Skocz do zawartości

Ford T 1910 1:16 Lindberg


jawkers

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • Super Moderator

Witam.

Panowie, niestety muszę was zawieść, nie będę budował hot-roda , tylko pięknego Forda T. Mam duży szacunek do starych samochodów, które były budowane z owiele lepszych materiałów niż budowane są dzisiejsze. No ale o tym, porozmawiamy sobie w późniejszym czasie.

Tylny most sklejony i został wyszlifowany.

DSCF5663.jpg

Nadwozie wyszlifowałem z nadlewek i czeka ono na elementy, które będą zamontowane pod spodem.

DSCF5667.jpg

"Felgi", pomalowałem podkładem, po wcześniejszym wyszlifowaniu.

DSCF5666.jpg

Kolejnie pomalowałem je, na kolor taki mocno czerwony.

Właśnie o taki kolor mi chodziło, iż będzie się on ładnie prezentował z czarnym nadwoziem i złotymi końcówkami.

DSCF5670.jpg

Zdjęcie zrobiłem na balkonie, by kolor był bardziej realistyczny, ale to chyba nic nie dało.

DSCF5671.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, niestety muszę was zawieść, nie będę budował hot-roda , tylko pięknego Forda T.

Zawiódł byś mnie gdybyś budował hot-roda. Powodzonka życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Postanowiłem przerobić podłogę w tym Fordzie. Ta plastikowa mi się nie podobała.

Wybrałem pięć patyczków, które najlepiej się nadawały do tego zabiegu.

DSCF5765.jpg

Posklejałem je po trzy i po dwa.

DSCF5766.jpg

Wyciąłem podłogę plastikową, a na jej wzor powstała podłoga drewniana.

DSCF5767.jpg

W stanie stanie surowym, wygląda ona tak.

DSCF5771.jpg

W samochodzie ze ścianą grodziową.

DSCF5774.jpg

Zamontowałem zawieszenie przednie oraz tylne Forda.

DSCF5772.jpg

DSCF5773.jpg

Tak samochód wygląda na dzień dzisiejszy.

DSCF5775.jpg

DSCF5776.jpg

DSCF5777.jpg

DSCF5778.jpg

DSCF5779.jpg

 

Od czego mogą być te linki.

Ford_T.jpg

Zdjęcie z internetu

Czy to nie jest linka w pancerzu, idąca od prawego koła?

11.jpg

Zdjęcie z internetu

 

Mam małą prośbę.

Z internetu wyczytałem, że początkowe Fordy T miały układ hamulcowy tylko na tylną oś i najprawdopodobniej za pomocą pasa. Kolejne już posiadały bębny hamulcowe. Może ktoś posiada zdjęcia, jak pod podwoziem przebiegały przewody i czy szły one do każdego bębna, czy układ był od jednego koła, do drugiego. Szperałem za takim zdjęciem i nieznalazłem, więc może ktoś z was posiada takowe. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta podłoga z listewek wyszła Ci znakomicie

 

Kiedyś znalazłem takie fotki,może się przydadzą

 

2893299.jpg

2893303.jpg

2893305.jpg

(źródło:google.pl/image)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Dzięki panowie.

 

Dzisiaj zająłem się akumulatorem.

Akumulator obudowe miał drewnianą i zkładał się z czterech mniejszych. Jeden akumulator zasilał jedną świecę. Tak wywnioskowałem ze zdjęć.

 

Sciąłem obudowę.

DSCF5831.jpg

Z patyczka zrobiłem akumulator, składający się z czterech mniejszych.

DSCF5828.jpg

Umieściłem go we wnęce.

DSCF5825.jpg

Wykonałem łączniki.

DSCF5829.jpg

Wykonałem włącznik.

DSCF5832.jpg

Wnątrze pomalowałem na czarno.

DSCF5834.jpg

I mała przymiarka.

DSCF5835.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Zająłem się dzisiaj, ścianą grodziową. Zaślepiłem otrór od strony silnika, a następnie wywierciłem 8 otworów. Przez otwory będą wychodziły przewody z baterii, 4 na świece i 4 do jakiś odbiorników.

DSCF5846.jpg

Pomalowałem aluminiowe blaszki w kolor metal gun, pedały i drążek hamulca ręcznego w czarny mat. Drewno prysnąłem lakierem bezbarwnym, przez co lekko ściemniało, wydobywając z siebie ładny wygląd.

DSCF5843.jpg

Od wewnętrznej strony rysikiem do lini zarysowałem drzwi oraz dorobiłem klamkę. Wszystko poprawiłem wstępnie na czarno.

DSCF5845.jpg

Środek wygląda tak.

DSCF5847.jpg

Silnik wyszlifowałem i pomalowałem podkładem. Okazało się, że w jednym miejscu muszę jeszcze raz zaszpachlować.

DSCF5850.jpg

Komora silnika.

DSCF5848.jpg

Kilka elementów wyciąłem i skleiłem ze sobą.

DSCF5851.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach ta podłoga

Fajnie to wszystko wygląda,nie mam się do czego doczepić.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zająłem się akumulatorem.

Akumulator obudowe miał drewnianą i zkładał się z czterech mniejszych. Jeden akumulator zasilał jedną świecę. Tak wywnioskowałem ze zdjęć.

 

Ja tylko tak na szybko w kwestii formalnej - to nie jest akumulator, tylko cewki zapłonowe - każda świeca miała swoją. Nawiasem mówiąc - zupełnie jak we współczesnych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
to nie jest akumulator, tylko cewki zapłonowe

Szkoda Elrogalo że nie poprawiłeś mnie wczesniej

To w takim wypadku panowie, przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Czyli gdzie znajduje się akumulator, czy jakaś bateria? Jest możliwe, że nie było akumulatora tylko prądnica która wytważała prąd jak właściciel kręcił korbą by odpalić silnik?

 

EDIT:

Panowie, czy to jest lakier bezbarwny "Połysk, półmat, mat", do Alclad-ów?

DSCF5853.jpg

Dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda Elrogalo że nie poprawiłeś mnie wczesniej

 

Ano szkoda, ale ostatnio nie mam czasu na regularne czytanie forum, stąd wyskakuję z tym teraz, jak Filip z konopii.

 

To w takim wypadku panowie, przepraszam za wprowadzenie w błąd.

 

Się Pan nie przejmuje. Błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi

 

Czyli gdzie znajduje się akumulator, czy jakaś bateria? Jest możliwe, że nie było akumulatora tylko prądnica która wytważała prąd jak właściciel kręcił korbą by odpalić silnik?

 

 

Z tego co się zdążyłem zorientować, to model T nie miał akumulatora, odbywało się to dokładnie tak jak napisałeś. Ponieważ kręcenie korbą nie zawsze dawało odpowiednią ilość prądu można było dodatkowo wykorzystać baterię rozruchową montowaną na skrzynce z cewkami. Po 1926 ta bateria była ponoć standardowym wyposażeniem. Niestety nie powiem Ci jak wyglądała i jakie miała wymiary, ani czy była podpięta pod prądnicę w instalacji samochodu (na chłopski rozum pewnie tak było). Jak dobrze pogrzebiesz w necie to pewnie coś znajdziesz.

 

Tutaj jest ciekawa strona o modelu T, może będzie pomocna.

Powodzenia w budowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.