Skocz do zawartości

P-11 D jedenastka dolnopłat z chowanym podwoziem WHAT IF


spiton

Rekomendowane odpowiedzi

Bf-109 to był w połowie lat 30-stych prawdziwy przebój. Polscy inżynierowie nie namyślając się długo postanowili skopiować układ tego myśliwca. Sprawę jednak trzymano w tajemnicy. Dla tego dla nowego samolotu przyjęto oznaczenie P-11 D. Sugerujące, że to tylko drobna modyfikacja....

 

622bc99c9d31dd43.jpg

 

83bffefc931ce5b0.jpg

 

ff22e7ebf7c5667f.jpg

 

Te białem kawałki plastiku na kadłubie i skrzydłach to elementy, dzieki którym przejscie skrzydło-kadłub, bedzie miało szanse byc symetryczne.

Tył z P-11, skrzydło z Bf-109, silnik od Zero ,-))

Samolot bedzie uzbrojony w dwa działka 20mm zamontowane na bokach kadłuba, tak, jak w jedenastce, były zamontowane kmy. Tyle, ze pojawia się przetłoczenia, ze względu na znacznie większy rozmiar działek.

Kabina pozostanie odkryta. Jak na włoskich myśliwacach. Dorobie tylko większy i ładniejszy wiatrochron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

silnik od Zero ,-))

Samolot bedzie uzbrojony w dwa działka 20mm zamontowane na bokach kadłuba, tak, jak w jedenastce, były zamontowane kmy.

 

W Jedenastce był silnik gwiazdowy. Wystrzelone pociski omijały cylindry. W silniku zbudowanym w układzie podwójnej gwiazdy, a taki wydaje się być ukryty pod tą osłoną, nie będzie takiej możliwości. Niemcom udało się zamontować MG FF w skrzydłach, czemu nie zrobić tak samo z Oerlikonami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten silnik gwiazdowy jest chłodzony cieczą?

,-)) Chodnic już nie ma. Ale dla stabilności całości odciąłem chłodnice dopiero po sklejeniu wszystkiego do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się ,-))

Bądzie miał inne podwozie(kradzione z messera) bardziej korespondujące obrysem skrzydła(trochę zmodyfikowałem meserowskie) i fajne działka po bokach kadłuba ,-)) No i będzie miał szachownice ,-))

P-11 miała niezła prędkość nurkowania(dopuszczalna) 7 stówek. Dla myśliwca to spory atut. Ta moja P-11D może byłaby w nurkowaniu jeszcze szybsza ,-)). Na początku miała mieć trochę większe skrzydła, ale ostatecznie poszedłem w szybkość ,-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest teraz oblepiony green stafem i czeka, aż green staf stwardnieje. Czy nie ma jakiejs łatwej w użyciu masy , która by szybciej twardniała? Oczywiście jest poxylina, ale ona twardnieje za szybko. ...bo w 10 minut. nie ma czegoś co twardnieje w 2-4 godziny ?

Piotrek.S, chłodnice sa spiłowane i zalepione na gładko ,-)). W pierścieniu silnika jest wlot do chłodnicy oleju. Wystarczy ,-))

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spitonie ! niestety twoja koncepcja kadłuba z PZL-ki + dolny płat to nie taki do końca SF, bo została zrealizowana, i to bardzo dawno temu - do tego przez rumuńską fabrykę Industria Aeronautica Romana, nazywała się IAR- 80

nie mniej jednak koncepcja ciekawa, więc życzę powodzenia !

 

p.s. właśnie doczytałem że rumuński klon został już przypomniany, co nie zmienia faktu że będę to zaglądał !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Mistrzu blackmanie, ze wpadłes do zagrody gigantycznych modeli(10 razy większe niz 700 ,-))

 

A tymczasem.

Obkleiłem, wygładziłem, pomalowałem, ale okazało się, że te przejścia skrzydło-kadłub, zawierające w sobie przetłoczenia na działka wyglądają kiepsko :

f36a6db0031f21e6.jpg

 

Wiec je przemodelowałem, i teraz sobie robię panele na powierzchni modelu. Bardzo przyjemna robota ,-))

 

0da753976920020f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat Myślałem, że zrobisz skrzydła w stylu Corsarza, to by pasowało do P.11 ;)

Myślełem o tym. Taka odwrócona mewa. Skoro Pułaski wyginał w jedna to idąc tym torem, można by wygiąć w druga. Poza tym był już wtedy Stukas.Było na czym się wzorować. I nie trzeba by było robić oprofilowania-skrzydło-kadłub ,-)). Bo skrzydła łączyły by się pod katem prostym z okręgiem kadłuba.

Słowem była taka pokusa. Ale wygrał układ bardziej tradycyjny ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model już zlepiony i wstępnie pomalowany. Chyba będzie taki nietypowy-szary ,-)) Slash nie będzie mówił, że cepelia ,-)))

Dzisiaj zdjęcia komórką.

 

3d9f426639d65b63.jpg

 

e1c34051bc508b07.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat Myślałem, że zrobisz skrzydła w stylu Corsarza, to by pasowało do P.11 ;)

Myślełem o tym. Taka odwrócona mewa. Skoro Pułaski wyginał w jedna to idąc tym torem, można by wygiąć w druga. Poza tym był już wtedy Stukas.Było na czym się wzorować. I nie trzeba by było robić oprofilowania-skrzydło-kadłub ,-)). Bo skrzydła łączyły by się pod katem prostym z okręgiem kadłuba.

Słowem była taka pokusa. Ale wygrał układ bardziej tradycyjny ,-))

 

Ale trzeba by robić oprofilowania przełamania wzniosu skrzydła. I skomplikowane w kształcie dźwigary. Zbędna rzecz, o ile nie ma potrzeby. Bo przecież nie z fantazji robiono skrzydła W, tylko w jakimś celu. U Puławskiego była to chyba widoczność z kabiny? W F4U problem wysokości podwozia przy dużej średnicy skrzydła. Jak trzeba to trzeba, ale konstrukcji to nie upraszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. W tamtej epoce (35-39) skrzydła w kształcie W stosowano, żeby skrócić stałe podwozie. A moja jedenastka ma podwozie porządne !! Niemieckie !! Chowane !! ,-)) I nie ląduje na lotniskowcach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.