Skocz do zawartości

Corsair F4U-1, 1:32 Tamiya


liryczny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

w święta zacząłem prace nad tamiy'owskim corsair'em.

Skupie się nad malowaniem pudełkowym czyli U.S. Navy VF-17. Do dyspozycji mam dodatkowo Kalki do kokpitu Barracuda i zestaw Big Ed z Eduarda.

 

IMG_6154.md.jpg

 

Jeżeli ktoś chce, mogę zamieścić zdjęcia zestawu (chociaż dużo tego na necie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie podesłać jakiś link do tego malowania z ''czerwonymi obwódkami''

Ciekawy tekst. Prawdopodobnie czerwone obwódki nie egzystowały na samolotach w użyciu operacyjnym.

https://aj-press.home.pl/fu3.php

Ale ten tekst dotyczy głównie dostaw nowych F4U-1A, a kolega robi F4U-1 i Kolacha zaprzecza sam sobie, bo zdjęcie jest zrobione z książki jego autorstwa. Obecnie jestem na etapie zbierania kwitów do F4U-1A i mam przypuszczenia że znalazłem malowanie z czerwonymi obwódkami, ale to już inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolacha zaprzecza sam sobie, bo zdjęcie jest zrobione z książki jego autorstwa.

 

Artur, oddajmy Kolasze, że nie próbuje on nigdzie wykazać, jakoby czerwone obwódki nie istniały na kadłubach Birdcage'ów w czasie shakedown Bunker Hilla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolacha zaprzecza sam sobie, bo zdjęcie jest zrobione z książki jego autorstwa.

 

Artur, oddajmy Kolasze, że nie próbuje on nigdzie wykazać, jakoby czerwone obwódki nie istniały na kadłubach Birdcage'ów w czasie shakedown Bunker Hilla.

OK, niech tak się stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Detal w kabinie miażdży.

Możesz napisać coś więcej jak to robiłeś?

Szczególne wrażenie robią na mnie przełączniki.

 

Przełączniki, całe panele i zegary są z zestawu edka.

 

Zdjęcia elementów, które wstawiłem wcześniej pomalowałem kolorem aluminium z myślą że będę je drapał. Całość pokryłem specyfikiem vallejo chipping medium rozcieńczonym wódką i wodą do aerografu i wyszło coś takiego:

 

IMG_6156.md.jpg

 

Jutro pomaluję całość dull green'em i spróbuję podrapać ale wydaje mi się że efekt będzie raczej przypominał zniszczone poszycie jakiegoś czołgu, a nie wytarty kokpit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super model wybrałeś. Siadam i patrzę. Nie wiem czy widziałeś już ten warsztat ale polecam bo dla mnie jest to absolutny majstersztyk i w twoim temacie.

 

Chipping jako tako. Może te boki jakieś dziwne ale przy pedałach jest bardzo dobrze. Mam ten model ale w 1/48 więc twój warsztat będzie dla mnie wzorem. Ja nie mam doświadczenia jeszcze w tej technice ale myślę że to co pokazane jest na tym blogu jest idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry warsztat jeszcze go nie widziałem, na pewno się przyda. Co do chippingu to robię go po raz pierwszy.

 

No to powodzenia. A tak jeszcze podpytam. Jaki kolor dałeś w kokpicie. Wygląda to jak Bell Interior green lub coś podobnego. Czy tak? Znalazłem coś takiego tutaj:

"F4U-1 Birdcage, Corsair. Cockpit: Well this is tricky. The best evidence is black. Photos of F4U-1s taken at the time show the cockpits as being a very dark color. The F4U-1 E & M manual calls for Dull Dark Green. Photos and some wrecks show flat black. A photo of 'Pappy" Boyington in Bruce Gamble's book, The Black Sheep, shows him sitting in a Birdcage with a black armor plate and upper seat. This a/c also has no headrest. All other areas of the F4U-1 Birdcage Corsair would normally be 'Salmon'. Salmon is a pale pinkish/brown primer made by mixing Indian Red pigment with Zinc Chromate Yellow. The closest Munsell match is 2.5 YR 6/8 or between FS 32276 and FS 32356. This color was applied to the whole F4U before the final camouflage finish. The landing gear bays were this color. The insides of the main gear doors were Light Gray. Sometimes this was only over spray over the Salmon. Note: there were canvas covers on the inner and outer wheel bays that were either Olive Drab or Light Gray. The closest paint that I have found to the Salmon samples in my possession is PollyScale Railroad, Southern Pacific Daylight Orange. The E & M manual calls for the wheel bays, engine cowling and accessory cowlings to be painted in Non-Specular Light Gray to match the underside of the aircraft. Recovered wrecks show these areas to be Salmon however. Color photos of early Corsairs show the cowling interior to be Non-Specular Light Gray.

 

Read more: http://usaircraft.proboards.com/thread/1265#ixzz3ORx3iKJ3"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.