Skocz do zawartości

P-47D Thunderbolt "Bubbletop" Tamiya 1/48


Bartosz.B

Rekomendowane odpowiedzi

Czas na dalsze szkolenie wiec zaczynam drugiego ulepka. Tym razem P-47D z dokupionymi lufami działek i maskami kabiny.

Na razie mniej więcej większość elementów poskładana, spróbowałem odwzorować nity, ale nie mam pojęcia czy będzie to widać po pomalowaniu.

Czekam na podkład Mr.Finishing Surfacer 1500 i Mr.Leveling Thinner. Mam nadzieje ze w poprzednim modelu to własnie podkład samochodowy z puchy był powodem odpadania farby wraz z taśmą.

Maluje akrylami Tamiya nierozcieńczonym ognista wodą (ach ten zapach z fukawki )

Założyłem ten warsztat by w razie czego podpytać nieco bardziej doświadczonych sklejaczy

 

 

37917152024_4ae5aece87_o.jpg

 

38578675816_0e3c5cb35c_o.jpg

 

37917151514_d7156298e8_o.jpg

 

38578676166_c47eb738ae_o.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem w końcu chemie i muszę powiedzieć ze malowanie tym ustrojstwem to czysta poezja Surfacer do Thinner 1:1.

Myślałem ze farba zakryje te nity, a tu widać je wręcz lepiej po pomalowaniu niż przed no i można zobaczyć jakie to koślawe mi wyszło.

 

38578675926_e75040c033_o.jpg

 

37917152494_feda956b55_o.jpg

 

38578676536_8ee961613c_o.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co całkiem fajnie to wygląda, z tym, że kokpit chyba powinien być w ciemniejszym kolorze Bronze Green/Dull Dark Green.

 

Powodzenia w dalszych pracach !

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napoczęty Razorback Tamiyi leży u mnie zapudełkowany już drugi rok, ale popatrując na Twój warsztat może się zmobilizuję

Uważaj na paprochy. Tak z ciekawości - podwozie tylko na sucho, czy też będziesz je malować już zamontowane?

 

Będę zaglądał.

 

Z pozdrowieniami

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie:)

 

moje rady sugestie

-nie jestem pewien do tych niebieskawych wykończeń w kabinie - nigdy takich nie widzialem - uchwyt drążka na pewno czarny;

-zgadzam się z Kornikiem iż w tej wersji kpkpit raczej DDG

-mam wątpliwość co to iskrowników - jest to wersja w której był stosowany silnik R2800-59 nie wiem czy iskrowniki są poprawne kształtem bo ich w całości nie widać i powinny być czarne

-spójrz na zdjęcie na którym widać celownik - szew na transparentnym plastiku jest widoczny i nie wygląda dobrze - przed pracą z całym statywem celownika po prosty szlifuję go papierem ściernym zaczynając od 1500 nie grubiej a następnie przywracam transparentność polerką, poza tym trochę za mało pomalowałeś na czarno po

 

moim zdaniem muzealne ale dore schematycznie zdjęcie

41dfabc4f8d2f910.jpg

 

tutaj masz wypolerowany celownik P-47 w skali 72

3a6f168bf6b735af.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko 'żółwie' wydają się być OK (poza kolorem). Fakt, że ujęcie nie jest jednoznaczne, ale jeżeli wytwórca modelu nie zrobił jakiejś grubej hybrydy to będzie si. Tyle, że to są zintegrowane iskrowniki/rozdzielacze i tym samym obecność oddzielnego iskrownika między nimi jest zupełnie zbędna. No i brakuje sterownika śmigła stałoprędkościowego.

 

Skoro już jest rozmowa to dodam, że niepokoi obecność farby ZCY na wnętrzu okapotowania silnika, a umiejscowienie prowadnika limuzyny oznacza zamkniętą kabinę.

 

Z tym, że nie wiem, czy te rzeczy mają dla Autora szczególne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Skoro już jest rozmowa to dodam, że niepokoi obecność farby ZCY na wnętrzu okapotowania silnika...

 

pamiętam z jakiejś dyskusji (w której również brałeś udział) że okapotowanie od wewnątrz z fabryki wychodziło w jakimś odcieniu szarości lub grafitu

 

a jesli tak było to po pierwszej setce przelatanych godzin kolor za pewne zaczynał zbliżać się do czarnego.

 

...

Z tym, że nie wiem, czy te rzeczy mają dla Autora szczególne znaczenie.

 

Może i nie ale jeśli nie on to ktoś to przeczyta i zapamięta - ja przynajmniej staram się zapamiętywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i dzięki za rady

Co do celownika to nawet nie zwróciłem uwagi że tam jest szew na przyszłość będę uważał na to. Niestety kabinę już wczoraj zamknąłem więc nie dam rady tego poprawić.

 

Srebrne puchy na silniku mogę pomalować na czarno z tym nie będzie problemu.

Kolor we wnętrzu okaptowania jest taki sam jak we wnekach podwozia taki koloru zalecił producent, tutaj też mogę to jeszcze przyciemnic.

 

Podwozie jest sklejone i będę musiał to teraz jakość pomalować, w poprzednim modelu najpierw pomalowalem wszystko i nie mogłem tego mocno chwycić klejem.

 

Nie wiem skąd te paprochy ale nie mogę sobie z tym poradzić model przyciąga to dziadostwo jak magnes. Przypuszczam że to kwestia tego gdzie maluję, a zostałem wygoniony na strych z psikawką.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze okapotowania to anodyzowane aluminium. Taki lekko przyciemniony dural. W ogóle P-47 na ogół prezentują się porządnie i jakieś wyraźne wycieki oleju z tych R-2800 świadczą raczej o awarii. Wielbiciele spodu Spitfire'ów będą zawiedzeni.

 

Przyciemnianie ZCY niewiele pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmalowałem te iskrowniki na czarno i pobrudziłem ten żółty w okaptowaniu, a poniżej efekt wczorajszej pracy:

 

Kolor to Alclad II DurAluminium na to położony lakier Alclad Aqua Gloss Clear

 

38634985481_40c397fea7_o.jpg

 

38634985321_da8328b384_o.jpg

 

38634985221_fd392b0f77_o.jpg

 

37917237304_23797dc35c_o.jpg

 

37917237254_33c41a9e0e_o.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Wnętrze okapotowania to anodyzowane aluminium. Taki lekko przyciemniony dural.

 

Czy to samo tyczyło się wersji Razorback w wersji malowania OD/NG ? Jaki kolor powinien być we wlocie powietrza poniżej silnika bo Tamiya sugeruje z tego co pamiętam NG ?

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz po jednym km za dużo na każdym skrzydle. Ten egzemplarz miał ich łącznie tylko sześć zamiast ośmiu... Jedna lufa do wyjęcia (skrajna zewnętrzna) na każdym skrzydle i otwór do zaślepienia.

Ta maszyna ze względu na to, kto nią latał jest dobrze udokumentowana. Poszperaj w necie.

Np. tu:

https://www.worldwarphotos.info/gallery/usa/aircrafts-2-3/p47/p-47d-42-26637-kokomo-vm-p-of-the-551st-fs-495th-fg-mgen-kepner/

 

Ps. Nie traktuj posta jako czepialstwo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze okapotowania to anodyzowane aluminium. Taki lekko przyciemniony dural.

 

Czy to samo tyczyło się wersji Razorback w wersji malowania OD/NG ? Jaki kolor powinien być we wlocie powietrza poniżej silnika bo Tamiya sugeruje z tego co pamiętam NG ?

 

Z góry dzięki!

 

Wszystko to było srebrne w fabrycznym wykończeniu wszystkich P-47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tyle? :>

 

No nie, zapytam o coś jeszcze . Jaki kolor powinien mieć ten element przed cylindrami a za wałem śmigła który Tamiya również nakazuje malować na srebrno a w wielu modelach obserwuję kolor szaro-niebieski jak na załączonym zdjęciu?

 

41dfabc4f8d2f910.jpg

 

PS. Wnętrze osłony silnika przemalowałem zgodnie z Twoimi sugestiami na srebrno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.