Skocz do zawartości

T-34 (warianty...)


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Koła to owszem, ale gąsienice? Przecież to w ogóle nie pasuje na koło napędowe. Widać to na zbliżeniach. Między rolki wewnątrz koła wchodzą raz 2 zęby, raz jeden, a raz ząb wypada na rolce. Strasznie dziwna ta konstrukcja, tylna płyta bardzo nietypowa, właz kierowcy też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewności nie mam ale przypuszczam, że może to być wóz z późnego okresu wojny w Korei. Poskładany w zakładach naprawczych. W zasadzie są to przypuszczenia znajomych z Mińska...

 

Mam w swoim posiadaniu wiele zdjęć wydawałoby się znanych wozów różniących sie detalami (jak z kosmosu...), nigdzie nie opisanymi w literaturze, dlatego nie dziwi mnie wygląd tego T-34.

 

Co do gąsienic i kół od T-54/55 (o ile są to gąsienice od T-54/55 z tego okresu...) to nie ma w tym nic niezwykłego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat sprawa się wyjaśniła, to nie są gąsienice od tego czołgu, są one co prawda od T-54 pierwszych serii (przypuszczenie na szybko, ze względu na boczne zęby koła napędowego od T-54...)ale T-54 ma inne koło napędowe... Więc masz rację zgłaszając swe wątpliwości...

Popytam o to koło napędowe w Charkowie... może coś podpowiedzą... Hm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Takiej kompilacji napędu nigdy nie było. Być może rusaki prowadzili jakieś próby ale do produkcji to rozwiązanie nie trafiło. Zmieniano tylko koła nośne i ewentualnie napinające ale do tych gąsek musiałyby być zastosowane koła napędowe od T-54/55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T-54 ma inne koło napędowe... Więc masz rację zgłaszając swe wątpliwości...

Hm...

Masz racje Panzer zaznaczyłem to wcześniej, takiej hybrydy seryjnej nie było... Dzięki za zainteresowanie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje, ze to jakiś 'składak' tzw. 'pomnikowy'. No bo mówicie, że dziwny właz kierowcy! A gdzie ten właz ma ZAWIASY i jak się OTWIERAŁ skoro jest PRZYSPAWANY?????? To jakiś taki mutant zespawany pewnie przez robotników jakiejś fabryki w czynie społecznym z okazji którejś tam rocznicy rewolucji albo Święta Pracy. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Witam!

Ostatnio, szperając po necie znalazłem na jakiejś rosyjskij stronce, kopię albumu fabrycznego na temat T-34.wydaje mi się, że został wykonany tylko w 1 egzemplarzu (widać ręczne pismo i wklejane zdjęcia). Pomyślałem, że warto wkleić go na forum, ze względu na dużo ciekawych zdjęć i rysunków.

 

http://rapidshare.com/files/188787085/t-34album.pdf.html

Waga: ok 22mb. Mam nadzieję że się przyda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Kolejne zdjęcia eksponatów z MWP w Wa-wie.

 

t34851.jpg

 

t34852.jpg

 

t34853.jpg

 

t34854.jpg

 

t34855.jpg

 

t34856.jpg

 

t34857.jpg

 

t34858.jpg

 

t34859.jpg

 

t348510.jpg

 

t348511.jpg

 

t348512.jpg

 

t348513.jpg

 

t348514.jpg

 

t348515.jpg

 

CDN.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skala co za bajki piszesz. To jest czołg polskiej produkcji powojennej.

No to mnie wprowadzono w błąd, sprawdzałem w domu w pismach o T-34/85 i ta wieża pochodziła z 1944r.

 

Topshots - 032 - T-34-85

S. Zaloga, J. Grandsen: T-34 - In Action 20

Wydawnictwo Militaria - 132 - I Korpus Pancerny 1944-1945

Wydawnictwo Militaria - 275 - T-34-85

Wydawnictwo Militaria - 189 - Kielce 1945

 

Dzięki za wyprowadzenie z błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kształt wieży jest głównym znakiem rozpoznawczym T-34/85 z Łabęd.Ponadto zwróć uwagę na odlewaną osłonę km przedniego strzelca. Zresztą jest dużo innych różnic widocznych gołym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dokładnie T-34/85 M2, polskiej, powojennej produkcji. Można to rozpoznać chociażby po kołnierzach do mocowania pokrowców ochronnych podczas pokonywania przeszkód wodnych po dnie i osłonie reflektora podczerwieni noktowizora kierowcy-mechanika. O innych detalach nawet nie wspominam

Jeśli chodzi o wierzę, to za wzór dla polskich T-34, służyły wieże wojennej produkcji, z fabryki nr 183. Cały czołg jednak jest w pełni polski, a nie wojenny.

Czołgi w wersji M2 były produkowane jeszcze w latach 60-tych.

Jak widać niekompetentych ludzi, nawet w muzeach jest u nas dostatek.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.