d
Układ napędowy: skrzynia biegów o czterech przełożeniach do wyboru: typu Hurth z synchronizacją III i IV biegu lub typu ZF z pełną synchronizacją
Struktura nośna: rama skrzynkowa
Zawieszenie przednie: niezależne z poprzecznym resorem piórowym i wahaczami poprzecznymi
Zawieszenie tylne: sztywny most pędny z półeliptycznymi resorami piórowymi
Hamulce: bębnowe hydrauliczne na wszystkie koła
Nadwozie: dwudrzwiowe dwumiejscowe typu cabriolet lub czteromiejscowe typu coupe
Wymiary: długość 4500 mm, szerokość 1600 mm, wysokość 1420 mm
Rozstaw osi: 2750 mm
Rozstaw kół: przód i tył 1300 mm
Masa własna: 1100 kg
Prędkość maksymalna: 125 km/h / 140 km/h
Zużycie paliwa: 12,0 l/100 km / 14,5 l/100 km
informacje pochodzą ze strony http://autoepoka.org/weso/BMW3271937.html


In box
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kilka zdjęć referencyjnych

Zdjęcia wykonane w muzeum motoryzacji w Rydze oraz w prywatnym muzeum motoryzacji w Pilsrundāle na Łotwie.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Mam nadzieję że uda mi się wykonać ten model w miarę przyzwoicie.
Pozdrawiam
Marcin

_________________
Pozdrawiam - Marcin
Warsztat: 1/48 Panther Sd.Kfz.171, 1/48 Tiger I Sd.Kfz.181, 1/35 TKS, M4A1 TOBRUK, M4A2
Portfolio
Obrazek
Obrazek

Klasa 3 - Pojazdy cywilne
ObrazekBMW 327


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 327 Hasegawa 1:48
PostNapisane: Śr wrz 06 2017, 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt wrz 19 2008, 14:41
Posty: 1597
Lokalizacja: Warszawa
Pierwsze wycinanki oraz usuwanie zbędnego plastiku aby zrobić miejsce na blachy.
Obrazek

I złożone na sucho.
Obrazek

Obrazek

W zestawie nie ma silnika więc po założeniu grila i bocznych siatek od Haulera będzie wiało pustką. Trzeba będzie zatem pomyśleć o jakiejś imitacji.
Zastanowić się jeszcze muszę nad zmianą grubości ścianek klapy silnika i osłony chłodnicy.
Kolejna zagwozdka to lusterka boczne. Przeglądając zdjęcia z epoki oraz aut muzealnych nie znalazłem reguły. Raz lusterka są raz ich brak. Zastanawia mnie od czego to zależy i czy montować je w modelu?
Pozdrawiam.
Marcin

_________________
Pozdrawiam - Marcin
Warsztat: 1/48 Panther Sd.Kfz.171, 1/48 Tiger I Sd.Kfz.181, 1/35 TKS, M4A1 TOBRUK, M4A2
Portfolio
Obrazek
Obrazek

Klasa 3 - Pojazdy cywilne
ObrazekBMW 327


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL