Skocz do zawartości

F-16


okonek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jaka kolorystyka jest naszych Jastrzębi, nie mogę coś namierzyć sensownego. FS36375 za bardzo mi nie pasuje a tych schematów jest wiele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od warunków oświetleniowych.

Miałem okazję 'macać' w Krzesinach na NTM naszego Tigera i był szary choć wydaje mi się, że miał na wierzchu powłokę 'have glass', więc może warto poszukać gotowej farby. Chyba Hataka ją ma.

A i to może zależeć od konkretnego pierwowzoru, który chcesz wykonać.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiger owszem zgadza się ale:

 

1038970m.jpg

 

1040322m.jpg

 

 

Co do oświetlenia to wiem doskonale że to różnie bywa ale jednak te nasze są takie monochromatyczne jak to kolega Marcin powiedział...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy kto dany egzemplarz malował. Oryginalna amerykańska powłoka nie wpada tak bardzo w błękit, a te odmalowane w Polsce są bardziej niebieskie, choć numery FS farb w obu przypadkach te same, podane wyżej. Było o tym na forum kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Adamie i to mi chodzi, ze nie nie są takie niebieskie. Patrząc w realu to one są takie "płowe". Mam w aeroplanie schemat i autor na to samo zwraca uwagę. A malował ktoś może Agamami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że z tego co pamiętam, to obie farby, "amerykańska" i "polska" mają ten sam FS ale są z innej parti/innego producenta i stąd różnica odcieni. Jeśli to ci pomoże, to olejne Model Mastery o tych FS-ach są bardziej szare od Gunzowych odpowiedników. Może z akrylami MM będzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też używam Gunze C i tak wczoraj się przypatrywałem i za niebiesko po oczach mi biją, RAV ten Twój jajkowy wygląda całkiem spoko... A tak na marginesie Adamie w WZL malują tylko i wyłącznie Amerykańskimi farbami. Może dzisiaj uda mi się jakiś numer dostać i zobaczymy czy coś się z tego wyszuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Brały udział w lotach bojowych nad Irakiem w ramach operacji INHERENT RESOLVE. Same nic nie odpalały, no może prócz flar. Misje miały charakter rozpoznawczy (zakładano pod kadłub zasobniki DB110), ale nasze eFy narażały się na realne niebezpieczeństwo zestrzelenia i... tutaj przerwę tę pasjonującą historię, bo chciałbym jeszcze nacieszyć się wolnością. W każdym razie były zasadnicze powody by odpalać te flary.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha. Dzięki wielkie. W sumie to dobrze że nikogo nie musieli zabić, ale z modelarskiego punktu widzenia jestem odrobinę rozczarowany, bo można by fajne konfiguracje podwieszeń na tę okazję zrobić.
Jeszcze raz dzięki za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tutaj masz opis konfiguracji podwieszeń do tych misji nad Irakiem:

Polish F-16s carry 2x AIM-120 AMRAAM and 2x AIM-9X Sidewinder air-to-air missiles, two drop tanks along with the DB110 recce pod and the Sniper XR targeting pod.

https://theaviationist.com/2017/06/05/here-are-some-details-and-photographs-about-the-polish-f-16s-involved-in-the-air-war-against-the-islamic-state/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2018 o 06:44, smialus napisał:

Właśnie Adamie i to mi chodzi, ze nie nie są takie niebieskie. Patrząc w realu to one są takie "płowe". Mam w aeroplanie schemat i autor na to samo zwraca uwagę. A malował ktoś może Agamami?

http://web.archive.org/web/20150502004133/lotniczapolska.pl/Tygrysi-F-16-(nowe-zdjecia),37149

MD48061-Polish-F-16C-NATO-Tiger-Meet-2015-F-16-Tiger-Demo-Team-Poland-748-1.jpg

Edytowane przez marek22mz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...

W uzupełnieniu dodam, że:
Pod kabiną pilota umieszczona została kokarda RAF z datami 1919-2019.
Na ogonie umieszczono litery kodowe WX używane podczas II wojny światowej przez 302. Dywizjon Myśliwski “Poznański” Polskich Sił Powietrznych, stacjonujący na terenie Wielkiej Brytanii.
Na grzbiecie kadłuba zaś znajduje się stylizowany kruk nawiązujący do tradycji godła 302. Dywizjonu oraz walczącej w kampanii wrześniowej 1939 roku, 132 eskadry myśliwskiej III dywizjonu 3 pułku lotniczego w Poznaniu.

Edytowane przez Grzes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.