Skocz do zawartości

Kfir C2-C7 1/72 - ITALERI


Wittt78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początek chciałem się ładnie przywitać. Jestem tu nowy choć forum przeglądam i czytam od dawna.

Pasjonuje mnie modelarstwo a zwłaszcza modelarstwo lotnicze ale jakoś od wielu lat byłem tylko widzem. Jakiś czas temu z przyczyn losowych (kontuzja kolana i 2 operacje) zostałem "obdarowany" nadmiarem wolnego czasu co skłoniło mnie do zagłębienia się w temat na nowo i powrót do klejenia.

Bawiłem się w modelarstwo jakieś 20 lat temu i od tego czasu wiele się zmieniło, mnóstwo nowej chemii i patentów.

Wybrałem jakiś prosty zestaw, (tak mi się wydawało) żeby na nim szybciutko się podszkolić w temacie i nowiutkie dzieło postawić na półkę. Wybór padł na zestaw, który akurat miałem.

 

1403230_10151888880460275_1910988974_o.jpg

 

1264385_10151888880455275_1250992148_o.jpg

 

Na obecne standardy jest to raczej zabawka a nie model i jak się okazało wymaga sporo cierpliwości i szpachli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Obecnie model jest już jakiś czas na warsztacie ale bojąc się czy wystarczy mi determinacji nie upubliczniałem swojej walki z materią.

Postaram się pokrótce streścić to co udało mi się dotychczas zrobić. Dodam jedynie, że traktuje ten model jako "szkoleniowy", przypominając sobie co i jak.

Model nie posiada zbyt wiele elementów, wiec wydawał mi się łatwy, ale po dłuższym zastanowieniu okazało się, że jest aż za bardzo uproszczony. Nie posiada w zasadzie wnętrza kabiny.

 

1412739_10151970982275275_1223244418_o.jpg

 

Wpadłem na pomysł, żeby coś z tym zrobić i nieco uatrakcyjnić wnętrze samolotu.

 

1102654_10151988512170275_1416470147_o.jpg

 

1404730_10151988512280275_1204647239_o.jpg

 

1410808_10151992761715275_336960726_o.jpg

 

1421168_10151992176215275_1616515772_o.jpg

 

1397396_10151992176350275_1670885600_o.jpg

 

nowa podłoga

 

1401291_10151992761575275_540617755_o.jpg

 

1396751_10151998322710275_1603530514_o.jpg

 

panele boczne

 

12299179_10153699830070275_5487120132918020295_n.jpg

 

12316305_10153699830235275_6855808178220001523_n.jpg

 

12341048_10153699829790275_7119497201156045287_n.jpg

 

kabinę postanowiłem zamknąć ale okazało się, że nie pasuje, szpara jak Rów Mariański !!!

 

12313734_10153699830335275_3290430289353556787_n.jpg

 

trzeba to jakoś uzupełnić..

 

12341063_10153699830400275_5346382278398490344_n.jpg

 

12299130_10153699830420275_5121815992818568948_n.jpg

 

Lecimy dalej, żeby wreszcie zakończyć to dłubanie w kabinie.

 

12809736_10153989624855275_2097234768088240010_n.jpg

 

Żywiczny fotel z Pavli i wreszcie koniec.

 

12888704_10153992786565275_432060569397889688_o.jpg

 

12440807_10153992786455275_1017691342641593506_o.jpg

 

12891035_10153992786435275_4034067878532954464_o.jpg

 

12898397_10153992786495275_5371647736408778911_o.jpg

 

12916193_10153992786540275_4624370491534684749_o.jpg

 

c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że Wittt78 wie, co robi.

 

Skoro tak, to teraz ja się chętnie dokształcę i poznam metody malowania kokpitu po zamknięciu go w kadłubie.

 

Zauwaz ze na kazdym etapie budowy kiedy kolega zmienial cos we wnetrzu nastepowala zmiana tasmy ktora trzyma to wszystko w kupie a na ostaniej fotce za kabina jest dosc duza szpara wiec wydaje mi sie ze jednak wszystko jest zlozone na sucho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie szło tak szybko jak na zdjęciach, musiałem sobie wiele rzeczy poprzypominać ) poza tym ten model jest tak mały, że na żywo to wszystko wygląda wiele lepiej

Kabinę pomalowałem oczywiście przed sklejeniem polówek kadłuba, niestety to był mój debiut z aerografem i zalałem trochę za bardzo wszystko...:(

 

12938202_10153994066445275_4413694530421461658_n.jpg

 

IMG_5889.JPG

 

Po sklejeniu kadłuba przyszła pora na wloty powietrza do silnika. Oczywiście i tu wszystko pasowało umownie więc konieczny był mały upgrade

 

12931130_10154003643405275_4923956122070751880_n.jpg

 

12799412_10154003671365275_7137279566736596931_n.jpg

 

IMG_5900.JPG

 

romantyczne wieczory przy dopasowywaniu kolejnych elementów.

 

IMG_5901.JPG

 

i na przemian szpachla i szlifowanie....

 

IMG_5912.JPG

 

potrzeba matką wynalazku, musiałem sobie zrobić pilniczki z wykałaczek, żeby wypiłować trudno dostępne miejsca

 

IMG_5921.JPG

 

IMG_6002.JPG

 

IMG_6008.JPG

 

IMG_6009.JPG

 

w czasie tej zabawy w mistrza szpachli, testowałem różne specyfiki, bo w końcu to model testowy

 

IMG_6015.JPG

 

Model niestety posiada bardzo wiele wad wyprasek, pozapadane powierzchnie skrzydeł to czubek góry lodowej...

 

IMG_6027.JPG

 

niestety piłowania było tak dużo, że w wielu miejscach powycierały się linie podziału blach...:( co zmusiło mnie do próby naniesienia ich na nowo

 

IMG_6033.JPG

 

Nie mam w tym zbyt wielkiego doświadczenia ani odpowiedniego sprzętu wiec porobiłem sobie z puszek po piwie szablony i trasowałem zwykła igłą.

Muszę jeszcze trochę potrenować i doczytać jak to robić ale pierwsze koty za płoty.

Poniżej, rurka Pitota z ciągniętej nad palnikiem ramki wlewowej wypraski.

 

IMG_6057.JPG

 

c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja na razie powiem tylko tyle, że zdjęcia i warsztat wyglądają doskonale. Model zapowiada się podobnie

Fajnie, że nie zraziłeś się jakością wyprasek i działasz z tym co jest, a dodatkowo dorabiasz jeszcze własne elementy.

Ja miałem swojego czasu "kryzys" przy podobnym jakościowo Gripenie i od pewnego momentu robiłem tylko po to, żeby model wreszcie skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie wygląda to wszystko obiecująco - tylko nie spi.. malowania. Rozumiem, że to ma być model treningowy, ale szkoda by było włożyć tyle wysiłku w dodatkowe detale i poprawki i zalać to potem farbą.

Skoro nie masz wprawy z aerografem, to poćwicz na kawałku plastiku albo szkła czy folii. Papier wbrew pozorom się do tego nie nadaje - wchłania farbę i nie tworzą się na nim zacieki, więc nie nauczysz się ich kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poniższym zdjęciu widać kilka natrasowanych igłą linii podziału blach i paskudne pozapadane fragmenty skrzydła ( to te plamy już po którymś tam szpachlowaniu) . To chyba wina użytego tworzywa, bo to wyglądało jakby podczas stygnięcia plastik się tak pokurczył. Najbardziej widoczne to było na skrzydłach ale mniejsze elementy też okazały się zwichrowane więc Italeri powinna dodawać do modelu zestaw papierów ściernych

 

12963859_10154018681765275_7387132296220691843_n.jpg

 

Następnie przyszła kolej na owiewkę kabiny. Niestety jakość oszklenia trzyma poziom reszty modelu, więc niezbędne okazało się podszlifowanie większych rys i zniekształceń.

 

12993405_10154023687915275_3088078757758553019_n.jpg

 

Oczywiście potem fajnie by było żeby, owiewka była w miarę przejrzysta więc przyszedł czas na polerowanie. Wstępnie 600 i kolejno co raz drobniejsze papiery aż do 3200 ( teraz już wiem że mało, ale taki akurat najdrobniejszy posiadałem). Niestety okazało się, że nadal bardzo słabo to wygląda. Próbowałem elektrycznej szczoteczki do zębów z pasta polerską czy DREMELA z krążkiem filcowym ale nadal coś było nie tak...

I tu z pomocą przyszło mi forum.. gdzieś przeczytałem o SIDOLUXIE Naprawdę polecam. Kamień z serca. Dwie warstwy i można otwierać browara zwycięstwa:)

 

12931121_10154023692635275_2606268851566721543_n.jpg

 

Przed zamknięciem kabiny zostało mi jeszcze tylko chlapnąć aero ten czarny diwajs mieszczący sie pod przednią częścią owiewki kabiny. Próbowałem pomalować go wcześniej pędzelkiem, ale wyszło słabo, więc trzeba było użyć specjalistycznego sprzętu. Strach był bo jak już wcześniej nadmieniłem mam zero doświadczenia w malowaniu aerografem dlatego maskowanie wygląda solidnie:))))

 

IMG_6065.JPG

 

Wyszło już lepiej niż kabina.

 

IMG_6071.JPG

 

Po doklejeniu owiewki przyszedł czasz na zaszpachlowanie łączenia Szpachlówka zmywalna Wamodu, żeby czasem nie uszkodzić owiewki szpachlówkami reagującymi z plastikiem.

 

13010592_10154029152350275_8191504461934562687_n.jpg

 

Polerowanie szło łatwo bo to bardzo podatna na szlifowanie szpachlówka. Trzeba jedynie uważać bo lubi się wykruszyć.

 

IMG_6080.JPG

 

w zasadzie prace szlifierskie dobiegały końca, kiedy gdzieś przypadkiem za mocno docisnąłem dolna część skrzydła i pękło spojenie łączące dwa elementy modelu w dolnej części kadłuba. Niby nie widać, ale po pomalowaniu wyjdzie niedoróbka na jaw. Więc zalałem pękniecie cyjanoakrylem i ponownie szlifowanko.... !!!

 

IMG_6059.JPG

 

Przed pryśnięciem podkładem, postanowiłem pomalować komory podwozie. Zostawiłem je w takiej formie jak ITALERI to przygotowało, bez waloryzacji. Nie jest to model konkursowy. Oczywiście maskowanie to moja specjalność:)

 

13015129_10154032360400275_4056726263087127935_n.jpg

 

Malowanie idzie mi coraz lepiej, choć Akryl jest mocno wymagający a mój aerograf kapryśny, jednak myślę że się w końcu dogadamy.

 

13010843_10154033767565275_2831380107024683354_n.jpg

 

Zdając sobie sprawę, że oryginalne komory to raczej słabizna, postanowiłem je lekko "przybrudzić". To kolejna zupełnie nowa czynność dla mnie. Zakropiłem tu i ówdzie Panel Linerem od Tamiyii i pobawiłem się rozcieńczalnikiem trochę. Chyba nie wyszło najgorzej.

 

12718022_10154034417675275_4908848626558838629_n.jpg

 

c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakimi farbami malujesz że masz takie problemy z aerografem?

Malując na bardzo niskim ciśnieniu (0,5-0,7 atmosfery) przy rzadkiej farbie uzyskasz transparentne warstwy farby i nie ma szansy żeby coś zalać.

Używaj farb Gunze albo Tamiya i problem sam się rozwiąże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.