Skocz do zawartości

Spitfire Mk.IXc 1:48 od Edka


Sławko

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś już uprzejmie donosił w tej sprawie ?

Na ostatniej stronie dokumentu:

http://www.eduard.com/store/out/media/InfoEduard/archive/2012/info-eduard-2012-11EN.pdf

znalazły się rysunki Spitfire Mk.IXc w skali 1:48

Czy to przypadkiem nie oznacza, że planują wypuścić całkiem nowy model ?

Może być ciekawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

no to posypią się warsztaty; co poniektórzy wielbiciele tej maszyny powinni zgłosić do sklepów ilość sztuk jaka zamierzają zakupić aby tamci mogli się uprzednio zatowarować, w przeciwnym razie towar może się okazać reglamentowany:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to posypią się warsztaty; co poniektórzy wielbiciele tej maszyny powinni zgłosić do sklepów ilość sztuk jaka zamierzają zakupić aby tamci mogli się uprzednio zatowarować, w przeciwnym razie towar może się okazać reglamentowany:)

Ależ preordery można już składać Ja tak uczyniłem i teraz pozostało mi tylko czekać na powiadomienie ze sklepu.

Oczywiście to trochę jak kupowanie kota w worku ale skoro ten "worek" i jego zawartość pochodzi od Edzia to chyba nie ma się czego obawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Radzę zwrócić uwagę na fakt, że jest to póżny IX! To bardzo ważne, ze względu na podwozie, które było zupełnie inne niż w IX-tkach wcześniejsych - pokrywy podwozia, a co za tym idzie wycięcia w skrzydle na komory podwozia inne, ze względu na tzw. torque link, czyli "łacznik przeciwskrętny" w dość wolnym tłumaczeniu, który w póżnych IX, a potem XVI itd. był standardem.

Swoją drogą czy prezentowany "polski" WX-D był IXc czy IXe - chodzi o skrzydło. Model SWORD (SW 72050), w mojej skali opisuje go jako IXe (działka na zewnątrz, m.in.), a EDUARD jako IXc-póżny (działka wenątrz). Jedyne zdjęcie historyczne jakie znalazłem, nie rozwiąuje problemu skrzydeł niestety. Te uwagi kieruję do tych, którzy bezkrytycznie przyjmują to co w pudełkach. No i oczywiście tych, którzy myślą, że z Edka da się zbudować każdego Mk IX, bez przeróbek! I na koniec: szpiczasty ster kierunku nie świadczy o niczym!!!

 

spitfirelfixcwxdpatmh71.jpg

 

spitfiremkixwxd302sdnpo.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co miałem na myśli.Tak wygląda klasyczny Mk. IXe lub XVIe (wczesny, bez osłony kroplowej kabiny i wynikającej z tego obniżonej górnej części kadłuba). Proszę zwrócić uwagę na na kształt osłon podwozia i umiejscowienie działka). Na końcu klasyczny IXc. Uwaga: podwozie i działko.

223839000.jpg

 

eerbru077.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eduard ma sporo części opcjonalnych - do wcześniejszych i późniejszych wersji. A dokładny opis i kilka zdjęć WX-D "Pat" jest w "Polish Wings 15" wydawnictwa Stratus. Od jakiegoś czasu go robię - Tamiya 1/32, dlatego sie interesowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Maćku, nr 15 Polish Wings jest jedynym jakiego nie mam, póki co? Wiem, że autorem jest Wojtek Matusiak, a zatem fachman od Spitów! Zatem proszę o wyjaśnienia czy to IXc czy IXe? Mam na myśli skrzydła oczywiście. Im większa skala, tym większe różnice między wczesnym, a póżnym IX , no i oczywiście IXc i IXe, pomijając wnętrze (silnik, instrumenty w kokpicie itd.)

Nie wątpię, że Twój Spit IX w 1/32 będzie piękny, jak zwykle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, po postu pytam, a żadnym "wiarygodnym" żródłom już nie ufam, mam dużo złych, doświadzceń, np. co do "kamuflażowego" Defiant'a z Aeroplanu, z lat 90-tych...chociaż kapuję, że dzisiaj już mało kto pamięta lata 90-te ubiegłego stulecia , a co dopiero 1942! Nie wiem, czy zauważyłeś, że zaznaczyłem wyrażnie, że PS 15 jest jedynym, którego nie mam?

Zatem pytam, m.in. w imieniu tych, którzy, ze wzglęgu na kasę, nie mają żadnych publikacji w w. ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam i czekam. No cóż, sieję zamęt ludziom, zatem proszę raz jeszcze, co jest złego w tym , że stawiam wątpliwości? Czy jest nieprawdą, że "undercarriage" (podwozie) póżnych IX c i e jest inne ? A może wersja srzydła "c" , albo "e"? Może hel ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę zwrócić uwagę na fakt, że [...]

Dzięki za uwagi - forum właśnie po to jest by dopytywać, rozwiewać wątpliwości, dzielić się posiadaną wiedzą

Przed przystąpieniem do budowy uwagi na pewno zweryfikuję w miarę dostępności odpowiednich materiałów zdjęciowo/literaturowo/forumowych

Co do zamieszczonych zdjęć poglądowych Spitów Mk.IXc i e to w kwestii wersji skrzydła różnice w usytuowaniu działek są widoczne na pierwszy rzut oka i nie budzą wątpliwości. Natomiast nie za bardzo widzę różnice w kształtach osłon podwozia - może nie patrzę tam gdzie trzeba, może zdjęcia niezbyt dobrze eksponują te różnice - co z nimi nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam i czekam. No cóż, sieję zamęt ludziom, zatem proszę raz jeszcze, co jest złego w tym , że stawiam wątpliwości? Czy jest nieprawdą, że "undercarriage" (podwozie) póżnych IX c i e jest inne ? A może wersja srzydła "c" , albo "e"? Może hel ?

 

Po pierwsze: Późne IXc nie jest tym samym co późne IXe.

Skrzydło typu c wypada z produkcji gdzieś w 1944.

Można więc wnioskowac, że żaden fabrycznie nowy Mk.IXc nie miał nowych goleni podwozia z nożycami i innym kątem ustawienia koła, które to pojawia się dopiero na przełomie 44/45.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą Polskie Skrzydła 15 dostałem już po wykończeniu i pomalowaniu goleni podwozia i osłon oraz wnęk podwozia. Teraz dopiero zwróciłem uwagę, że "Pat" miała golenie bez nożyc (wcześniejsze), a ja zrobiłem oczywiście późniejsze... Muszę się zastanowić, co teraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą Polskie Skrzydła 15 dostałem już po wykończeniu i pomalowaniu goleni podwozia i osłon oraz wnęk podwozia. Teraz dopiero zwróciłem uwagę, że "Pat" miała golenie bez nożyc (wcześniejsze), a ja zrobiłem oczywiście późniejsze... Muszę się zastanowić, co teraz...

 

Tak jak pisano już wcześniej: Obecność nożyc wymuszała delikatną zmianę w kształcie osłon podwozia i samej wnęki. Te elementy masz w porządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Kalki...jestem zdegustowany ich jakością,przesunięcia kolorów(też budzą zastrzeżenia) na roundel`ach ,jakieś poszarpane krawędzie fin flash,drobnica też nieciekawa.Gdyby dotyczyło to modelu w cenie Spita ICM to nie ma o czym mówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem od drugiej strony: czy na zdjęciu podwozie i skrzydło typu C jest OK dla "Pat" WX D MH712? Model Sword w 1/72, który chcę zbudować przewiduje detale dla "Pat" jak do IXe (+ spiczasty ster kierunku).

 

To podwozie (bez nożyc) jest OK. Koła z deklami, szpiczasty ster kierunku, usterzenie poziome późne, skrzydło typu "C" z wąskimi owiewkami nad działkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, Andzin dzięki. W dalszym ciągu nie doszukałem się zdjęć "Pat", które by jednoznacznie sprawę rozwiązywały by sprawę. W tej sytuacji zbuduję swego SWORDa w malowaniu z broszury KAGERO (z kalkami) LW-L, TA 864 "Why Not?" z nagą panienką, ponieważ w mojej kolekcji polskich Spit'ów brakuje mi IXe. Przy oazji ostrzeżenie dla innych posiadających ten model: WX-D nie da się z niego zbudować bez przeróbek płata i podwozia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.