Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

"Szacun i respekt" za cierpliwość!

 

Drążę temat, bo tych eduardowskich dwudziestekjedynek mam parę do zrobienia i chciałbym jakoś sensownie "poobdzielać" każdego (rezerwując jednak uzbrojenie p-p dla wrocławsko-mierzęcickich eMeFów), zachowując przy tym jakieś granice modelarskiej interpretacji. Jak jednak widać, w przypadku naszych ołówków każdy inny niż UB + 100 wariant uderzeniowy jest ekstraordynaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manas Ty dalej z tym wariantem, "praktykowane - tak, dopuszczalne niepraktykowane - nie"? No to, na co drugą maszynę przyklejaj same wyrzutnie, co trzecią UB-16 lub P-50, co piątą 100 lub 250 ale nie razem. I co setną MBD A wariant myśliwski? To albo tylko R-3S, albo RS-2US, bo jak pewnie wiesz na dyżur wystawiano tylko tak (od pewnego czasu), a na poligon to już zupełnie nie łączono ich...

Trochę to dla mnie niezrozumiałe, bo tworzy to modelarską nudę Ale to twój wybór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie zbieram informacje (a tu można je pozyskać z pierwszej ręki, więc pokusa trudna do odparcia) i nic jeszcze nie jest ostatecznie przesądzone ;)

Zawsze lepiej podejmować decyzje widząc niż nie wiedząc, a że mam takiego zajobka, że nie przepadam za malowaniami i podwieszeniami okazjonalnymi... to nie tyle wybór, co cecha wrodzona;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jednak widać, w przypadku naszych ołówków każdy inny niż UB + 100 wariant uderzeniowy jest ekstraordynaryjny
a że mam takiego zajobka, że nie przepadam za malowaniami i podwieszeniami okazjonalnymi... to nie tyle wybór, co cecha wrodzona;)

manas z pełnym Szacunkiem

ad1 -tak w przypadku szkolenia i lotów na poligon w czasie pokoju.A nawet bardziej konserwatywny wariant to UB i P-50- niestety .W modelu " wojennym " możesz podwiesić PTB -490 z wkręconym zapalnikiem od S-5 i powiedzieć ze to odpowiednik ZAB-500 i też będzie dobrze.

ad2 -a tu akurat przeczysz sam sobie , bo własnie wyszukujesz podwieszeń okazjonalnych . [ w czasie szkolenia , nie wojny ]

Masz podane tabele , warianty , możesz robic wszystko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jeszcze, ile tych bomb zabierał "od święta" jeden s-t. Bo jeśli Manas chce być jak najbliższy prawdy, to nie wiem czy wariant 2x 250 i 2x 100 na raz, będzie idealnie zgodny. Czy w takich wypadkach na poligon nie leciało się tylko z dwiema sztukami bomb większych niż ćwiczebna 50? Konfiguracja Manasa wydaje mi się bardzo ekstrawagancka. Na mój rozum pilot ćwicząc bombardowanie, nie musiał chyba zrzucać czterech bomb na raz?

 

Z innej beczki.

Wielka prośba do miłośników naszych ołówków. Rysuję kalki do MiG-21 PFM 6910 w 1/72 z zamiarem sprzedaży. Aby to uczynić potrzebuję tylko ustalenia ostatnich szczegółów. Otóż mam tylko jedno, słabej jakości zdjęcie godeł namalowanych pod prawą stroną kabiny. Nie mogę na jego podstawie określić szczegółów i kolorów. To po lewej wygląda na pandę z WWF, tylko czy na owalnym tle? Drugie to większa zagadka. Może ktoś posiada dobrej jakości takie zdjęcie i może się nim podzielić tutaj lub poprzez PW.

64702840.jpg

Chętnych, zgłaszających wstępnie zainteresowanie kalkami, proszę o kontakt przez PW. Uznam to za takie niezobowiązujące badanie rynku. Jeśli wypadnie dobrze, może za jakiś czas puszczę też kalki do Bisa 9483 w 1/72 i 48 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young

Kwestia jeszcze, ile tych bomb zabierał "od święta" jeden s-t. Bo jeśli Manas chce być jak najbliższy prawdy, to nie wiem czy wariant 2x 250 i 2x 100 na raz, będzie idealnie zgodny. Czy w takich wypadkach na poligon nie leciało się tylko z dwiema sztukami bomb większych niż ćwiczebna 50? Konfiguracja Manasa wydaje mi się bardzo ekstrawagancka. Na mój rozum pilot ćwicząc bombardowanie, nie musiał chyba zrzucać czterech bomb na raz?

Nawet z 2 x 250 też nie będzie zgodny z prawdą .Po jaką cholerę ciągnąć takie wielkie bomby na poligon i to jeszcze "bojowe " ? Nie dosyc ze trafi to jeszcze cel rozwali w drobny mak .Przecież jako cel stały tam pojazdy , samoloty , baterie dział .Rozumiemy że przeznaczone do celów szkoleniowych , ale czy to znaczy ze po pierwszym wylocie nie ma już co "zbierac " ? Raz że szkoda celów , dwa szkoda bomb [ i kasy ] , trzy -środków miało starczyc dla wszystkich pilotów , a nie jednego czy dwóch "zładujemy na full " a reszta będzie trenowała na sucho.

Zresztą na dostępnych zdjęciach , niemal wszędzie w czasie lotów na poligon królują :1 zestaw 2 x 50 - UB-ki -działko [ kombajn ],

2 -zestaw 2x50 ,działko ,

3 -zestaw UB-eki -działko

4 -działko

Tylko tak jak pisałem w poprzednim poście , można robić i podwieszać wszystko zgodnie z dostępnymi wariantami.Model modelem , a życie życiem .Trzeba wybrać -wariant bojowy , albo szara codzienna rzeczywistość [ ówczesna , co wcale nie znaczy że dzisiaj samoloty latają obładowane jak B-52 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominaj o skali 1/32. Też model jest a nawet 2. No MF ...

Tylko w 1/32 nie ma ładnego Bisa i PFMa. Jest chyba ten drugi produkowany przez Revella, ale to bardzo niszowy temat. Mamy zaś ładnego PFM w 1/72 oraz Bisy w 1/72 i 1/48 i trzeba to wykorzystać. Sklejaczom w 1/32 obiecuję rekompensatę w temacie, ale trochę później ;)

Do MF to inna bajka, obiecałem opracować projekt i taki będzie wrzucony do sieci we wszystkich skalach, tylko rysowanie idzie powoli. Cierpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Debatując często o wariantach szkolnych „21”, nie powinniśmy z modelarskiego punktu widzenia zapominać i o wariantach bojowych. Bo dlaczego?

Bardzo to zubaża model.

Ależ ja nie mam zamiaru nikomu narzucać wariantów uzbrojenia .Tyle tylko że niektórym Kolegom wydaje się iż szkolenie i loty na poligon 21-ych polegało na "wożeniu " wszystkiego co konstruktorzy przewidzieli.Wydaje mi się że chyba akurat w tym temacie w ostatnich tygodniach było tyle materiału i wypowiedzi że nie powinno być więcej problemów.Pewnie i były jakieś odstępstwa od reguły , ale jak tylko ktoś coś znajdzie i wrzuci materiał na Forum , to nie będziemy sie gniewali .To tylko z pożytkiem dla Miłośników 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja nie mam zamiaru nikomu narzucać wariantów uzbrojenia.

Ja nic takiego nie napisałem. Nasze rozważania sprzętowe to jedno a model "21" i jego uzbrojenie to drugie. Dobrze aby w modelach nie pojawiały się SF warianty. Ot tyle.

 

Mam filmik VHS z lotów sochaczewskich na Nadarzyce. Są i P-50 i S-5 i 23 mm ale wrażenie robią tylko "setki". Już robiłem dwa podejścia do obrobienia go ale ... zapału brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekk

Mam filmik VHS z lotów sochaczewskich na Nadarzyce. Są i P-50 i S-5 i 23 mm ale wrażenie robią tylko "setki". Już robiłem dwa podejścia do obrobienia go ale ... zapału brak.

Trzeba było zrobić Noworoczne postanowienie

Taka ciekawostka .Chiński 21, kopia 21F[ F-13]? działko chyba z lewej strony też ma , ale popatrzcie na podwieszony PTB.Na wegierskim Forum http://makettinfo.hu/, ktoś rzucił hipotezę iż zbiornik się częściowo urwał .Ale jak tak się dobrze przyjrzeć , to chyba nie jest zbiornik 490 , a raczej próby z przerobionym na fotokontener PTB. Z obu stron w środkowej cześci tegoż "zbiornika " widac coś jakby otwarte luki na obiektywy , a może się mylę ? Ale na zbiornik mi to nie wyglada.Zbyt równo i ładnie " obcięte "jak na rozlatujące się w locie podwieszenie .

ptbj7prbar.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Taka ciekawostka .Chiński 21, kopia 21F[ F-13]? działko chyba z lewej strony też ma , ale popatrzcie na podwieszony PTB.Na wegierskim Forum http://makettinfo.hu/, ktoś rzucił hipotezę iż zbiornik się częściowo urwał .Ale jak tak się dobrze przyjrzeć , to chyba nie jest zbiornik 490 , a raczej próby z przerobionym na fotokontener PTB. Z obu stron w środkowej cześci tegoż "zbiornika " widac coś jakby otwarte luki na obiektywy , a może się mylę ? Ale na zbiornik mi to nie wyglada.Zbyt równo i ładnie " obcięte "jak na rozlatujące się w locie podwieszenie .

 

Raz, że przednia krawędź jak od linijki, a dwa że pilot powinien mieć (miał?) obowiązek odrzucenia takiego uszkodzonego zbiornika, żeby nie narażać siebie ani samolotu na powazniejsze uszkodzenia. Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze Mikele Tył zresztą też ładnie ucięty.No i "to coś "po bokach "zbiornika ".A odnośnie odrzucenia to nie byłoby sie nawet nad czym zastanawiać.Pewnie Chińczycy kombinowali coś z zasobnikiem rozpoznawczym , tylko jak to Oni .Wszystko wieksze od "radzieckich " i trzeba było kombinować z tym co było pod ręką.Zresztą Jugosławianie też próbowali ze sprzętem robionym na podbudowie 490 PTB.W sumie dobry pomysł .Węzły zawieszenia gotowe, poprowadzenie "elektryki" w tym miejscu nie nastręcza problemów.Miejsca w "PTB" na ewentualne dodatkowe żródło energii dla sprzetu dosyć.Zostaje tylko problem samego sprzętu foto[ rozpoznania , zasilania ] i zgrania tego z samolotem jako ew. żródeł zakłóceń pracy innych orginalnych urzadzeń .

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba9575 będzie ten w szarej wersji. Na zdjęciach jako pomnik jest mocno wypłowiały, w czasie służby (moim zdaniem) był to najładniejszy Bis...

 

Popieram, popieram... . W aeroplanie którymś są zdjęcia tego miga. Zauroczył mnie . A malowanie to pas przed kabiną to chyba czarny mat, numer boczny nie wiem czarny albo granatowy, a godło na tych fotkach zachowało się nieźle moim zdaniem...

 

Pozdrawiam,

JK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet wiem kto go tak pomalowal [9483]

Miał gust! Moim zdaniem malowanie jest świetne!

 

Pozdrawiam,

JK

 

PS. Powyżej napisana opinia nie ma na celu narzucania Nikomu mojego zdania jakby co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie było ?

Kaseta i pulpit sterowania flarami i dipolami serbskich 21bis

Sposób zabudowy niemal identyczny jak rosyjski w Afganistanie.Wykorzystano węzły zawieszenia SPRD.Wg wieści z http://www.mycity-military.com/Avijacij ... ml#1187826 system ten zastosowali też na swoich BIS-ach Bułgarzy

21bisserbiaflarykasetan.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

mig21bissaupulpitflarid.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

mig21bissaupulpitflarid.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, potrzebuję waszęj pomocy!!

 

szykuję się do warsztatu MiGa 21 um 9351 tygryska z Poznania w skali 1/48. Mam wszystko (prawie), gdyż brakuje mi rzutu, kadru, ujęcia, cokolwiek na czym widoczne byłyby górne powierzchnie samolotu. Buszuję w sieci i nic, tylko z profilu. Jeśli ktoś w was posiadaj jakies ujęcia z lotu tej szparki lub moze jakieś plany ilustrujace układ pręg na skrzdłach bardzo prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin nie wydaje mi się ,że 9351 miał pręgi na skrzydłach,raczej szczątkowe na przejsciu skrzydło k-b ,zobacz na tych fotkach nie ma pręg, trzeba tylko ustalić przebieg żółtego i szarego na skrzydłach

 

https://skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=24958&cd=6b8180ee880ab6e61238be412edde99b

http://www.airfighters.com/photo/22620/L/Poland-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-21UM/9351/

https://skrzydla.org/showphoto.php?photo_id=8992&cd=6b8180ee880ab6e61238be412edde99b

http://lotnictwo.net/foto.php?id=111661

http://wp.scn.ru/en/ww3/f/14/29/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robert za fotki, przydadzą się. Co do malowania pręg na skrzydłach to są na 100%, dochodzą do połowy skrzydła tak jak przejście żółty - szary.

Jesli ktoś ma coś jeszcze (zdjęć profilu mam sporo) bardzo proszę o info.

 

Dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.