Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

SPIS TREŚCI TEMATU MiG-21 (young, 06.10.2012):

 

1 kolor kabiny pf pfm

2 kolor kabiny pf pfm

3 wymiary szachownic i nb; fotel SK-1 i KM-1

4 fotel SK-1 i KM-1; ubiór pilota;

5 GP-9

6 GP-9

7 GP-9

8 SPS-141

9 farba na osłony dielektryczne

10 farba żaroodporna

11 zdjęcia

12 zdjęcia

13 uzbrojenie MF i Bis

14 uzbrojenie MF i Bis

15 różne

16 saturn

17 o wersji M

18 o wersji M

19 o wersji M

20 H-66

21 H-66, wymiary s-tu

22 wymiary s-tu, R-60, wiatrochron Bis,

23 naboje przeciwradiolokacyjne, kolor osłony stacji r-lok.,

24 naboje przeciwradiolokacyjne, wymiary s-tu, H-66

25 naboje przeciwradiolokacyjne

26 instalacja tlenowa, konfiguracja zbiorników

27 ZB-500

28 zdjęcia

29 kalpy i anteny Bis, zdjęcia

30 peryskop na szparkach

31 pulpity specjalne

32 pulpity specjalne

33 wersja R i wiking z 9 PLM

34 godła na Bis

35 wyposażenie naziemne s-tu, kolor kabin

36 krój cyfr F-13 i PF

37 pierścień wlotowy i wyposażenie radioelektroniczne F-13

38 modele w 1/72

39 start bez klap

40 start bez klap, koła

41 koła, szparki

42 zdjęcia, modele w 1/72

43 zdjęcia

44 antena Syreny

45 modele w 1/72

46 kalki MiG-21

47 kalki MiG-21

48 kalki MiG-21, film z MiG-21

49 dodatki do R w 1/48, szparka 9311

50 start bez klap, niemieckie US, PFM

51 MiG-21F

52 MiG-21F

53 zdjęcia

54 Monsun

55 belka do spec-bomby

56 gondola strzelecka dla U

57 wymiary numerów bocznych, monsun

58 wymiary numerów bocznych, uzbrojenie

59 wyrzutnia PU-12

60 belka MBD

61 belka MBD, S-24 dla U

62 belka MBD, R-60 dla M/MF

63 zdjęcia, instrukcje

64 MiG-21 NRD

65 Zdjęcia Bis

66 zdjęcia

67 poszycie f-13

68 poszycie MiG-21

69 zasobniki foto, sps-141

70 sps-141, uzbrojenie bombowe

71 sps-141

72 loty zwiadowcze

73 o 32 PLRT

74 zdjęcia

75 spadochron F-13/PF, monsun, r-3s

76 spadochron F-13/PF

77 spadochron F-13/PF

78 r-3s, spec belki

79 rs-2us

80 SPRD, fotokarabin, lusterka i peryskop, zasłonka ślepego lotu

81 fotokarabin

82 filmy

83 kabina

84 kabina, r-60 dla M/MF

85 kabina, r-60 dla M/MF, celowanie

86 zasobnik rozpoznawczy N

87 kabina serii 9600, godło 39 PLM

88 zdjęcia

89 MF seria 9600

90 MF seria 9600

91 wersja MF

92 LAF

93 LAF, Lazur

94 Lazur

95 wersja R

96 radary, wersja R

97 wersja R

98 zdjęcia, SPS-141

99 zdjęcia, SPS-141

100 zdjęcia, instrukcje

101 belka pośrednia, MF 9600

102 belka pośrednia, kolory stożków

103 resurs uzbrojenia

104 zdjęcia uzbrojenie

105 zasłonka

106 napisy eksploatacyjne

107 napisy eksploatacyjne

108 napisy eksploatacyjne

109 wyrzutnie ASO, łaciaty F-13, GP-9

110 różne

111 napisy eksploatacyjne PFM do pobrania, NAZ

112 uzbrojenie

113 uzbrojenie, pierwsze malowanie Bisów

114 pierwsze malowanie Bisów, konfiguracja zbiorników podwieszanych

115 konfiguracja zbiorników podwieszanych, zdjęcia

116 różne

117 modele

118 różne

119 różne

120 urządzenie do niwelacji s-tu

121 zasobniki foto

122 zasobniki foto

123 zasobniki foto

124 zasobniki foto

125 zdjęcia

126 zdjęcia, malowanie bisów

127 podwieszenia, zbiorniki podwieszane

128 siwe malowanie

129 farby, kolory

130 farby, kolory

131 zdjęcia kabin 21, kolory uzbrojenia

132 zdjęcia wnęk podwozia, o R

133 o R, wyrzutnie npr

134 wyrzutnie npr, hamulce aerodynamiczne, rodzaje bomb

135 hamulce aerodynamiczne

136 hamulce aerodynamiczne, wersje silników

137 rs-2us, wyposażenie technika, kolory podwozia

138 kolory podwozia, zdjęcia UM 9353 i 9351, anteny IFF

139 anteny IFF, modele 1/72

140 malowanie, warianty uzbrojenia

141 malowanie, hamulce aerodynamiczne, szczegóły serbskiego UM-a

142 hamulce aerodynamiczne, zdjęcia detali

143 warianty uzbrojenia,

144 malowanie kamo z 10 elt, kolory podwozia

145 opis przewodów dla celów modelarskich, artykuł o Jugosławiańskich wersjach 21R, malowanie dyszy

146 belka mbd-2, zdjęcia wersji 21F-13, PF , FL, plany 1/48

147 wyposażenie technika

148 pfm n

149 wersja R

150 wersja R

151 zdjęcia, zasobnik S-13-300-100

152 wersja R, wkładka, zmodernizowane zbiorniki

153 zmodernizowane zbiorniki, uzbrojenie

154 warianty uzbrojenia

155 warianty uzbrojenia

156 warianty uzbrojenia

157 warianty uzbrojenia, PFM 6910

158 PFM 6910, Kaseta i pulpit sterowania flarami

159 zasobnik D, Bis

160 wręgi

161 zdjęcia 9 PLM

162 rycerz 41 PLM, zaślepka na owiewce i lusterka

163 rycerz 41 PLM, walkaround Bis

164 wersja R, zdjęcia

165 walkaround Lancera, specjalne pulpity

166 pulpit do bomby A

167 złoty mig, pulpit

168 IAB-500, pulpity

169 IAB-500, znaczek 9 PLM

170 znaczek 9 PLM, zdjęcia

171 węgierski Bis, celownik do bomby A

172 ZB-360, instrukcja foteli wersji szkolnej

173 w muzeach

174 wersje 21 -rysunki-różnice, Chorwackie s-ty, bojowa szparka,

175 ZR-8

176 ZR-8, Chorwackie s-ty, detale dyszy , zwieracza , pierścienia , segmentów s-ka , wnętrza kadłuba itd.

177 rycerz 41 PLM

178 PF/PFM w 1/48, rysunek gondoli GP-9

179 elementy fotela KM-1M

180 instrukcja F-13 opis techniczny, wnęki i podwozie, KM-1

181 zegarek ACzS i fotogondola S-13, Monsun, element zamykający obwód wybuchu na fotelu KM-1

182 godła 62 PLM, opis fotela SK-1, likwidacja detonatorów w SRZO-2

183 SPS, F-13

184 F-13, katapultowanie

185 katapultowanie, SMT

186 R

187 R

188 R, zasobniki rozpoznawcze

189 projekt kalkomanii do wydruku we wszystkich skalach

190 elementy autopilota KAP-2, przełącznik "izd. 81E"

191 Bis 9700

192 kolor kabiny

193 kolor kabiny, oznaczenia na fabrycznych maszynach

194 oznaczenia na fabrycznych maszynach, napisy eksploatacyjne

195 malowanie szparek

196 obsługa na czas W

197 R-3 i APU-13 wymiary

198 APU-13 i SPS-141

199 seria 9600, instalacja dla bomby A, start z pasa trawiastego

200 Bis 9805, SPS-141 na Bisach w DDR

 

Witam jestem tu nowy i zainteresował mnie mig21 w wersji pf,tak się składa

że pracowałem na peefach w wojsku(tak tak jestem już wiekowy)i jeden

z obsługiwanych przezemnie s-tów stoi sobie w MWP w W-wie,pamiętam za to wiele szczegółów z miga to był piękny samolot,ja osobiśćie niedawno ukończyłem Mi-2 w wersjii ratowniczej postaram się zamieścić zdjęcia już niedługo,obecnie mam na warsztacie ME-110 G-4,jestem na etapie kabiny

zdjęcia wkrótce.Pozdrawiam. Jaśko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziękuje za Wiadomość . No to może Pan z miłą chęcią mi po opowiada co i jak to wszystko wyglądało podczas tej gośćiny w moich dawnych stronach:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję, że służyłeś w 1 plm-ie? Ciekawe to co mówisz o kolorze w kabinach PF-ów, bo o ile o szarych w f-13 słyszałem, to wiadomość, że były też w PF-kach jest dla mnie nowością. Wszystkie wasze pułkowe miały na początku szary kolor ( i może szerzej, czy wszystkie nowe PF-ki też?) Potem po remoncie miały już niebiesko- zielony? I co dla mnie najważniejsze, widziałeś szare kabiny w PFM? To były n/b 01,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za pozdrowienia. I także jestem za by przenieść ten temat o tym Pięknym Samolocie do specjalnego Miejsca. A ogolnie Co tam słychac u Pana w Malborku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że z tym przenoszeniem macie na myśli połączenie tego warsztatu z tematem MiG-21? Połączyć?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z tym się zgadzam:) Pozdrawiam Serdecznie Choć według mnie samolot Był lubiany przez Obsługę Naziemną i Personel Latający:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym był pilotem ,tez bym lubił samolot .Ale praca przy Migusiu chwilami naprawdę dawała w kośc, szczególnie zimą.Trzeba tez wziąść pod uwagę ilość s-tów wystawianych na zmianę lotną. Minimum po 10 bojowych z eskadry, plus po 2-3 Szparki.Kocioł na lotach niesamowity, ale jest co wspominać, choćby kolegów z pracy, poprzez Ich synów

modelarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bardzo dziękuje ,że pisze pan o mnie. Cieszy mnie to ,że Ludzie z którymi mój tata pracował itp wspominają to wszystko . a ja po przez forum itp. mam z np. Panem kontakt. Ogólnie wierzę w to ,że praca przy tym samolocie dawała w kość a szczególnie zimą bo słyszę to już kolejny raz... No wiadomo ,że to sprzęt ruski itp. i inaczej się go traktowało itp. niż nasze Perełki Efy... które w takich warunkach co Miguś latał to u niego wy wyszło na HUD-zie np. ERROR lub WARNING !! i tyle.. A Nasze tzw . Żelazko nie miało takich problemów. A ogólnie Największy problem z czym był podczas eksploatacji Miga? . Pozdrawiam Serdecznie Fanatyków tego Samolotu a w szczególności Byłego Zegrzola...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do farb to każdy ma swoje własne upodobania i nie ma co tu się licytować,ja np.strasznie nie lubię tamiy'i jak i humbrola i tyle.ale nie piszę głupot w stylu ,że trzeba nanieść 300warstw czegoś tam panowie.chłopak weź te pactre dobrze wymieszaj i airbushem pociągnij po kadłubie a jak wyschnie to zrób fote i powiedz ,że to humbrol a i tak nikt nie zauważy różnicy,hehehe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, jeśli koledzy Marcin93 oraz emeryt się zgodzą, to tematy zostaną połączone.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o coś takiego mi chodziło (bo ten temat emeryta miałem w zamyśle przeniesienie do 1:1). A to dlatego, że na tym forum jest kilka osób mniej lub bardziej związanych z mig-21 i warto to wykorzystać!

Może prośba do moderatorów, niech przeniosą wspomniany przeze mnie temat pt. Mig 21 do działu 1:1 i wkleją tam te ( i z tematu Patyka Mig-21 PF Innex o kolorystyce mig-ów i późniejsze emeryta) posty, to będziemy mieli jasną sytuację, a i zrobi się większy porządek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać, połączone i przeniesione. Z czasem, jeśli chcecie, mogę wyczyścić temat ze zbędnych wypowiedzi (próśb o połączenie).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-trochę się tych pytanek nazbierało,a więc jeżeli chodzi o PF-y

oraz,o dzisiaj się nazywa je PFM ,a za moich czasów był to E-7-SPS

przy czym SPS-oznaczał nadmuch na klapy,i właśnie podczas pobytu naszej eskadry w Zegrzu Pom.przyleciała fabrycznie nowa eskadra SPS-ów

oczywiście przyprowadzili je piloci sowieccy,s-ty były bez oznaczeń,i jak tylko wylądowały,popędziliśmy je oglądać,ja byłem "osprzętowcem" dla

niewtajemniczonych-to mech.obsługi przyrządów pokładowych i inst.elektr.

więc kabina była na pierwszym miejscu.i dwie rzeczy pamiętam doskonale

to zapach i zupełnie inny fotel,osłona też była inna,dzieliła się na wiatrochron

który był stały,oraz pozostałą część która odchylała się na prawą stronę

a wszystko to było jak dotychczas w kolorze szarym.Jeżeli nie nudzę moich szanownych forumowiczów to proszę napisać,opowiem więcej.Pozdrawiam

Janusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PFM-y czyli po Twojemu SPS-y miały juz fotel KM-1M zamiast SK-1 w poprzednich wersjach. Co do koloru kabiny to faktycznie ciekawe rzeczy mówisz. Od wersji PF najczęściej był to zielono-niebieski ale jak widać nie ma reguły. Proszę o jak najwięcej informacji, z pierwszej ręki - bezcenne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-ad-Patyk-kabiny były szare,na 100%,póżniej mogły być przemalowywane,co do nazewnictwa-w owych czasach wszystko bylo tak tajne,że nazwanie s-tu Mig 21(w zależności od wersji) migiem 21 a nie

jak pisało w instrukcji E-6T,E-7a,itp,już było wysoce podejrzane.

Jeżeli chodzi o PFM-y to zostały one w Zegrzu,numerów niestety nie

pamiętam,widzę plm "Kraków"ja miałem praktyki w pułku nocnych bombowców "Kraków" w Goleniowie,byl to pułk myśliwski tylko nazwa taka myląca. Jeżeli chodzi o fotel to był nowy-KM1,fotele na pf-ach były

niebezpieczne,dla obsługi naziemnej też,trzeba było uważać,bo można

się było wznieść nieco ponad poziom s-tu (ok 50m).Pozdrawiam-Janusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem tak z ciekawości właśnie mając na uwadze numerki, ale rozumiem, że nie wszystko da się spamiętać, szczególnie po takim czasie ;) Trochę nad tym kolorem myślałem i teraz przypomniało mi się, że faktycznie chyba było coś takiego że dopiero MF-y przyszły z niebieskawym wnętrzem kabiny.

Ja zaś podpis mam taki, bo choć nie miałem do czynienia z 2 PLM za czasów jego istnienia (trochę za młody jestem ) to jest to moja ulubiona jednostka . Z tą nazwą określany oficjalnie 2 PNB był w latach 1944-45. Od 1967r. był 2 PLM, może usłyszałeś o zwrocie PNB już na miejscu z racji historii pułku i tak zostało w pamięci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-pułk w Goleniowie to rzeczywiście w owych latach nazywał się

pułkiem nocnych bombowców "KRAKÓW" za bramą stał poczciwy pociak

a raczej CSS-13 z podwieszonymi imitacjami bomb,pamiętam również

iż były tam na stanie jeszcze dwa jaki-11,my z TOSWL-u z Oeśnicy mieli praktyki już na E7A-czyli Mig 21 PF,jak to wyglądało,ano po śniadaniu byl wymarsz na lotnisko i praca na sprzęcie,pod czujnym okiem prowadzących.

W Goleniowie zetknąłem sie po raz pierwszy ze szparką, czyli

Mig21U,jestem już niestety nie młodzianek,ale cieszy mnie to iż jest tak duże zainteresowanie lotnictwem i nie tylko.Pozdrawiam-Janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emeryt, pamiętasz PF-y w Goleniowie? Pytam się bo to słabo znana część historii tego pułku. Mało osób wie, że pułk przyjął najpierw ołówki w wersji PF, a potem dopiero f-13. Może wiesz coś na ten temat. Ile ich było, gdybyś pamiętał numerki to byłoby wspaniale!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.