Skocz do zawartości

Sd. Kfz. 167 Stug IV 1/35 ----ITALERI----


danielodziem

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wczesna wersja, to formalnie powinien być Zimmerit.

Uchwyty nadbudowy wydają się późniejszego typu ...

Rurę wydechu można by trochę rozwiercić.

Na zdjęciach nie widać, czy są wlewy paliwa na lewej "burcie" wanny?.

Blaszki świetnie wyglądają .

Będziesz coś robił z bolcem w tylnym zaczepie?.

Trzymam kciuki za dalsze prace i obserwuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Jarek Masz rację powinien być "zimmerit" brak go w budowie modelu dlatego nie wnikałem.Podobnie jak spawy.

Dlaczego wczesna wersja?Podobnie jak w modelu Tamki :

Wczesna wersja StuG-a IV wanna bez dodatkowych uchwytów,

skrzynka na przedziale silnikowym stożkowa, osłona MG, właz ładowniczego, układ narzędzi,

przyśrubowany dodatkowy pancerz, jarzmo armaty bez MG,brak wyżutnika granatów dymnych,

brak osłon peryskopów kierowcy, brak uchwytów na dzwig i inne dla wersji od Pz.Kpfw.IV ausf H

W wersji podwozia do StuG-a IV od Pz.Kpfw.IV ausf.J jest jeszcze więcej różnic w tym inny układ wydechowy,3 koła podtrzymujące,mocowanie wózków jezdnych,brak otworów chłodzących na włazach przekładni i wiele innych.

Co ciekawe to model ma koła podtrzymujące z wersji finalnej, a kołpaki na kołach jezdnych z wersji SF.

We wczesnych powinny być : http://www.mojehobby.pl/products/Road-Wheels-for-Pz.Kpfw.-IV-for-DRAGON-Kits-Ausf.-E-H.html

w późnych - http://www.mojehobby.pl/products/Road-Wheels-for-Pz.Kpfw.-IV-for-DRAGON-Kits-Ausf.-H-J.html

Praktycznie brak haku holowniczego -

taki powinien być w wersji "H" (stosowany już w wersji "G")

http://s327.photobucket.com/user/hkopper/media/AusfH/DSC02813.jpg.html

a taki w wersji "J" i finalnej

http://www.missing-lynx.com/reviews/german/p7hg_img_41/fullsize/6575_5_fs.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, jak zwykle można na Ciebie liczyć .

Wymieniłeś najważniejsze cechy, ja bym dodał jeszcze, że wersja wczesna to właśnie taki kształt włazu kierowcy jak w modelu ( oraz brak zatrzasku na tenże właz ), otwór szczelniczy w klatce kierowcy i sposób mocowania osłon Schurzen.

 

Zastanawia mnie tylko osłona górna jarzma działa. Nie spotkałem się z czymś takim dotąd w modelach ani na zdjęciach archiwalnych, może przeoczyłem ...

 

Generalnie model i sposób jego wykonania mi się podoba, będę śledził rozwój prac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekrany boczne dopiero od maja/czerwca 1944.Na początku były bez osłon bocznych.

Fotka : StuG-i z marca 1944 http://img.audiovis.nac.gov.pl/PIC/PIC_2-597.jpg

Zastanawia mnie tylko osłona górna jarzma działa.

Stosowana sporadycznie w późniejszych wersjach.

http://img822.imageshack.us/img822/3366/94876672.jpg

http://www.artikron.republika.pl/Galeria%5CZ31.jpg

http://www.artikron.republika.pl/Galeria%5CZ30.jpg

Sturmgeschütz IV (Sd.Kfz. 167)

Co do modelu dużo lepszy niż ten z Tamki.

Jarek Masz rację wykonanie całkiem fajne.(Nie patrząc na merytorykę).

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model robiony bez patrzenia na zdjęcia archiwalne.

Nie tylko bez zdjęć archiwalnych, ale bez wnikania w dokumentację itp.

Wiem że budujesz modele z zasadą o której Piszesz - "Klejenie dla zabawy" i szanuję to.

Może z tych informacj które wypisujemy skorzysta Ktoś inny z oglądający budowę modelu.

Powodzenia w dalszej zabawie.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z tych informacj które wypisujemy skorzysta Ktoś inny z oglądający budowę modelu.

Powodzenia w dalszej zabawie.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Dokładnie, ja już co nieco się dowiedziałem

 

Podkład wyszedł fajnie, osłony Schurzen zestawowe, czy dorabiałeś?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej dyskowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie "Science Fiction" (jak na razie).

 

Malowanie jak Pisałeś "AMBUSH" z tym co wykonałeś nie ma nic wspólnego.

W połowie sierpnia 1944 zainicjonwano nowy typ malowania zwany "Licht und Schaten" (światło i cień) bardziej znany z nazwy angielskiej "Ambush" (zasadzka).Polegał on na nanoszeniu małych piaskowych plamek na ciemnych powierzchniach oraz plamek brązowych lub zielonych na powierzchniach piaskowych.Często stosowano jednak uproszczoną wersję tego kamuflażu malując tylko jasne plamki na ciemnych powierzchniach.

 

Tak zwany kamuflaż "Dyskowy" stosowany głównie na Panterach i trochę na Brumbarach i Hetzerach i na jednym (jedynym) StuG-u IV(tylko osłony boczne).

Kółka na osłonach są za WIELKIE!!!!!! Nie tak to malowanie powinno wyglądać.

Najprościej zerknij na str.30 czasopisma Wydawnictwo Militaria Nr.94.Tam optycznie porównaj wielkość kółek na osłonach.

Tu fotka - http://valkiria.net/uploads/pic/historia/wwii/uzb/gtanks/stug4/stug4_3.jpg

Ten jedyny StuG IV w tym malowaniu to maszyna na podwoziu Pz.Kpfw.IV ausf.J - wersja późna StuG-a IV.

 

Po prostu Klejenie dla zabawy i malowanie też dla zabawy.

Taka informacja dla Tych co chcą wykonać prawidłowe malowanie StuG-a IV wczesnego.

Mimo wszystko sporo pracy kosztowało Cię to malowanie.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.