Skocz do zawartości

Panther D w/zimmerit / Dragon 1:35


hypnos82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po chwilowej przerwie startuje z kolejnym modelem. Tym razem Pantera D z zimmeritem. Model dość bogato wyposażony i szczegółowo odwzorowany.

 

DSC06048_zps1b036e85.jpg

 

http://www.mojehobby.pl/products/PANTHER-AUSF.D-WITH-ZIMMERIT-COATING.html - in box

 

Rozmyslam nad zakupem friuli, ale to zobaczy się.

Proszę tez o podpowiedz, jak to jest z tymi malowaniami do tego modelu ? Z tego co wyczytałem, to pierwsze jest nieodpowiednie do wykonanego zimmeritu, a przy drugim wieża powinna być obłożona ogniwami gąsienic. Tylko ze ja nie zauwazylem uchwytów, by ten zabieg zrobić

Jeśli ktoś ma schematy innych malowan pasujących do tego modelu, to z checią rozważe tez inną opcje malowania

Wszelkie pomoce i sugestie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie mam tego modelu dlatego Sam musisz popatrzeć co jest w ramkach.

Bo co innego na opakowaniu , a co innego w środku.

Częściowo opieram się na :

http://www.mojehobby.pl/products/PANTHER-AUSF.D-WITH-ZIMMERIT-COATING.html - in box

 

Trochę spostrzeżeń do tej Pantery.

Pierwsze Pantery "D" miały właz tzw.komunikacyjny - otwór montowany do lipca 1943 roku.

Od czerwcz 1943 wzmocniono koła jezdne mocując dodatkowe nity pomiędzy 16 śrubami -

Pierwsze czołgi posiadały wyrzutnie granatów dymnych Nebelwurfgeart.Od lipca 1943 nie montowano tych wyrzutników na wierzy.

Od lipca 1943 montowano tylko jeden reflektor (po lewej stronie).

Czołgi Ausf."D" produkowane do lipca 1943 posiadały wieżyczki typu basztowego.

Natomiast pojazdy produkowane od lipca 1943 posiadały nowy typ wieżyczki - z podstawą do zamontowania MG 34

Od sierpnia montowano wzmocnione koła jezdne, mocowane 24 śrubami.

Wprowadzono też "Stollen" (- wkładki antypoślizgowe) - zwiększały przyczepność gąsienic do podłoża.

Zaczepy na dodatkowe ogniwa gąsienic dokonywano w warsztatach polowych.

Pantery Ausf.D późniejszych serii posiadały rury wydechowe osłonięte specjalnymi osłonami.

"Zaślepka" na mg 34 z przodu we wczesnych wersjach"D" bardziej stożkowa w późnych"D" płaska.

Inne koło napinające "szczegół" w wersji wczesnej "D" i późnej "D".Inaczej montowany lewar w wersji wczesnej "D" i późnej "D"

Inne jarzmo armaty w wersji wczesnej "D" i późnej "D"

 

źródło Wydawnictwo Militaria No.402 , Танк на поле боя - część 1 i 2

 

Wskazania za wersją późną: - rączki na włazach kierowcy i radiotelegrafisty w położeniu skrajnym, jeden reflektor,zimmerit (choć niekoniecznie),

brak włazu komunikacyjnego,

 

Wskazania za wczesną wersją: wyrzutniki granatów dymnych,koła jezdne z 16-ma śrubami,wieżyczka typu basztowego bez MG 34,

 

Malowania w instrukcji - nijakie nie wiadomo gdzie,kto i kiedy.

Jak zwykle u mnie litania.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trosze już podzialałem i jutro, albo jeszcze dziś wrzucę fotki z postępu prac. Jednak pozostanę przy DS-ach, po przymiarce i suchym ułożeniu zwisów, gąski prezentują się dobrze, a pieniążki wole zainwestować w kolejny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Waszmościów.

Pamiętaj o ułożeniu gąsienic. Śruby z nakrętką na zewnątrz, a główka śrub do wewnątrz. Te DS, nie wyglądają źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że Walczysz dalej, ale takie małe spostrzeżenia:

Uchwyty na włazach przeniesione - wersja późna - OK.

Rury wydechowe rozwiercisz i w połowie średnicy dasz druciki.

Mocowanie lepsze było by z blaszek - cieńsze.(nie koniecznie)

Koła z 16 śrubami - wczesna wersja "D"

http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-tank/Panther_road_wheels_France.jpg

powinny być do późnej wersji "D" :

http://smg.photobucket.com/user/monrad/media/scanner/Billede025_2.jpg.html

Wczesna wersja "D" - koła napinającego i koła jezdne:

https://c1.staticflickr.com/9/8364/8261407145_e4eacbecd4_z.jpg

Koło napinające wersja późna "D" - 32 śruby - OK

Lewarek rączką do tyłu - wczesna wersja "D" - ( i późna na rysunku)

http://www.track-link.com/forums/attachments/site_blogs/81450088ac9e20ae7de2122f43680eed_66030.jpg

Lewarek na płasko rączka do góry - późna wersja "D"

http://i4.photobucket.com/albums/y106/Zushia/Dragon%20Panther%20D%20zimmerit/PantherDZimmeritJackBrackets04.jpg

Uchwyty do lewarka - wczesna i późna wersja "D" :

http://www.track-link.com/forums/attachments/site_blogs/81450088ac9e20ae7de2122f43680eed_66031.jpg

Gąski też wczesne , bez elementów przeciwpoślizgowych - jeśli dobrze widzę?

 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się przyglądałem to gąski i koła są ok Ale niektóre elementy są ewidentnie pod wersje wczesna Choćby ten lewar i uchwyt Myślałem o uchwycie z blaszki ale był strasznie miękki i dałem se spokój Pozostanie wcześniak tylko dołożę jeszcze po druciku. Zastanawia mnie też brak stalowej liny, ale na szczęście pozostała mi jedna w zapasach. Tak jak pisałem taki misz masz z tym modelem heh Dlatego na luzie do niego podchodzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się przyglądałem to gąski i koła są ok Ale niektóre elementy są ewidentnie pod wersje wczesna... . .

TAK Masz rację.Na początku pomyślałem skoro "Zimmerit" - to ostatnia wersja z serii "D".(jeśli już) ALE?

Dragon odwzorował Pantere "D" No.232 nie wnikając w wersje.Chciał zrobić kopię Pantery "D" numer 232 i tę drugą 425.

Nie opisał modelu że to jakaś konkretna wersja z serii"D".Nic o tym nie ma, ani na pudełku, ani w instrukcji.

Nawet za bardzo nie ingerował w detale tej konkretnej maszyny co jest ogromnym błędem - dlatego że:

źle odwzorowana pasta Zimmerit. Pantera No.232 ma położony w oryginale Zimmerit wertykalny(pionowy wzór).

Co widać doskonale tutaj:

http://i16.photobucket.com/albums/b19/gibsonfndr/panther232-5.jpg

Kolejny błąd Dragona to osłony kół też powinny mieć Zimmerit:

http://s4.photobucket.com/user/Zushia/media/Dragon%20Panther%20D%20zimmerit/PantherDzim23206.jpg.html

Malowanie drugie z instrukcji też złe No.425 - wieża obłożona gąskami:

http://img833.imageshack.us/img833/5263/0161dp.jpg

Pomijam drobne nieścisłości które można usunąć.(Jest ich sporo)

Wozy nowe w wersji"D" nie miały fabrycznie nakładanej pasty.Zimmerit do jednostek dostarczano w beczkach.

Pokrywano nią jedynie pojazdy po remontach w warsztatach polowych.Dlatego taki wzór Zimmeritu.

Jeszcze garść fotek No.232

http://i4.photobucket.com/albums/y106/Zushia/Dragon%20Panther%20D%20zimmerit/PantherD232.png - zerknij na lewarek

http://www.worldwarphotos.info/gallery/germany/tanks-2-3/panther-panzer/panther-ausf-d-number-232/

http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-panzer/Panther_ausf_D_number_232.jpg

https://c1.staticflickr.com/7/6224/6310453746_aa7568773e_z.jpg

http://s16.photobucket.com/user/gibsonfndr/media/panther232-4.jpg.html

http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-tank/Panther_tank_number_232.jpg

http://www.webalice.it/g.capella/wip/pantherD/pantherD_232_1.jpg

http://www.worldwarphotos.info/gallery/germany/tanks-2-3/panther-tank/panther-tank-number-232/

http://s16.photobucket.com/user/gibsonfndr/media/panther232-5.jpg.html

Schwere Panzerjäger Abt 654, April 44 ...232; 234 a może 332? - taki opis znalazłem

http://s16.photobucket.com/user/gibsonfndr/media/d-zimmerit.jpg.html

In box na stronie sklepu pokazuje MG 34 w wersji (Gen2) czy jest też obręcz na właz d-cy by go tam zamocować?

Żeby temat zakończyć co do gąsek Ty masz odpowiednie.

Dla zainteresowanych: tutaj wersja z gąskami przeciwpoślizgowymi :

http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-panzer/Panther_ausf_D_4th_Panzer_Regiment_front.jpg

zwykłe gąski:

http://armyman.info/uploads/posts/2013-07/1373516561_pzkpfw-v-panther-medium-tank-17.png

Koła jezdne wczesne i późne były pokazane teraz koła w wersji średniej - śruby i nity między nimi:

http://farm7.staticflickr.com/6068/6094263614_70b691319f_b.jpg

Dragon tym modelem "wpuścił w kanał" swoich potencjalnych klientów.

Ale litania. Dalej podpatruje postęp prac.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zimmie wiedziałem od poczatku Obręcz na km jest, ale ciekawe czy będzie, ta podstawa na skrzynie, która jest na tyle pojazdu ;-) Mam pytanie o krzyż belkowy. Czy możliwe by było by nie znalazł się na pojedzie ? Bo nie widać go na zdjeciach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieży jeszcze nie robiłeś.Przynajmniej brak fotek.W modelu Dragona wersja późna.

Oryginał No.232 miał wczesną z otworem komunikacyjny z lewej strony wieży.

http://i4.photobucket.com/albums/y106/Zushia/Dragon%20Panther%20D%20zimmerit/PantherDzim23206.jpg

Tutaj Twoja 232 dokładnie taka jak powinna być:

http://i16.photobucket.com/albums/b19/gibsonfndr/Panther%20Kursk/profilpantherD-1.jpg

Kalki Echelon ATX 351009:

http://i4.photobucket.com/albums/y106/Zushia/Dragon%20Panther%20D%20zimmerit/EchelonPantherDzimmeritdecals002.jpg

a dokładnie No.232: no i jest też Pantera "D" No.424

http://i4.photobucket.com/albums/y106/Zushia/Dragon%20Panther%20D%20zimmerit/EchelonPantherDzimmeritdecals003.jpg

I jasno można powiedzieć że :

Panther Ausf. D “232”, 2nd Company, 15 Pz. Rgt., 11 Pz. Div i brak krzyży.

Panther Ausf. D “424”, 4th Company, 15 Pz. Rgt., 11 Pz. Div. (Dragon dał No.425)

Na boku wieży ogranicznik do włazu d-cy.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, za te wszystkie informacje Póki co dalej walcze z kadłubem. Blaszki i instrukcja, to chyba najsłabsze elementy modelu. Blaszki starsznie miękkie i takie jakies bez jaja, dlatego użyje tylko te, które będą musowo potrzebne. Natomiast instrukcja trudno czytelna i brak informacji o częściach dla danych wersji pojazdu, przez co trzeba się posilkowac innymi źródłami. Ze spasowaniem elementow na razie nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem bo nie dawała mi spokoju ta "232" w wersji "D" i oto co znalazłem:

źródło - Танк на поле боя №40 str.37 - 38

Pantera "D" No.232 przedstawiona w skali 1:35 w kilku rzutach z września 1943.

Dokładne umiejscowienie i rozmieszczenie bambetli na silniku i podpory przy włazie.

Te na silniku to skrzynki drewniane.(3 sztuki)

Znalazłem też informacje gdzie zakończyła swą bojową historię :

źródło - Frontowe ilustracje No.2-2011 (wyd.rosyjskie) Pierwsze Pantery V Ausf.D:

str.1 - fotka Pantery "D" - No.232 z listopada 1943 w rejonie Kijowa - zniszczona -

sowieci oglądają tę Pantere, ma charekterystyczne wsporniki dla włazu d-cy.

str.43,44, - Pantera "D" No.232 jeszcze w niemieckich rękach jesień 1943.

Sowieci mają od groma fotek,swoich i skonfiskowanych niemcom.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tobie czuje się bardziej spokojny o sklejanie heheh Jutro kolejna porcja fotek. Ale jak ktoś ma zamiar go kupic do odradzam :P Dzis postanowiłem sobie połączyć kadłub z wanną i to jak ch****e było spasowanie to pała mięknie. Myslałem z początku, że chyba dragon pomylił się z częściami i włożył do pudla nie to co trzeba. Instrukcja pokazuje przyklejenie błotników do kadłuba, a następnie całość połaczyc z wanną, po wykonaniu tego zabiegu niestety połączenie całości musialo się odbyc za pomocą siłowego sposobu Zastanawiam się czy nie lepiej było przykleić błotniki do wanny, a na to kadłub Ale na szczęście walke wygrałem A co do lewara, to chyba uda się zrobić póżniaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.