Skocz do zawartości

P-40 B WARHAWK-Novo/Frog 1:72


Bartosz69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jak zapowiedziałem wcześniej wrzucam na warsztat troszkę stary towar P-40 B z firmy Novo/Frog w 1:72. W pudełku otrzymujemy cztery ramki z szarego plastiku i marnej jakości oszklenie. Model z lat chyba 80-tych i dość uproszczony,wypukłe linie,brak detali wnętrza kabiny, ale wymiarowo odpowiada dostępnym mi planom.Planowane malowanie z okresu Pearl Harbor 1941r. samolot pilotowany przez Kennetha M.Taylora z bocznym numerem taktycznym 155(kalki firmy AML).Kolejny model treningowy w którym zamierzam pójść troszkę dalej i otworzyć pokrywy silnika, komory uzbrojenia, luk radiowy i kabinę. Wykorzystam jeszcze do budowy dodatki tj. rury wydechowe quickboosta,silnik edka Allison V-1710,,klapy Edka,blaszki parta oraz owiewka squadrona.Będzie troszkę pracy i zapraszam do podglądania.

Pierwsze prace już za mną.

warsztat%252520p40%252520%2525280%252529.jpg

warsztat%252520p40%252520%2525281%252529.JPG

warsztat%252520p40%252520%2525284%252529.JPG

warsztat%252520p40%252520%2525286%252529.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Banny oczywiście może masz rację i wypust Airfixa jest pewnie lepszy i nie wymaga tyle pracy,ale jak już wspomniałem będzie to model treningowy. Model jest wygrzebany z czeluści razem z blachami,a reszta czyli m.in.silnik to wymóg przy tym założeniu, i dalej z zakupów waloryzacyjnych do tego modelu musiałem kupić kalki, bo Airfix chyba nie ma z okresu Pearl Harbor. Uważam, że ja muszę jeszcze doskonalić swój warsztat i różne techniki zanim wezmę się za modele z ostatnich lat, które zbliżone są do perfekcji.

Tomko10 nie przypuszczałem, że ma on tyle lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Witaj Bartosz, przypatruję się Twojemu warsztatowi i podoba mi się koncepcja i zakres planowanych ulepszeń. Brakuje mi kropki nad "i" przy poszczególnych etapach, przez co rozumiem taki ostateczny szlif - spróbuj wyeliminować takie kwestie jak zadziorki w otworach przyrządów czy niekiedy zbyt duże dawki kleju. Jeśli decydujemy się na detal, to powinien być wykonany z możliwą czystością i dokładnością - świadomie piszę w tej kolejności.

Powodzenia i z przyjemnością patrzę dalej - ciekawa praca nad trudnym surowcem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie będę sie czepiał szczegółów, bo i tak jestem pełen podziwu że komuś się "chce" dokonywać takich poprawek w skali 1/72. Ta skala słabo się nadaje do tego typu "akrobacji", łatwiej by było wybrać np 1/32 aby pokazać wzierniki, konstrukcję wewnętrzną itp. Także cieszy jak są osoby tak manualnie uzdolnione jak Bartosz, o Mikołaju nie wspominajac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikołaju zdjęcie samej pomalowanej tablicy zrobione zostało tuż po pomalowaniu i drobne farfocle we wnękach zobaczyłem po nałożeniu koloru.Przed wklejeniem zegarów, otwory wyszlifowałem papierem 1000 zwiniętym w stożek. Nie zrobiłem niestety zdjęcia po tej "kuracji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Banny wiem, że wnęki podwozie były osłonięte płótnem,ale koncepcja modelu to, jak zauważyłeś,faza przeglądu lub naprawy.Dlatego zamierzam nie zasłaniać ich jak i koła ogonowego-płótna będą znajdować się pod repliką.

Ostatnio pracowałem nad silnikiem.

DSC01736.JPG

DSC01831.JPG

DSC01833.JPG

Równocześnie z silnikiem stworze wnętrze widoczne w luku radiowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Prawa strona z zamontowanym dynamotorem,pompą hydrauliczną i akumulatorem.Do wstawienia jeszcze zbiornik paliwa,zbiornik tlenu i zbiornik płynu hydraulicznego i oczywiście osprzęt koła ogonowego.

=https://picasaweb.google.com/114480891458780561562/P40B#5980255733845451858]DSC01840.JPG[/url]

DSC01841.JPG

DSC01843.JPG

DSC01844.JPG

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Silnik z tymi trzema chłodnicami będzie wyglądał super. Świetnie Ci idzie z tym kiepskim zestawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Witam z porcją zdjęć po następnym etapie prac,kadłub zamknięty i co mnie ucieszyło to fakt że na tak stary model użyłem naprawdę znikomą ilość szpachli.DSC02172.JPG

DSC02173.JPG

Teraz trochę czasu zajmie uzbrajanie silnika,rzuciłem już kolory teraz przewody i orurowanie.

DSC02176.JPG

DSC02178.JPG

DSC02179.JPG

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.