Skocz do zawartości

He-112 P(Polski) 1/72 Heller/Encore +Italeri


spiton

Rekomendowane odpowiedzi

To mój najnowszy projekt "What if"

 

Zawsze mnie intrygował ten samolot. Heinkel znany z wysmakowanych konstrukcji, po chyba 10 prototypach He 112, zafundował temu samolotowi malutkie choć wysmakowane skrzydło, i paskudny-prostokątny,przerosniety zupełnie nie pasujący do skrzydeł ogon. Ponadto, samolot cierpiał na niedostatek mocy. Silnik Junkersa dający moc około 700 KM nie był silnikiem myśliwce przełomu lat 30- i 40. Dlatego w tym projekcie, zmieniam obrys ogona, i montuje silnik DB-601.

Piloci latający na He-112 B mówili, ze to Rolls- Royce z kiepskim silnikiem. Mój ma byc po prostu Rolls Roycem ,-)).

Bedzie oczywiście w polskich barwach. Jest to dosyć realna możliwość, bowiem He-112 był samolotem eksportowym. Wynikało to z mocnej pozycji Messerschmitta na rynku Niemieckim. Na myśliwiec Heinkla na tym rynku po prostu nie było miejsca.

 

 

0c9fb8b9deef52fc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy zerżnięty żywcem przód kadłuba z konstrukcji Messerschmitta z lat późniejszych to dobry pomysł? No i gdzie chłodnice?

Konstrukcja Willego wygrała również z powodów swojej prostoty i taniości. To eliptyczne skrzydło było bardzo czasochłonne w produkcji i być może kanciaty statecznik poziomy usiłował zmniejszyć minimalnie nakład pracy. Dla własności lotnych skrzydło eliptyczne jest najlepsze, ale jego przewaga nad trapezowym jest minimalna. Czesi w B.135 zrezygnowali z eliptycznej krawędzi natarcia i ja też bym z niej zrezygnował w He-112. I zamontował tak jak w Bf 109 sloty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica.

Zastanawiałem się czy zrobić ją pod skrzydłem, czy skrzydłami, czy pod kadłubem jak w samolotach sowieckich czy Mustangu. Rozważałem też w układzie podobnym do Typhoona. I ostatecznie wylądowała pod kadłubem jak w Mustangu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi wychodzi zgrabny samolocik ,-))

Skrzydła sa w miare grube. Spokojnie zmieszcza sie po dwa MG/151/20 + jedno MG151/2 strzelajace przez blok silnika i dwa nkmy, albo kmy .. dawałoby spora, jesli nie ogromna siłe ognia ,-))) Jest MOC ,-))

 

919798e64ace7698.jpg

 

6731a3708caf3e55.jpg

 

a729c2b6f42c2932.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, koledzy, komentować proszę, po co ja się tak z ta relacja gimnastykuję ? ,-))

 

Co jakis czas pryskam model srebrym sprayem. Mam taki spray Tamki, który jest do bani, ale ma ta zalete, ze nie robi twardej powłoki tak jak surfacery. Twarda powłoka bardzo utrudnia szlifowanie i piłowanie.

 

be8a06da685e9f69.jpg

 

67f67ca1722c2cf1.jpg

 

4208d9a4c4826373.jpg

 

37665210f6c95d55.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ten odkurzacz za bardzo odstaje od reszty bryły i wygląda też jakby celował trochę w duł, a nie wzdłuż osi samolotu. Ogólnie wygląda jakby miał zostawiać spory ślad aerodynamiczny. W Mustangu ten wlot jest w sumie dość dyskretny. Srebrna farba chyba wyraźnie pokazuje, że do gładkości jeszcze brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, sakramencki kudłaczu. nie dostrzegasz jaka to teutońska bestia ! Pełna niemieckiej gracji ,-)) do gładkości jeszcze trochę brakuje, ale wcale nie jest tak daleko ,-)) A "suszara" wygląda fajnie. Lubie takie chłodnice .Pewnie jej aerodynamika pozostawia dużo do życzenia, ale i tak fajnie wygląda w połączeniu ze skrzydłem w kształcie W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam pomysł z takim usytuowaniem jest w deche. wiem, że strugając model nie jest łatwo sprawić, że od razu wyjdzie najlepiej jak się da. Nie mówię, że jest tragedia - jest spoko. Tylko z technicznego punktu widzenia lepiej byłoby jakby był podciągnięty bardziej. Ale to nie problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście racja. Niemniej takie budowanie ma pewne ograniczenia. Gdybym projektował taki samolot na kompie to bym sobie dopracowywał bryłę, a tak... popełnia się błędy ,-))

Niemniej bardzo mnie ten ulepek cieszy. Jest fotogeniczny, a z kabiną będzie jeszcze bardziej.

Musze mu wymyślić jakieś fajne -lekkie malowanko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten He 112 P będzie na 100% polski . Myślę o jakimś szaro-szarym kamuflażu. Albo kamuflażu z frontu wschodniego. Albo z Afryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu chłodnica oleju nie jest w tym samym kanale co chłodnica glikolu? Takie rozwiązanie, skądinąd znane w ił-2 to dobre może dla powolnych samolotów, a nie takich błyskawic jak He 112. 8-10km/h kradnie z Vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonałeś mnie. chyba oderwe. wzorowałem się na Me-410 i generalnie chodziło oto, zeby chłodnica oleju była blisko silnika. Nie bardzo wiem po co, ale czuje, ze to by było dobre ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.