Skocz do zawartości

Befehls Panther G 1/35


Tenggeri

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Zabieram się za kolejny projekt. Tym razem coś poważniejszego- Panther G w wersji dowódczej.

 

Konkretnie będę robił Panterę o numerze 151 z okresu walk w Ardenach, dokładnie 19.XII.1944 Bitwa o Stoumont.

Pojazdem dowodził SS-Sturmbannführer Werner Poetschke, dowódca I./SS- Pz.Rgt. I wchodzącego w skład Kampfgruppe Peiper.

7xevTV36AtLbb-YltOmO9CzFLpytaXmbHfkRfGkrhe2HhSEmq2JB_feB5fnY3rciNYgLTl_qVCXgYJQj__9vw6qSx6YbjKwE9lB8lW2dgC0718BXlVumBsnJ9ibBn3rfWOLNTXLnmhpsqbXT_2cp5_yDXYoFJmug-nkugZKyTdNSC6Rh94UD8vasuYxVyWUAxguaiAXHJIi1zMt2A2Ff2dNzsYpG5bOwP8gM8KOGNdkl3IRZ-T2HsirBM_o-KtEEg76SzSDiKgFpC4ub55KFTSOZb4LbLUp66CW-T2f-x7d2jYdYheAZ0AlOOPUiErzKlc8BD6l5Yos6IgkK2lRKAM_XeaYqZE7ev0M-EIzIoPfzN8U4IBi3vv2zjs2R1qEeUYhvBsYabpY8RG3hsviEwObTRbHmLrt2JkLqrHioaWqMYpiAO-A-NW1hf5KTMdwn26nxHHIEJTQTKj5_MKvlrSPYz7k3dtf1wBpoQ_89QikmpcYphhAsPh5U6G6Y43GChewMNTjDKylpALgDKvbFwdxq_dRHiDuJXerm0ImeeB1PKUD-hKtru36ydcqLUsm63G0MPfXK9RR0Ad-oCS8tJeHhUuexkDy7rtsC8eSL5wPKDHIXAAgp=w554-h832-no

 

Swoją drogą bardzo ciekawa osobowość, kiedy pierwszy atak na Stoumont się załamał Poetschke opuścił swoją Panterę, na piechotę dostał się do pojazdów pierwszoliniowych i dowódcy 2. Kompanii Panter Friedrichowi Christowi nakazał wznowić natarcie, kiedy ten odmówił chwycił Panzerfausta i zagroził, że sam zniszczy mu czołg jeśli nie wznowi natarcia, które zakończyło się zdobyciem miasteczka. Amerykanie stracili 315 ludzi, z czego 284 trafiło do niewoli a samo zdobycie Stomount na niewiele się zdało ponieważ w tym samym czasie Amerykanie odbili Stavelot, odcinając Kampfgruppe Peiper od pozostałych oddziałów Leibstandarte.

Ogólnie bitwa w Ardenach to temat arcyciekawy, jeżeli ktoś jest zainteresowany to na pw mogę podpowiedzieć kilka ciekawych lektur.

Nasza bohaterka w trakcie bitwy zajmwała tą pozycję czyli w bezpośrednim starciu prawdopodobnie udziału nie brała, przynajmniej nie udało mi się dotrzeć do takich informacji.

Y1oc7gzN-Rv4Q0pB55EHqc8wK6516F9a5o1-otX-RWf5ztWqhLj1Wp-Lr4gtd9kapAUgFltP8gBKkhJ1ecbS_rAnyhmUxuz-pVoXXyGjQTBWz2cwJ5YBtoImtSZ2A0pVskXDOTbUmBSOTqnbBA01u67j68E6OplNqwFlIor3jG61hkbeS_I3CDhpnxfhf_oZprNg9m78yLlpH7mktiu0ocVdCaTGheBn9bcLexyCA_b1vjVJsEQMFZJEmR1ykNpTZRi5RTdqzbwO4AbxkY1fy5Vg91AUWf3KDRGYCPzW_1wIBefV3SEV0xo7dCYNMIT4UsA1e5zs800q5SD8ow07oo069TmfUHGHfKf7qTDSlQmMF-nXAQKi1ODd7XzUCNoXaLrbh33IQSOMS7KEm81pTpU4fukl7jp9YJUL5wjFK6WdRUZNJwOf8Gx3OzBZbAhwILs6sUL8OaFK9bu4b7ctQZmcN1x4JxxC9_CB3B07G3rpplcZIQvPyVkAEaYr2WyqVDiwS2RBl_BWJ0kbMaB-JL8DLFqOwotE0CUZlnpjCEBT5e418ByXgmkascOxi8eL3v9hBSkwwAotx0qXIia2rviJ5ZfVWFKF-V9-oxl2VROu2-i9YytZ=w1010-h679-no

 

To tyle jeśli chodzi o tło historyczne.

Teraz sam pojazd:

Jeżeli chodzi o archiwalia to nie jest zbyt dobrze obfotografowany. Znalazłem tylko jedno zdjęcie, zrobione już po wycofaniu się KG Peiper w La Gleize.

LVaxjVo2zr1759iWdW4skivJqQZTTM2CWsDrD_8IWTma6JXPFb1iGzAO9UBz95HhCc5X5w_yWWRKvemVIHrXWfqjp_onz9KcjjHsdFPoAFKQHhCEeIgzucnVv9vT0hWk1qgyk0DGY4dGavtkur-0_sC-U7v09SwKRbwGJb5UIcOiBdGu_B2W7g_q4de6-V2K0hn1JQ5eQvEjPByY4-alIWxYERrOQ5L7Q6jm4R08iUx3-hz7ZvC3X-QA_ZACXqAIgeTvJsaFytL6oFO1dM1fvzDi0Tel-jlvXwNyUCYJUt3TOt6wOBf1KWuEgtupphnyXQ68Puj8iOCI0zxG177YRZi5lsTJAQ4vtA8mQVbGY_60NRw2nMveXRfT_SvOtdAVZ9Bkoe2ZvOXZMykg1D31glEjqO_qyXltZQAnuhZnj8X0CUyfYj7RkcKA1Jq-jJUekezt0Ovcnf1OV9CLtRLNlEl7eAGMTjC1j_eC7tD9K43Ht2t_S-Ujam5r2l99EXdIXeVZLtls34LFeQnWI-kbz_a2mLuZVshVrlcR727TtZSs6BdizUTfsk_mNHNGxa_2Q_h_FxLxPHolGkKouAUO_bWEB4WI0iFUwDeTrEqcGoqUjYty8iS6=w542-h318-no

 

Na początu miałem problem ze zdefiniowaiem malowania ale po porównaniu zdjecia 151ki z tym wychodzi, że to malowanie fabryczne fabryki MAN i DB. Plamy kamuflarzu pokrywają się niemal w 100% więc kawestię malowania miałem załatwioną.

_N1MgjdFNf3ZUcPU8_zIef36LXHh820P2KzF45QX8LTgRyVz8De5VYJPCyng1vS6KoMhrpOxWfh-eZxB8z522ast4dp4ORSwAQmw0ukzcLznx4CPiUWgrboWG4oUWPs2UrnXikvGOFYT1rXMNhaD1wqKBeSxQZ-7Pn8XvxYUSbSWy2NDokhN6G7NfXCODF4wTnXTpOsQCRSfHWoPSgQj81jRtJ27fUf2gSTEKBQnVwWmBJnW2AtOZEQecRA6Mpyz2cvKXcOq8hy_COIbjjRcZnYw0DRn-btTAvIO6i_YmV4VoRJhP9HoeOiYKP5OpZ4Vnt5qFGTlZOdqRV2AULoLfbVP87cttgya7S_5GKxcdEQ6mifhZmcfiaA7e307xsKrKtMQlV0NV3DgiF-mZQf8oc3WHSV3JYL56NuA5zvhUOO9Ku4SbFtkcdEuFXMOcVLUryOBEzpL4UYj4SOZ-JglrbUvMpqipjOS1BHntnA4Za7Y4szju3hInOQBSEoETUbnVj81TYnNylKKeXdeBy9PuPCP14QJuCHVo2kh7pYVs9hRiNb3tbvnXmAYEt_NxQo70Pfp6sNku8wlIbgJDOxJKkrlLn5ySS17Eugmn776nLFIf3-8Oyvz=w1178-h903-no

 

Następnie zajałem się ustaleniem dokładnej specyfikacji pojazdu, żeby widzieć jakie elemanty użyć aby model był w miarę poprawny merytorycznie.Zdjęcie nie jest zbyt wyraźne, sporo elmentów jest też niewidocznych, np wydechy, wentylatory itp. Były dwie opcje albo robić wedle uznania albo szukać informacji w źródłach. Ponownie uderzyłem w historię i wyczytałem, że dowódcze Pantery dotarły do jednostki 10.11 w miejscowości Bad Kreuznach. Czyli wnioskuję że mój pojazd został wyprodukowany w październiku, z tego wynika, że nalzeży zastosować:

- małe koło napinające

-wydechy flame vernichter

-jarzmo okrągłe

-pilzeny

- dospawany uchwyt na włazie w tyle wiezy

- osłony deszczowe nad peryskopem kierowcy

- daszek miedzy jarzmem a wieżą

- daszek przeciwdeszczowy na jarzmie nad celownikiem

- podwyższony wentylator z nagrzewnicą przedziału bojowego.

Rzuty typowej Pantery wyprodukowanej w październiku:

duuqb4KIMbDwvV6TUynei6yqKN4TiDUXGCE9RD1uh6LocQ7YQJz6dCmzUbbUUrYPumOk2VeL24EpdOqmfDLXxmXaV-wlCu0xsLqXmglTGCxZmJNmpT_eTcWokvOaMHODJLhRMP-pxVmN77MCxt1NgBpNA1I8y2fTiBG5yA227VHDqjvZnZdDbfaHlN8UPsfjWLWbDICpsauIZa4fyWtedd87YmIIlbjOWestYFDAE2QAVeKRVIXo-RA1bDvBGFMqqxFuku2uuqpBcrGXNOxn3flmL76ut6KNmdf86GZLAAu3iI44GB_dp7bLBD196LK9peAu8Uo3OSZq2aLUosajNDxetvnfpUWXK75gplSTLyREFNdymOkk2gRtzb1Auglz0NPLYMV9_7pQrfIacdK4iF1wMryO81m-8L_d7ExWyNXmMqzzwttvUH9si_xqA8sMDsMGCudQSNMPLA1WgraX63B3eRMgOPosIx3_f5Zwd4Saj5yZoNRUDr4twmosQlZ_-Z0IY2OVT3pOWHkRE3huWIT4DR71GqiNtEt2ISPQQoDCS8oOOLiLv2u-ZM3wz_4d4S7DXQZ92entlUa-RGBhp_vJF4TVoXD2SlQPv274T46hGELXrniU=w900-h530-no

Yqjy2mIzN98oLz_TQ3kipOooYgF9jp0dzRrTndw4nt-UwzKebfuwgRAc-Md6tZ9O6YWSBN0yw5fZyRUt1nX6cpzWCymju3aZy3hSfbOw-b4Iq4XoZD7CnDE66_SURzpAVfSGdqeQPLsNfeDcpejjsBPo6gEG-g388Cqzk11mE9U_5zHBEOiZ9Z1iSTJ7Wei9nlQjUHNIgE1IRrdE4nLkYj4I-ArtaufLOInqvrglaEHJCCO5MFw_mom0SC5kRgs8oXOlWREnISAFH8Un4F6505vMusP6DL669dHEvT5AQ8xHEEnWAlVO_HwWHQN8xBlnHzh5WnQEFui87r2Lrv3HWy_F6eJpAql-20U3bmQqgv9i1z0KVRXIqhJGN6Kfdir3QNPCj_5IrFdG1DHXx6ntFFIsQSg_p2vqN43Z-dYLVWBFjDBnQndX566AsfSG0HI6J3bt2nPTam28Iow1RBtCcuZXeKLloGk-C6hiPBhKkeA5fxHXROJ1AOjk0Rb4ObvIZwZL96ZdVoVoqn2KPZjBIB2vfEjJmOLAvka5thCeTvxGOfaKLvsNpztmSgfK7ODGvzjkhW5Ud4oMCZ35iZ7B6G2MDezzXwm_HEP9dZRg9Jvc8xlhHww3=w888-h596-no

Udało mi się wypatrzeć, że 151ka różni się od produkowanego standardu jarzmem, powinno być już montowane późniejsze pogrubione, jednak jest zwykłe, zaokrąglone. Brak km na wieży to oczywista oczywistość.

Dodatkowo będę musiał skombinować koła, które jak widać na zdjęciu były zamontowane na kadłubie.

Zdjęcia pochodzą z publikacji Waldemara Trojcy Tankpower, Panther vol.7 oraz publikacji Duel in the mist

 

Model będę budował z nowego zestawu Dragon 6847.

C_DRA6847_00.jpg

To tyle w kwestii wstępu. Oczywiście specjalistą od PAnter nie jestem, więc jeśli ktoś wie więcej lub wyłapał gdzie zrobiłem błąd niech śmiało się udziela, wszelka pomoc mile widziana

Postępy z klejenia niebawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pantera d-cza No.151 produkcja z września 1944 z Stab I/SS SS-Pz.Rgt.1

Ciekawą maszyną w Stab I/SS SS-Pz.Rgt.1 jest Pantera d-cza No.152 Fgst.121080 która jeszcze jest z pastą "zimmerit",a dokładnie jej wieża.

Pantera d-cza No.R01 - Fgst.121081 która znalazła się w rękach Dywizji HG - malowanie proponowane przez Dragona.

Schematy malowania co ciekawe są różne dla w/w maszyn.Wszystkie produkcja wrzesień 1944 fabryka MAN.

- osłony deszczowe nad peryskopem kierowcy - NIE - tutaj widok na Fgst.121081 - https://c1.staticflickr.com/2/1584/25708475612_76acfb0ed0_b.jpg

- wydechy zwykłe - takie jak proponuje Dragon w tym modelu - Flammvernichter zaczęto montować później

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Ciebie meser zawsze można liczyć

To aż półtora miesiąca mijało na dostarczenie wozu do jednostek? Myślałem, że szybciej to wszystko się odbywało.

Zdjęcia 152ki też widziałem i możliwe, że kiedyś ją wykonam, ale z modelu Tamiya, szkoda mi Dragona na naukę robienia zimmeritu.

R01 również bardzo ciekawa ale nie mam schurzenów na stanie, dodatkowo kamo dyskowe to mega trudne wyzwanie.

 

Ok zastosuję się do zmian dot peryskopów kierowcy i wydechów ale co z osłoną deszczową celownika i z wentylatorem bo chyba podwyższony z heaterem montowano dopiero od paździenika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... co z osłoną deszczową celownika i z wentylatorem bo chyba podwyższony z heaterem montowano dopiero od paździenika.

OK no to po kolei, żeby się nie pogubić:

> osłona nad celownikiem na pewno ma być

> sprawa wentylatora podwyższonego (wentylator z nagrzewnicą) nie jest już taka prosta.

Przyjęło się że w/w wentylator montowano od października 1944 i tak to podaje większość źródeł np.* str.97 pkt.5.3.23 (crew compartment heater)

>Dorzuce do tego jeszcze blaszki gazowe (3 szt.) mocowane na wieży tzw. Lost Erkennungstafein - fachowo - Panele wykrywania gazu trującego.

Większość źródeł też podaje że - od października 1944 - np.* str.98/99 pkt.5.3.27

* - Thomas L.Jentz w Panther Tank - The Quest fof combat supremacy

Natomiast coś innego pokazują zdjęcia z epoki.

Fotografie z książek - Duel in the Mist vol.2; Duel in the Mist vol.3; Panther - external appearance & desing changes

Dlaczego z tych? Bo ta jednostka Nas teraz interesuje w tym warsztacie SS-Pz,Rgt 1 LSSAH - Ardeny grudzień 1944 roku.

- No.202 DB ; 221 MAN; 223 DB;

- No.002 MAN; 102 MNH; 111 MAN; 114 MNH; 123 MNH; 131 MNH;151 MAN; 211/2 MAN; 225 DB;

- No.101 DB; 232 DB;

- różne fabryki - DB; MAN; MNH; - wszystkie Pantery - podane wyżej - wyprodukowane we wrześniu 1944 roku - tak to wygląda na zdjęciach z epoki.

 

No i na koniec trochę fotek - by było jeszcze ciekawiej:

Na pierwszy ogień wóz No.212/211 - brał udział w boju w grudniu 1944 wraz z wozem No.151

 

> Fgst.Nr.121047 < produkcja wrzesień 1944 >No.212 z korektą na 211<

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/600x315/af/7b/6f/af7b6f5085aa9fbd2fa99fc2c64804c9.jpg

https://c2.staticflickr.com/8/7216/27451797894_ae5e7c78e3_b.jpg

https://c1.staticflickr.com/8/7389/27784932060_37041816e6_b.jpg

Na tych trzech fotkach widać dokładnie wysoki wentylator.

 

> Fgst.Nr.121052 < produkcja wrzesień 1944

http://cfile226.uf.daum.net/image/241E2F3554C76A2A2CCE20 lub http://i82.photobucket.com/albums/j263/lquah/Misc%20-%20Planet%20Armor/g2.jpg~original

http://libellule.heavy.jp/site/illustrations/G-panther-SW/Untitled-1-4.jpg lub http://i17.photobucket.com/albums/b67/92691/Untitled-1-4.jpg~original

Na tych dwóch doskonale widać wysoki wentylator.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/31/92/4b/31924b081fe7fafc1222ea19d227e9b0.jpg lub http://i17.photobucket.com/albums/b67/92691/Untitled-2-2.jpg~original

Na trzecim widać też wysoki wentylator i dodatkowo dobrze widać blaszke gazową na połączeniu paska jasnego kamo na wieży.

 

> Fgst.Nr.121081< produkcja wrzesień 1944 > No.R01 < malowanie proponowane w modelu z Dragona 6847

http://www.militarymodelling.com/sites/1/images/member_albums/37852/panther%20g%20befehls%20r01%20hermann%20goring%203.jpg

Na pierwszym widać wysoki wentylator.

http://www.militarymodelling.com/sites/1/images/member_albums/37852/panther%20g%20befehls%20r01%20hermann%20goring%202.jpg

https://c1.staticflickr.com/2/1464/25814348666_a74a71b914_b.jpg

Na drugim i trzecim widać na wieży - u góry - przy jasnym pasku kamuflażu dokładnie widać blaszkę gazową.

Kurcze wiedziałem że będzie litania ,

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meser- jesteś gość jeżeli chodzi o merytorykę. Dziękuję bardzo za Twój wpis, nie przejmuj się że jest długi, liczy się zawartość

W związku z Twoimi postami nasuwa mi się kilka pytań.

1. Gdzie udało Ci się znaleźć informację że 151ka to produkcja z września? Ja szukałem sporo czasu i bezskutecznie.

2. Skoro to pojazd z września to powinno być jeszcze starsze duże koło napędowe? Z tego co kojarzę małe montowano od października.

3. Kojarzysz od kiedy montowano te blaszki gazowe? Pytam ponieważ zastanawiam się czy 151ka mogła je mieć i np zgubić w boju.

 

Sory, że tak Cię wypytuję, ale muszę przyznać orientujesz się w temacie jak mało kto.

 

Franz75- listę lektur podam wieczorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z Twoimi postami nasuwa mi się kilka pytań.

Ad.1. Podałem źródła w poprzednim poście - OK doprecyzuje zdjęcie str.195 - "Panther - external... ".

Malowanie jest charakterystyczne dla M.A.N. stosowane tylko we wrześniu 1944 roku.

Ad.2.Tutaj dwa podpunkty:

Skoro to pojazd z września to powinno być jeszcze starsze duże koło napędowe?

>Koło 600 mm wprowadzone dla Panter ausf.D i ausf.A. Koła te otrzymały też Pantery ausf.G.

>>Koło 665 mm (nie 650 mm jak podają niektórzy) samo oczyszczające się wprowadzone przez M.A.N w Panterze ausf.G - Fgst.121137

ukończona 18 bądź około 18 października 1944 roku. Dodam jeszcze że Pantera ta przekazana do 1./SS-Pz.Rgt.12 - nosiła na wieży No.125

- zniszczona w wiosce Rocherth podczas Ofensywy w Ardenach w grudniu 1944 roku.

I znów jest "ALE" - ponieważ wprowadzenie nowego koła nie oznaczało całkowitej rezygnacji ze starszego 600 mm koła w fabryce M.A.N.

Koła te instalowano jeszcze w małej ilości w październiku 1944 roku w M.A.N.

Dobrym przykładem jest Pantera ausf.G - Fgst.121190 produkcja październik 1944 roku M.A.N.

<< Nowego koła nie używała w Panterach ausf.G fabryka Daimler Benz. Zdjęcia z montowni D.B. pokazują że nowe koła 665 mm były montowane do wanien dla Panter ausf.F.

Ad.3.Tu też podpunkty i bonus

Kojarzysz od kiedy montowano te blaszki gazowe? ... .

"Lost Erkennungstafein" - Panele wykrywania gazu trującego - ja je nazywam - blaszki gazowe - 3 szt.

- M.A.N. - zaczął montować je jako pierwszy już od końca sierpnia 1944 roku tak tak to nie pomyłka od końca sierpnia 1944 roku.

- D.B. - od około 19 września 1944 roku. Jednak nie wszystkie Pantery ausf.G ukończone do końca września w fabryce D.B. otrzymały te elementy.

- M.N.H - od września 1944 roku

... czy 151ka mogła je mieć i np zgubić w boju.

Czy miała? Zapewne tak bo to wypust fabryki M.A.N., a zgubiła je z całym dachem wieży.

>>>Bonus - może komuś się przyda - to też stosowane od września 1944 roku - podstawa pod "Der Orterkompass Ok 38" - kompas nawigacyjny.

Najwcześniejsza znana Pantera wyposażona w ten element to Pantera ausf.G z fabryki M.A.N. - Fgst.121081 - tak tak to ta z modelu Dragona 6847 - No.R01 - część w modelu to B 24.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meser jesteś gość i tyle w temacie k:

Dzięki wielkie za bardzo ciekawy i dużo wnoszący post, będzie więc starsze koło oraz "blaszki"

Ja tymczasem zrobiłem sobie zawieszenie

sIX2Vj11sU4oe9eAqyML4YRuFzsMvhO7g1mqazPn8ZCNmoD8IhABmmmo68tMFjl-BVBRujWZYIstXQg6rTk5JAZ0jui7yxBO45qrFbf7uOYUhLZUkWp5AFXjXCkFRB5KfuR7BZofCl6lKgix74ypfPxrzaEW_jcJXu_UVy4qSxZPp_ZreTqveqdQL3Vce1QoUH-g_kb8PbSUhg8EV8dRthBdeRBIBg1ykCv6cyJVpQkbAK1l0Gh_MJG00-WrYMPEpocITwoPXdz6gHimUsCazXY01GTYlPR8BnmRlNgwByCPKSf3rwz_EJl06qQlkUGIl6cEKJOKttK3nt9X-UzsA8KtXtrvb2vesNVaqbE9MDN85oxZRP20bMSaNy5gJAtYkDjqlRI94VASSpX3yTsDaW7uFYG8LKu2pYGyLqB_aQKg7DcfXKU0h0Bo67UeHvssF68vMnJWeHInhsSEAjfnc2c1zVqSIbzV_hRLWhRx4OUjpKDmsilvrSa4Uef__YBxQBEUFD4N_66Bo5H-KQyCXGyhAde-qtRSS-26g9zmSGApDkabxtXvKT7U6uztXi9qmkeTN7QjFws3wmq-iHPMqYzqUMDb0SY0DwkD4zWl5p5EXcf-eXb2=w1280-h506-no

Te DSy nie są nawet takie złe, z początku planowałem je wymienić ale po założeniu nie prezentują się najgorzej.

Zawieszenie jest w pełni ruchome.

0Jt0ge57933XMrVia7azb5GXKK0r7sVzk0cxh6aeXpNN9tQ9mwUVyEiiGJUE3vN2lVpKCW2T9kM-rAPhrNJ1JIWzCVSLvLKaJ4wBHh6cv_upeFtS2cd-tPoGRIiZjDkj1PyndpPxVGrW8Y62MK7gA01hI_3hEK0769v1F9ROq7Fc9LxGDB0Knxm_qt_sV-tkYCdjzGpCbCMNq-VHwdurBA9wKPopOrPXUTFO0KQBy5mpR5Mtq0ApcB8dSWCybAD_z4Re0wSq7dN-aPNLFKAs4E1A-pF22w5HtGIJK3Go5wDO6ey_ZQvHMs-s09Xzcf_LQwuKXhpNytfJnc39QWBSlQcZPyCgr122PunCDk6rj7CKNzSfc9ZRC5UTkviyXpgLau_lgNcZ3mVB1JI6kynF5viPltc9KCRXmr3qzOKp2BV8lAavKNESJet8lm6d-A8Nc_xXI8X3VKE6eMZ8bHJgOXRJegUKvGfkz1sGXCavv1nhjdG7EXYqQSAeCVF7c1Vj9auvws_XKgJnxddmelNh7V2OYBd_Cmpq9vNhPyX1U5JV-SZgAnPvRg6qJHkeqJ-id19KgxQr1foSx11ze0o4uIcVBcpkRtynvLMS0MOTnGEpOui5L8GJ=w1280-h505-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gustlik- dobrze wiem o czym mówisz ale akurat w tym przypadku taśmy nie są powichrowane a zęby są proste. Być może to dlatego że model jest w miarę niedawno wydany i jeszcze nic się z nimi złego nie zdążyło zrobić.

Co do pakowania to Dragon ostatnio oszczędza na wszystkim. Nawet Dragon card już nie ma, tylko wszystko popakowane w pojedyncze folijki.

Bazylms- racja, gąsienice lewitują ale to nie problem. Przy finalnym montażu przykleję ich górny bieg do kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp mizerny, ale zawsze coś. Tylna płyta zrobiona:

SAmI9nTvTfktp_CW8HV2-b781BV09I-piLmdQiiAZBEjgsLifJ2y-vuUcbFf4pVqx7y2jdmWXoRHnMix3G3R48U-rWlHIdLzEgvfAoo6XriyyVJm-xukh_Vn8YLQY01G3ydN6DguktR6tGZhL6Wmd5ZkGWTqZk33O3QNFPv3R-qQlARQjd1xapf9FsgARNrQPpabpkCHlzDClU4PCwDoCgSoADc8e8C492xgifBBwIyC5D8FPvnZLikxUVIMMmceElZcR72WS9Ge3R8oChn0ZPako3OoxNTobMbByTPTOwnmS1OmPrnm8T6umcKBmq54P-T-d8k7HiUZCw0GbMxqDJtE5y3pfrwdYuPA_4LMxLjqJnbvA0COMFbMmygcoShb-H8MIGpwNSXcm-u6EPEQvdCX_fATW8enBmQIRC3Y-aEcyUwniuWgwtsZQEJdL8Q-9KZFryplqj26S0A5UM4J149fWCqTXiEwrD_6AhfJk8YLeMEgBA7c5RcEMhOSreWZRH5H2-bJEObORI7eqJdjP9c-a8QXhgKXmm6w163SsDBPjV_110dnO0r7e59EEVWDiWhpqzMRbpmuMmCVQFv41PR8N6mYWXf8iAd4N9Nm9uUN7YpY-1l6=w1280-h821-no

ISl1HoYHG7UQ-fbQyGRhEGJVRx9ezmZ8n1U0sJoy5jy0lc4psnn26HANBoWRkNedyaGU9oEZW-SJbmrIYWPrPiWOKOB2w0N7TAqrNZLKs0fBOOD0u2UDExrvIpCt8NBqIcfcVZiioO1MFz8gbhK-V2G_2blZm5eMGWwh34tyMaqDomtArVQEhxT4HkSd4hQ5Sg3-aX2s_8BOsc9gTuPgdw4QCVQoaHBK_RJCoqlvA66pkOT5n0e15rIz90-p1Ldej-Fj9uf__xnWq8vx_cHZFj6LMrndYcqlcsmhdOzio4qu8GGxP5q6xPqUVwFDPn3o5yNZRXw3IxrZIEQYNegwS0NkQofqtFS9dmcUmMe7KVJZJ16pUDjoEDQ9WEhJP3PnIKau1XoQrZ5bQQdwnLJ_ifrl9j-mmvrFmxShve8F4Kb5e3KM7A0ceCo3l5icKfT0eVAgnmCRetv6tmk6wRL_VCxlkSAUH_Gyaj31dWF7JBa4-WogWD6SOQpIw-xBx3PUOPxW3_55A1BPjdGoHgXdLFF6kbh1N-Qr7x9dhi8Rl0jnAGB4sImV_W3-n2rdsW7w5epsWleynxNcmAvfiQ_DaMyrpJT2PoON1lB1jocmYxRK0J4P0e8X=w1119-h939-no

Wkleiłem też komory z miejscem na wentylatory.

Dragon dał dwa różne warianty wentylatorów, na podstawie schematu z książki Der Panzer-Kampfwagen Panther und seine Abarten wybrałem te z większą ilością skrzydełek.

nhtYlOCNOfsHco0JWFlAeFzGJ9s92G8-ZBadsnY9qd9HD6yWN71dYN5hjutLe4w1fzedMjILlYZVIjaVqCiuisTA1ssaYNnYrucANAByPzRR6jxT3waMfqkZ40IUqO6YpvWzoDjuAX8CxPOITfMoXBQmt0dq-EyoDNde07IjgW80RYdZif340d4ZuOTQ6oWaZDuxd0ljpp2ZFPSCK1WuWZ0Fba_bvNMAwHro4iggIe-2Fk23p5XBiVFu5lU2hyZL7MLMDMGr6jgepwDZyQ0o4abSWB4RvY51yZNXrENoy2c7jE-gUG56IaXlZ3LDNuewVxKeX3pfNok_ZfMFUtj4Iy8gvQ0E-HB3tWPv7ZFsnlAOmXALXEvRcnoh6Bk6-bDR389cF21Ao08SbwqNmdXwTmCI7guvPB47yB-_vvVfYmvfZ6P_H1T9zNEZwqwM_8JtdvqIoXMyGxEYWif1wguKh5Gy-b26mnh0EfwwlROf34hZ1kfx7X4V2I6u-l3u8JqL3X85WZa5bswD28KdXBoPYnWp4M5kRj2eFDRn-PQ7KcKqP3eVxJc2YEHPCCDs5qGYBMUTxhFysSZYsKq7Vffp8JwAsRQ6pQ7_5RwHq273DjYYWncaL4kK=w1280-h855-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam powoli działam:

coV8Mt6IXitzTkpspqa43CqS1tAKxx1FCljOE7ashHNLzoIi5NvmtqryqCGhM4mGQ-LInAJXKKnALY9Q3XL7AfpCNpRbbkVB9MP3XDGNnAh5IMNArQ_EzEdBw8fsrqygX6LOjaXwGdewF9uCECaO5eobPCrV_1ATKsc-bN0-cqfdxA_ViX2YZn3adPn2nnPkr6gVeaa6eTxiTek-e48S-x596CxqmA4mQxW9uzqNHguYAPZWSmbTeh-x9TsfK3-LRYp7kctcNjDjVwx1xwUvQSd6QoYvOhOlxHqeXUbhOyfXBBC2QuCpWa9974ZST9qtG8aOqcaM9IQc1YZwUDeUbQFTS3HyOHlm5-kIEoiMq2c_3J7ATVhS9CAeooy3JFHayRokAFg8t-nENS5NjtDfHk_eqTTihgW1YociSCekhDDUKiHu4Ya9h_ztEjJVqvZ84EJ4IVDQeIP5vkD67mZKWPWK5nwdjlQE91k1cCqUSu6UzyKJWCTmsAjGL6U1Lrt8ftsYXGh-c9-XpawkD0meU4npYtw5KMtokNNan20Y0XligAIFRf-YIwTOt3CTdvjcuR77Ajj0IzB_Fvg0AD6ygwke-WiFqhisnuRUndu_UGB-6Xpr2GfY=w416-h314-no

1kMoFzIWCbuBVXtV7dZOMqM9Rik6qfcoVEyQTvO6N2DiWFMeeD2dIV_VJoVcTSgBBVIMTb_hGwrzXQzekqB8qDVzR2bSx5R7dqJKX_Ep-zo1XFgvJ8c4z79UwZPxPdA7gCq0jioaRNe2oqvlG3Ebvbz5KvtGxRYayrWmRxW7zA9h4NnsbajqM9jxweCiTy8ZGP8wTjPpgNWz8KchWLZeHqHQtF5yv1rrVeFJEB-Z-qPm0LVU82_YtK5JkkQB7HRSVfEDS7MrGvAWw_cCTZVYrvUIytC-ZQ1ddyCtEXku7S7CiPYDNnPbjBEpuk4uvDVPzc_5b8EKHwt9dG47cIm6nP9p0H0T-6BEvssiXbt_4RGWeYtuAlv-nZSh0IE3x5NkJvjDFuBxZffPNzEEeHrEIjoET2p7lX0V-zEdQLQcVx11LpoE62M9CNzvrxMJvTJq-9os1IVwA8HBlOeIuZqxCMesm9CL6ZbYJsi1oTQu0FpIvSDnkvgqb3DlY4ckSpK3mByG2Jar5_pIF1bkVLr_vSNN-WAMn58ApNGRkEOHoNrzs_wPlu7VPj3egxFqSUpubxkY01qOPAlJ7dBBQIFgU43Uus3B45akNLosGt37p1VUJx449FJZ=w464-h309-no

Zbliżenia dla mesera, żeby nie musiał zbytnio wzroku wytężać

EeD-IrqpEoRy5yy5ffgVJbqBBwJbN8PYjfTBbHZVD1iypXh8-hdFNHS2Mw_dTyHgllvnbhbbYxrr8L-uAIvusZyfwA6BE6xH19Pthzqy8_GHxwk4Le2xEZqazRfDogPKLjUoibJD-14SS0dNK3ahlth8u8huc-mJZMlngo-ln0ZQkLj-ldSnbHMDzyy7oteQy91l7iFcXEYtNH-M5elQ0vqRUA1BwluKmQgIHsD5euRU2YJN0av4l1upDhDkwWn3YL9l-79RrNjLjEdUdZMiOZpYefs93lXf9JJqM73FVxMvDeEJwFvR-_HdIP4HjVf-H-PlZsSo5UqJCHyHBnD5CCoKl1Be22opxFdtYa-_VN6ex5Seg3wPNPwpBYC-mUDgJoSn57AO1WhOKcK0ObjzivJmIwaVaFPVlgtoKiX-Fkx7GD54dxGIVcy9BaLk3hHUgi_lhvzUCyunv1BsyLk2PebbKNzowblaXLy14sf5worzbNgBDdTUhdJd0MpU9TRwY1rYZCu60QvehhRum4LSeWiZcSilnAHlGT9DMsK7yVUEBTBkFp2vOfoARFQh7hDiP3-8qAhJl6_U_db5Y8Qzt-JXbyCO2DmK6krNhU8-uQ0-Z-gtrzIi=w1280-h853-no

Taka konfiguracja płyty silnikowej jest ok? Wczoraj 2 godziny szukałem informacji jak to wszystko powinno być zamontowane. Drago dał masę części do wyboru, typu żaluzje, różne typy osłon wentylatorów itp.

0QG6moWNdX4XQ2B-4-ygXjOYSX2XhfR5ZvTkw8dQCNiyAq0JKDX6gegzbyS1pGtfyMiITeeQVNTHiIFRy2CbAsZTl1yv__U14xSlTSXDRMkRNsA6jF-HprDO-3UeD65WRBU7lX3g_ux5Wub4NDPe5f2MYD7754hR9aCx9qeubXEG9rtdsWMUdfpmR7lZD9lM0gdIIUvq1lCDhIPTckJn5UXIx8w1SRixaSDB-6DegEMEB5LN_DM-Kg_SUKGRo_xTyU0zRAvorgrBNktd_np50nAOQimNeKdlJQ2LpKKgrhZiaQbCHTSqCQzmun78bejlneBnQonPqO4eNssMSzbvPBQLBWIfVuyXRsqkhC6krq0Wqh26mlisa3z-ZeRlIvBL3jR0lLo0tQzSqferYv0jc4tB6EziXEu2wRoqb4xAGE_ASUAb5TA4YF0YgN9xLqDKXXsweMATqJ4CWXbOKUBSQFngkmocEbUKjslUmGWGo6cFzOiRKhb2K-4kmUPMbYhllFzwl_oRdxPOH1Ml2cKtefvhvnijx_6KbftZAbcWttwGqzFgmWWAoEY7dhG0gA9hrLF8_vL6KhmvxkOJuaCB6XhPk-tapxmMIRHHzimV1plx0bTmOcNZ=w1217-h939-no

Zdobyłem też brakujące dodatki:

Kf6ef2bIIdwteosJw-7P9UHYkJxMtBKswo62TsULVjduBb0as6Du0mBT24aTGqRy3XOnYyvfuoPTFQHH3Sv0gkFeMu0BB6uOwSXSkfd_j5sgnNKer59mqSdCpmoM6hrGA0fPndGWerOj8qG07F6PE2Coam9Qd6T9wqnW4AdqiHucwctC_uEmwFbQxDQaMnjztcVSwx2O9HcYhRL7fm1syCyLrvqIf76SzyWNaLhToS88Bv1GAt042NQZBinxu2b6DR0GMWeIv_f5PHpU0_f08SjrXFmQQW3w4GfpS_qIfAnLBIApXFH9D720KzAPBpceL4IMoY83x7OqCFVBIUwVceVKpCE-3K2E9YBdqO53yALjxLz964QktycLMv9CmPDx8kB1uXzLQU7CFm9CP1eeEsWZzJMi4vhhDBRNXKyy1vI0k7WtY9BEkbl-UbH7fRgN8Gxu7r6t_1jWdTtnuDmkZR83UZ77KJTnEG20GW4J47LgQjHUZO-delLz6RmveoqHPO1xizph5XwVMiQLJadK2YWbHuECRqPWfPI0-iFbc4N19KsJaMEZ-KsGPLmoz8k1WWVHJfwzzio2qFAkEfM3LXxrYbMvqV65zzC9zLCzrieokuf1e3Yo=w660-h939-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem na wstępie, że ma być „coś poważniejszego”. Mam więc parę uwag:

 

Sprawa lewego wentylatora silnika:

Ani „podwyższony” wentylator, ani tym bardziej z „heaterem” - kwestia dotyczy podwyższonej osłony, dającej możność odprowadzania ogrzanego powietrza do wnętrza. Tylko co ona tu robi, skoro sam podejrzewałeś, że to stosowano od 10.44. i dostałeś też potwierdzenie, że tak się powszechnie uważa? Nota bene, na moje oko, nawet zamieszczone zdjęcie czołgu niczym nie sugeruje tej modyfikacji - jasny fragment za otwartą klapą wskazuje na niską, zwykłą osłonę.

Jeśli zaś ta niewłaściwa osłona zniknie z modelu, to i płytę nadsilnikową (nie „silnikową”) trzeba zmienić lub przerobić. Przed wprowadzeniem owej wyższej osłony przednie haki do podnoszenia były jak na Panther A przy czwartej od przodu śrubie mocującej płytę po obu stronach (dokładnie w lustrzanym odbiciu wobec tylnych). Na płytach pod okrągłymi „grillami” też był do tego czasu inny nieco układ haków (te parzyste szerzej i bliżej centrum).

 

Płyta tylna - gotowa, ale z błędami:

- Sworznie pod sprzęgiem do góry nogami - po odwróceniu powinny mieć pozycję poziomą.

- Sworzeń sprzęgu lewą na prawo - jego uchwyt i zawleczka po drugiej stronie (jest?) wisiały na łańcuchach, za krótkich na takie zamienienie stron, jakie nastąpiło.

- Nad lampką, spod skrzynki wyziera nierówność zbliżona do miejsca na osłonkę wyjścia kabla. Realizm by sugerował dodanie tego detalu, choć pozornie przeszkadza zamocowaniu pojemnika. Ale właśnie tak było - przez tę „narośl” pojemnik na dole odstawał bardziej od pancerza (na górze zaczepy powodowały dylatację ok. 2 cm, na dole było wymuszone ok. 4 cm).

- Trzebaby to finalnie pogodzić z blachami podtrzymującymi skrzynki, przyjmując jako najbardziej prawdopodobne takie +/- ustawienie obu pojemników (elementy wykonywane na zasadzie lustrzanego odbicia).

- „Blachy” to grubość rzędu 3 - 5 mm w realu, a więc nie to, co wygląda tu na płyty 25-mm.

- Tam gdzie mają one z tyłu „śruby”, wypada połączenie ze skrzynkami za pomocą klocków (w realu o grubości ok. 1 cm przyspawanych do wzmocnień skrzynek).

 

Wobec tego, że nawet wylotom rur wydechowych nie skorygowano grubości ścianek, pomijam już tzw. drobiazgi. Hm, wobec takich uchybień w ramach samego obiektu, mam uczucie, że tym mniej ważne staje się, co za bohater SS się tym pojazdem woził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... .

Dziękuję za miłe słowa - Proszę bardzo.

Dragon dał dwa różne warianty wentylatorów, na podstawie schematu z książki Der Panzer-Kampfwagen Panther und seine Abarten wybrałem te z większą ilością skrzydełek.

To tylko rysunki poglądowe. W tej samej książce są bardzo dobre fotki pokazujące te łopatki na fabrycznych maszynach na str.103 i 105.

Natomiast ośmiołopatkowe stosowane były równocześnie.Znane mi są fotki z takowym wentylatorem - wmontowanym

do pojazdów już w maju 1944 roku. Znana fotka - http://i7.tinypic.com/20tfl3k.jpg

i tu zbliżenie - http://i50.tinypic.com/2dgrnkz.jpg - strzałki dotyczą silnika, ale wentylatory doskonale widoczne.

Może się komuś kiedyś przyda - robiąc otwarty przedział - widok chłodnic w remontowanym ausf.A :

- transport na miejsce - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_103.jpg

- widok od dołu http://www.toadmanstankpictures.com/panther_122.jpg

- dół i bok - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_121.jpg

- zbliżenie od góry - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_120.jpg

- jeden bok - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_119.jpg

- drugi bok - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_118.jpg

- zamontowane obydwa - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_89.jpg

- częściowo zabudowany - http://www.toadmanstankpictures.com/panther_137.jpg

... żeby nie musiał zbytnio wzroku wytężać.

Dziękuje - i wszystkim to na zdrowie wyjdzie.

Przy przednich błotnikach - tam gdzie jest zgrubienie na wannie powinna być blaszka mocująca/usztywniająca

boki błotników. Jeden bok blaszki przymocowany do boku błotnika czterema nitami, dół blaszki z rozcięciem

przymocowany do zgrubienia na wannie śrubą. Zgrubienie to element dospawany.

https://farm3.staticflickr.com/2820/9341719880_e44be81033_b.jpg

Tutaj też widać ten kątownik przymocowany do boku błotnika i wejście przewodu od reflektora:

https://farm4.staticflickr.com/3757/9341718150_e1fe543059_b.jpg

a tu widok na reflektor od tyłu: https://farm8.staticflickr.com/7427/9341713366_6822cc54fa_b.jpg

tu od dołu - https://farm8.staticflickr.com/7331/9341708136_e5dc4c33fc_b.jpg

Na prawym wentylatorze okrągła siatka u Ciebie "nie zamocowana" - trzeba by coś dorobić:

https://farm6.staticflickr.com/5471/9338925515_6dcd666c4d_b.jpg

Przydało by się podłączenie tylnej lampy.Tylna płyta OK układ wzierników - prawidłowy.

Na sprzęgu źle wkleiłeś te dwa "druty" - powinny być tak jak na fotkach:

http://www.armorjournal.com/Walkarounds/Tanks/Panther-G_Kubinka/Panther_046.jpg

http://www.armorjournal.com/Walkarounds/Tanks/Panther-G_Kubinka/Panther_012.jpg

Bolec włożyłeś jak dla leworęcznych powinien być po prawej stronie.

Na koniec o kolorach niestety nie te kolory.

<< kolor w zestawie - RAL 7028 DG III Dunkelgelb stosowany dopiero od końca listopada 1944 jako kolor uzupełniający.

Właściwy kolor bazowy - od połowy sierpnia 1944 roku - zaczęto stosować nowy odcień - RAL 7028 DUNKELGELB AUS ’44 DG I

<< kolor w zestawie - RAL 6011 B RESEDAGRÜN wprowadzony na końcu wojny

Właściwy kolor uzupełniający - też od połowy sierpnia - RAL 6003 Olivgrün (Olive green)

Zerknij na instrukcje kalkomanii - http://ak-interactive.com/v2/wp-content/uploads/2015/06/AK802-G1.jpg

Prawidłowy za to trzeci kolor - RAL 8017 Schokoladen-braun (Chocolate brown)

Jak już to pisałem pojazd No.151 ma na pewno wysoki wentylator. Dokładnie go widać w szczelinie między tylnim

włazem wieży (otwartym), a klapą nadsilnikową (otwartą). Źródło podałem - fotka ta sama, lecz o dużoooo lepszej jakości.

Tak więc płyta nadsilnikowa prawidłowa.

Pisałem o tym i podałem linki do zdjęć na których dobrze widać wysoką obudowę wentylatora. Powtórzę.

Wysoki wentylator MONTOWANO JUŻ WE WRZEŚNIU 1944 roku. Przykłady - proszę - Pantery Fgst.Nr.121047;121052;121081

https://c2.staticflickr.com/8/7216/27451797894_ae5e7c78e3_b.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/31/92/4b/31924b081fe7fafc1222ea19d227e9b0.jpg

z drugiej strony widać lepiej - http://cfile226.uf.daum.net/image/241E2F3554C76A2A2CCE20

http://www.militarymodelling.com/sites/1/images/member_albums/37852/panther%20g%20befehls%20r01%20hermann%20goring%203.jpg

Ostatni wyprodukowany we wrześniu w M.A.N to Fgst.Nr.121092.

Co do grubości rur i osłon to fakt trochę za toporne.

 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

To co meser wypunktował postarałem się poprawić. Panther praktycznie gotowy do malowania, zostało tylko jakoś sensownie zamontować zapasowe koła (jak ktoś się orientuje jak takie koła była montowane będę wdzięczny za podpowiedź)

Mam jeszcze zagwozdkę jeżeli chodzi o dodatkowe haki na zapasowe gąsienice na wieży. Na grafice załączone do kalek widać, że niby na tym pojeździe one były, na zdjęciu oryginału tego nie widać ( zerwany strop wieży) Ktoś się orientuje jak mogło być w rzeczywistości

Pantera na tą chwilę wygląda tak:

WcYGqd5p1JjnzReu1So9I3vXTUKSwRFtXJyXxNeIf_UIBaXyrNt_VqIS5IlrxV5LfanOB6X3w5XDKVPigYfUQFs858V_SeCQ1tsAfMlxvuc_6OclrJWOPzRgYYOusjomYqVxJjHG0XlWFt_YTKL6RHJZFmi7R7Cayu1oGG2uxjwabkXESyfeGnqTYxFJZ3I-b8tDY02IAh1gpP-ev644wbJ85kuQx8Yu3uVfpLIuLCPq6qYq7UZy80Win5mkgRAt3fIFeQ4Ly3CwdrYA-fXG-6z9co46cguYPOuay1keUvgcFwlbC4JUq30QIDWJ7HDt8FfWqlqI_c1_BplVt_ZapNcjG-B3LjnF-cc9c3gFrusJhZsI8ek_XZahnn64OMRsB_Qy6QIyyWPUS9Xu_TemLauAEhkLQf_pq7ziBoqjjd_iJJHZDUNlJYVbwl03-ehMnIzUwrew-xYt8uGOVHY1RORODtrYpY7dZlHTfMOaat-SCdt_ZZNV7JYrhNKDb2ZjJ_kQxyVdMHYicajATd-RXQUqFtWiQXgkH8to9jL48vcwZ509LaQCVdhxbj_fNmmVDlK-gBlZcxg7MbDsGwBHMkSF0baGkufmWPnA0PL3aYBT7ubWVaeR=w1280-h870-no

WgS1enkj4KrHFpgJ9CJdDs8uIvR7nF33F5dW2MRqbHROiNAOlexuv3SXeu0LwEOIB_S_xbf92G8GQNKRdI7ElJcSy-qrdVRPUKaCPEj6R7GT1BLqgRPPw0j4SGhpJfsrKrq4nhEdwOxqWZxt5VpWlsThzq16Kua00J4hTYgDecwMB05HMP3fadRfsZSPydA0haYY9lL5F30c4VcPedd88vs83Gmf-P_1cCrt3Qy3iWlCclA1dKBM034xsiKR0YSnpIC4k8ioCP5NeKV3Fi7KQg9XcZ9Rt99ngp4nxq2-6VY74X2E_Ng_pvZxGWlXVeRehHOAWEHhPgcX9GmbXWl5kMKeuTBGmEjE96rwyXwlOOwQKtdZ4X_W9zy4BVZEU6M-5EiwOR9V2RQ97KNi8qbtg3wJ7ciqA8x9fBqfhP5JvRdJ3PwHbDOZ8mmNsuO7k-OXPFaytW4u9WhzAc-7yE6gfS2eJ_2LLZwnVurSKFKvhBHWFRIXJTDUguw9IPBFPiOsHxP4ppqw0Cc1hgsKud6OeAYEhYmVSU7zd5J3XBZQN1rDREHtKsFgpufnn8htwae1adBM5gTcc5PA4OCi1ZfHmLKG9PEczxRaXeBnX2AAxqqg17Y_aSGa=w1280-h751-no

O6iUpJvORt5eR6WAuxr2Vo6GxBQWl87etfxrKOd5-KBbZCyF6t1YRC-u-eC_0XUXTWlp6_82Yta0GlWKIihPfDLKu2pkUllayMAPwOwkmaGEwgkla_G41FpqzGGoH_GUTfk5eS_THYRxwf-V1VK4JhIvhyls9nrNg6OvRjKnMKymjXeEsb9kR2Qox9Eo0YgLeLfhEG8LITo9RO2X88lQICa4SFLX_tp6EeAtCN67ZcEGOnslt_ZHerMLnq7Bdvvly1z5Zpv4tIZW2zwFCyjq1YkBq0QXDDI_gxXz-Vev_r2-_EaO3jTOd5Uhr-ILu4oUgQ8AE0nBx0dEtpDkOKy_kT9HtJ-8zahpAOQ526obbr911Ah7WsT7H2w7bVoTWs9uLiGcmbjXuCCG4tHf9JloodfxuybJULtcEdcAamhTMUxW0KA-M4WhAdWxq4xYgHmWr-MfBT4LfJIsOjT4sV5jDlp-PP3hHLp4II2LnAwjE_5N16bWlOlgjga4I5sZQ_JHWN9ojIL-aFsiXJiYBOOoxl5nnLGr-Wn1CdlN2e28LJ6V2qbpSDwv6GVSoTA9yCzWiB0NbT0phpvMZ5lk_imBT1k4j3MKC3rK28hLVQ-3TPmREYF3IPQY=w1146-h939-no

nOxoc9e7-BKWwrqQdWJGKxfxBExPYVhk0XfjJkvaQv7oCmcjBpepUlY7XjH6X-ykzSRdfbB0wVdQCKtwTtYVg6SOa2F5rdMexkStuDoJfhLPTyJyIuvfhTnDhfL95rYAO-_oFHC2fZrEYGKMIJzc-btfcOGXIeWM9PO1pul8DEGzsd30E79upNw9whfIoXSUVN-MGn_GgmXSn0SSvwwPy1Pp8a-C8CnzhYyE5otENd5zT6lN_nudrqI8J6WtlirDE7uSm8dKAn91V446USFAToHm2hvcFa-7NjEy8KqFSWduPPb1LCG5O0tK0K8qz_BmJPXDcKPPOvW7we3tHvRdEmezkwPlXJ_XH2behFKfNW6pqvE3B6SPY-Ri8FlLM5wRol8aJuhJmSoSzRMLEdvqrO5aC6AKQJP6n1Fj8I8QvmJk5CT1QZI0ldk47J3frZA5SRNm-KyLfSSktSFXI5DM6g4tScsXeBPaTLQDDMJhi5y--rG-FvfLaLjzbzTh4_XkXdk-F3h0wccCL-Wr5fowp-XDPje5hDwU1f_GCInOA7gmUuFYoUREZAhLZxo6jW0mZ1Jp3J7JuXu7xRuYmapVJmIe9H10sQd80jOthFR6SGP0puLXHPPT=w1280-h878-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... chodzi o dodatkowe haki na zapasowe gąsienice na wieży.

Na zdjęciu o którym już pisałem (jest świetnej jakości) dokładnie widać dwa haki które jeszcze pozostały na wieży.

Zapewne miał ich cały komplet.Na zdjęciu pojazd nie ma mocowań na IR i dlatego trzeba ściąć mocowania (szt.2) do urządzenia IR z prawej strony jarzma armaty właśnie te - https://farm6.staticflickr.com/5461/9341716512_46c0bc18a3_b.jpg

Natomiast trzeba dokleić z boku jarzma armaty części B33 z obu stron.

https://farm8.staticflickr.com/7341/9338929839_fe2f766012_b.jpg

Musisz skrócić mocowanie przednie dla lin - są stanowczo za długie

http://www.armorjournal.com/Walkarounds/Tanks/Panther-G_Kubinka/092.jpg

http://www.armorjournal.com/Walkarounds/Tanks/Panther-G_Kubinka/Panther_035.jpg

http://www.armorjournal.com/Walkarounds/Tanks/Panther-G_Kubinka/Panther_043.jpg

Każda tuleja powinna być zaopatrzona w "zawleczkę"

http://www.armorjournal.com/Walkarounds/Tanks/Panther-G_Kubinka/Panther_034.jpg

Pojazd oryginalny No.151 miał zaślepkę dla przedniego MG. Na zdjęciu wisi swobodnie na łańcuszku.

Łańcuszek zamocowany ... zresztą popatrz - https://images7.alphacoders.com/398/398381.jpg

W modelu to część D10.

Natomiast koła zapasowe mocowane do płyty na dwa sposoby:

- bezpośrednio do istniejących śrub lub za pomocą płaskownika wygiętego w literę "U".

Twój mocowany bezpośrednio do śrub. Drugi rodzaj mocowania widoczny na zdjęciu w "Panther on the Battlefield" vol.6 str.51.

 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.