Skocz do zawartości

BMW 100RT Gendarmerie (1:8 Heller)


Marak

Rekomendowane odpowiedzi

Ten model miałem zamiar zacząć w terminie znacznie późniejszym, ale że, na znanym portalu aukcyjnym za śmieszne pieniądze (znacznie poniżej 100 zł) jest taki zestaw, więc otwierając temat może kogoś skuszę. Dzisiaj więc tylko taki In-box bo jeszcze nic nie ruszyłem.

a_BMW-100_2014-08-01_01_zpsf9312bc7.jpg

 

Własciwie, to ten model mam już sklejony, ale był to mój pierwszy model malowany przy pomocy aero, wiec gdy pojawił się drugi taki tani zestaw nabyłem go z nadzieją, że teraz zrobię go:

a) lepiej jakościowo,

b) w wersji cywilnej (w zestawie są wszystkie potrzebne elementy.

 

a_BMW-100_2014-08-01_02_zps2fe9158d.jpg

 

Przede wszystkim nie należy się zrażać tym, że jest to Heller. Ten model wybitnie wyrasta powyżej poziomu tej firmy. Według mnie znacznie powyżej jakości podobnych modeli Revella czy Italeri które chodzą na rynku wtórnym po ok. 150 zł.

Teraz opis.

Silnik. Wielki plus, że każde żebro cylindra jest oddzielnie. Nie ma więc problemów ze szwami na łączeniu form. Ramka silnika pokryta jest matowym chromem, więc można jej nawet nie malować.

 

a_BMW-100_2014-08-01_03_zpsff0c05cb.jpg

 

Pozostałe ramki plastikowe:

 

a_BMW-100_2014-08-01_04_zps3edea44f.jpg

 

a_BMW-100_2014-08-01_05_zps0e832c83.jpg

 

a_BMW-100_2014-08-01_06_zps893458a9.jpg

 

Bardzo realistycznie wykonane linki wraz z zaczepami w postaci ramki elementów gumowych.

 

a_BMW-100_2014-08-01_07_zpsdbfdd435.jpg

 

I ostatnia ramka. Elementy chromowane

 

a_BMW-100_2014-08-01_08_zpsc9420617.jpg

 

Elementy te wykonane są prawie idealnie bez makabrycznych szwów i nadlewek. Poniżej powiększony fragment tej ramki.

 

a_BMW-100_2014-08-01_09_zps5c8e9e29.jpg

 

Jak czas pozwoli, niedługo rozpocznę relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:8 za taką niską kasę?

Widać że bogato w pudle

Dlatego proponuję się skusić i wziąć tego, który jest w tej chwili licytowany.

Myślę, że wiele osób go pomija widząc, że to Heller, więc jest szansa iż nie osiągnie zawrotnej ceny.

Ja swojego pierwszego kupiłem za 100 zł, a drugiego za 65 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarkWing powodzenia! Choć mój przy Twoim będzie wyglądał jak siódme dziecko stróża.

 

Dzisiaj trochę podłubałem. Blok silnika składa się z 4 elementów (nie licząc 5-tej małej zakrętki). Dojdą jeszcze linki, ale to po malowaniu.

 

b_BMW-100_2014-08-03_01_zps4cc0197f.jpg

 

Składanie cylindrów. Robota lekka, łatwa i przyjemna.

 

b_BMW-100_2014-08-03_02_zps3aad2783.jpg

 

b_BMW-100_2014-08-03_03_zps273aec68.jpg

 

Cylindry złożone. Głowice cylindrów mają być czarne, więc dokleję po malowaniu.

Złożyłem jeszcze podstawowe elementy (4 szt) ramy i na dzisiaj koniec.

 

b_BMW-100_2014-08-03_04_zps858062ed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory chwaliłem Hellera, teraz pora na łyżkę dziegciu. Po sklejeniu kilku części zacynają wychodzić wady:

a) plastik - Heller ciągle używa bardzo miękkiego plastiku. Kiepsko się to piłuje.

b) nagminny brak kołków ustalających - trzeba uważać przy sklejaniu.

c) masakryczne koła. Dlaczego nie odwrócono kół w formie tak by wypychacze były po niewidocznej stronie?

Jak to doprowadzić do normalnego wyglądu? Będzie dużo "zabawy".

 

b_BMW-100_2014-08-04_01_zpsf95882c9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie mam jak malować, więc przygotowuję co się da do malowania na przyszły tydzień.

 

b_BMW-100_2014-08-10_01_zps4be723c7.jpg

 

Dałem jednak plamy, sklejając owiewkę. Starałem sie uważać, ale po sklejeniu okazało się, że porysowałem (chyba paznokciem) część owiewki, która ma być przeźroczysta. DarkWing jak dojdziesz do tego etapu proponuję zacząć od zaklejenia części przeźroczystej taśmą maskującą. Ten plastik jest naprawdę miękki. Owiewkę udało się wypolerować, ale miałem niepotrzebne nerwy.

 

b_BMW-100_2014-08-10_02_zps9f0a69d3.jpg

 

Ciąg dalszy nastąpi.

PS. W dziale "Jak to zrobić..." zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu koloru, więc szanownych kolegów proszę o zajrzenie do tego dzialu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj właśnie odebrałem paczuszkę z moim BMW... piękny

Jak tylko skończę dioramkę zabieram się za niego... i coś czuję, że kolekcję motocykli będę rozbudowywał w skali 1:8 - 1:6.

 

Co do kolorku to instrukcja podaje wyraźnie - Humbrol 14 - French blue gloss... (owiewki)

Ja chyba zastosuję ZeroPaint, dedykowaną do F1 Williamsa.... bo mam i odcień wydaje się idealny. Początkowo chciałem zrobić go na cywila ale po namyśle postanowiłem, że będzie w oryginale - Gendarmerie Nationale '70.

 

Ups... dopiero teraz zobaczyłem, że odnośnie koloru pytasz o coś całkiem innego... sorry więc za powyższy tekst....

Nie wiem czy uda Ci się zdobyć taki gotowy. Ja kiedyś na podobny malowałem swoje Virago, odszukaj mój warsztat, tam chyba wyjaśniałem jak go uzyskałem - może się przyda.

 

Mam do Ciebie jeszcze pytanie. Czy w swoim modelu miałeś jeden komplet kalek czy więcej ? Zastanawiam się czy nie powinno być kalek pasków które zdobią krawędzie owiewki i baku... u mnie nie ma. Malować je będzie b. trudno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jak tylko skończę dioramkę zabieram się za niego... i coś czuję, że kolekcję motocykli będę rozbudowywał w skali 1:8 - 1:6...

Tylko według mnie strasznie mało jest fajnych modeli w tej skali. Całe Italeri należy raczej odpuścić. Revell robi tak sobie raczej kiepsko. Czasem udaje się znaleźć pojedyńcze egzemplarze z Protaru. Co innego Tamiy'a 1:6. Klejenie tej Hondy to była czysta przyjemność, choć wtedy jeszcze nie umiałem robić washa.

 

Honda-750_01.jpg

 

...Nie wiem czy uda Ci się zdobyć taki gotowy. Ja kiedyś na podobny malowałem swoje Virago, odszukaj mój warsztat, tam chyba wyjaśniałem jak go uzyskałem - może się przyda....

Dobrze, że przypomniałeś. Z chęcią skorzystam.

 

...Mam do Ciebie jeszcze pytanie. Czy w swoim modelu miałeś jeden komplet kalek czy więcej ? Zastanawiam się czy nie powinno być kalek pasków które zdobią krawędzie owiewki i baku... u mnie nie ma. Malować je będzie b. trudno...

Kalek z paskami nie ma. Swojego pierwszego najpierw pomalowałem na biało. Potem zakleiłem paski najcieńszą taśmą Tamiy'a (chyba 0,8 mm) i malowałem kolor.

Teraz myślę na dwa sposoby: 1) Na aukcjach paznokciowych są paski samoprzylepne do paznokci o szerokości 1 mm. Jeszcze ich nie widziałem, ale może udałoby się z nich zrobić. 2) Jeśli nie wyjdzie to zamierzam zrobić sobie białe kalki. Jeśli mi się uda mogę zrobić również dla Ciebie, tylko papier podkładowy który posiadam daje strasznie grube kalki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w końcu uruchomiłem malarnię, więc mogę zacząć montaż. Jak Bóg przykazał zgodnie z instrukcją.

1. Montaż silnika.

 

c_BMW-100_2014-08-14_01_zps0d0949f6.jpg

 

2. Montaż ramy.

 

c_BMW-100_2014-08-14_02_zps751151f7.jpg

 

3-5. Montaż silnika do ramy

 

c_BMW-100_2014-08-14_04_zps326eeef0.jpg

 

Etap 6, 7 to drobne części więc przechodzę do etapu 8. Montaż tylnej części ramy. Zaczyna się wyłaniać motor.

 

c_BMW-100_2014-08-14_05_zps77afa315.jpg

 

A. W wolnej chwili zrobiłem sprężyny do tylnego zawieszenia. W zestawie mamy drut i taki przyrząd jak na zdjęciu. Pierwszą sprężynę zniszczyłem bo próbowałem ją robić tak jak się robi prawdziwe spężyny czyli nawinąć ciasno zwój przy zwoju i potem rozciągnąć. Ale to nie jest drut sprężynowy i nie chciał się równo rozciągać.

 

c_BMW-100_2014-08-14_03_zps9dcb2345.jpg

 

B. Zacząłem malować owiewki, farbą Gunze H87 Metallic Red. Niestety Reda to nie przypomina, raczej różowo-rudy. Spróbuję na to położyć clear yellow lub clear orange. Może zrobi się bardziej czerwone.

 

c_BMW-100_2014-08-14_06_zps9a12f092.jpg

 

Ciąg dalszy nastąpi (przynajmniej mam taką nadzieję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cd.

Etap 9-10 Montaż tylnego koła.

Kupiłem extra 2 farby Gunze H2 Black Gloss i H77 Tire Black Matt. Tą drugą pomalowałem opony i nie wiem czemu ale dalej błyszczą się jak psu ...oczy.

Obie natomiast przy próbie malowania pędzlem rozpuszczają podkład, wiec szybko wróciłem do Pactry.

 

c_BMW-100_2014-08-16_01_zps89864653.jpg

 

c_BMW-100_2014-08-16_02_zps01c9ea4e.jpg

 

c_BMW-100_2014-08-16_03_zps244ea75f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz ściemniał bak od góry i dołu tak jak tu?: http://crasstalk.com/wp-content/uploads/2011/02/r100rt.jpg

Pozdrawiam

Messer

Mam taki zamiar. Dzięki za zdjęcie którego nie miałem.

Będę wzorował sie na tym egzemplarzu.

BMW__00_zps2edb15ed.jpg

Chyba, że mi nie wyjdzie, to wtedy mam zdjęcie egzemplarza bez ściemniania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yellow na pewno Ci czerwieni nie wyciągnie - raczej zrobi się bardziej pomarańcz.... Za to transparent orange może dać bardzo ciekawy odcień.

Zrobiłem próbę (co prawda pędzlem). Zarówno Yellow jak i orange za bardzo rozjaśniają, a red za bardzo przyciemnia. Trzeba będzie chyba zrobić mieszankę red-orange.

 

d_BMW-100_2014-08-18_01_zpse7ec4c6c.jpg

 

Kontynuacja:

Etap 14 i 15 - spężyny tylnego zawieszenia. Powinny być jeszcze pedały i podpórki, ale narazie je pomijam. Przykleję je na samym końcu aby nie połamać.

 

d_BMW-100_2014-08-18_02_zps1e0a424f.jpg

 

Etap 16 Tylny błotnik i światła. Przy okazji poprawiłem opony resztówką farby ziemistej z Life Coloru i nareszcie przestały błyszczeć. Z chęcią kupilbym znów tę farbę - idealny odcień do opon i innych gum, ale nie wiem jaka to jest. Wśród licznych "zalet" Life Colorów należy wymienić i tę, że po trzech odkręceniach zakrętki wszystkie ważne napisy (w tym numer farby) z etykiety zostają wytarte.

 

d_BMW-100_2014-08-18_03_zps3356978b.jpg

 

Miałem robić po kolei. Teraz powinno być przednie zawieszenie, ale nie mam pomalowanego błotnika więc przeskakuję do silnika.

 

Etap 21-24 lewy cylinder wraz z zasilaniem.

Pierwsza porządna wtopa. Coś skleiłem nie tak, bo wydech wyszedł z tyłu, zamiast z przodu. Sam wydech jest przyklejony dobrze. Trzeba dobrze rozdzielać części lewego i prawego cylindra. Np. kolanka mają trochę inny promień. Ja wrzuciłem do jednego pudełka i teraz kwiczę.

 

d_BMW-100_2014-08-18_04_zps13ae4335.jpg

 

Zamieniłem miejscami lewy i prawy cylinder. Mam nadzieję, że nie będzie problemu ze spasowaniem wydechu. Dobrze, że mam trochę zdjęć motocykla, bo rysunek pokazujący schemat podłączenia przewodów w tym etapie jest co najmniej niejasny, a raczej mylący.

 

d_BMW-100_2014-08-18_05_zps88af25e5.jpg

 

d_BMW-100_2014-08-18_06_zpsd3fa9330.jpg

 

Ciąg dalszy być może nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ciąg dalszy.

Pomalowałem główne elementy. Na czerwony metallic gunze położyłem transparentny red (1321) humbrola. Potem odkryłem, że ten gunze to raczej w ogóle nie był potrzebny. Najładniejszy metallic uzyskuje się kładąc na srebrny, farbę transparentną.

W tej części popełniłem dużo błędów (chyba wpadam w manierę). Ponieważ darkwing przymierza sie do tego modelu zwrócę na to uwagę.

B1 - na głównej owiewce jest za dużo miejsc na paski, część trzeba chyba zeszlifować.

 

Kolor bazowy

 

e_BMW-100_2014-08-25_01_zps3ee805ff.jpg

 

Cieniowanie - wyszło tak sobie.

 

e_BMW-100_2014-08-25_02_zps593fe6fb.jpg

 

Etap 17-19 - Przednie koło. Paski nakleiłem z pasków do zdobienia paznokci. Mają jednak słaby klej i na zakrętach nie trzymają za dobrze. Czekam na kalki które mają mi wydrukować.

B2 - ośkę koła należy zamontować przed sklejeniem połówek felg. Ja tego nie zrobiłem, więc ośkę dorobiłem z drutu

 

e_BMW-100_2014-08-25_03_zps28484824.jpg

 

Etap 25-26 Prawy cylinder - kopia lewego więc nie ma co pisać.

 

e_BMW-100_2014-08-25_04_zpse129739e.jpg

 

Etap 27 - przedni widelec

B3 - te podwójne linki należało przełożyć nad poprzeczkę (przed sklejeniem)

 

e_BMW-100_2014-08-25_05_zpsfb426658.jpg

 

Nie mogłem oprzeć się pokusie zrobienia przymiarki, by zobaczyć jak wygląda z kołem - przyklejenie nastąpi znacznie później

 

e_BMW-100_2014-08-25_06_zps0aa084a5.jpg

 

Etap 29 - wieczorna dłubanina - kierownica

 

e_BMW-100_2014-08-25_07_zpsbe87d723.jpg

 

Teraz będzie przerwa, aż poczta przyniesie kalki z paskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Obserwuje z uwaga twoja prace i jak narazie jest ok,ale mam jedno małe ale...czy sprężyna w tylnym zawieszeniu nie jest za długa??brzydko się wygina a to efekt za długiej sprężyny ...chyba musisz ja delikatnie skrócić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Obserwuje z uwaga twoja prace i jak narazie jest ok,ale mam jedno małe ale...czy sprężyna w tylnym zawieszeniu nie jest za długa??brzydko się wygina a to efekt za długiej sprężyny ...chyba musisz ja delikatnie skrócić...

Masz 100% racji, że brzydko sie wygina. Przyczyna jest jednak taka, że krzywo mi się nawinęła, a ja naiwnie myśłałem, że po montażu wyprostuje się. Ponieważ zwróciłeś na to uwagę, spróbuję znaleźć, gdzieś takie sprężyny i wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie jak i cieniowanie wyszło dobrze - oryginał też ma takie sobie to cieniowanie Intryguje mnie natomiast czemu pasek jest srebrny?

Na przyszłość - pod taką czerwień lepiej jest używać złoty kolor - daje miększy i cieplejszy odcień czerwieni niż srebro. Przy okazji takiej bazy mógłbyś od razu mieć złoty pasek

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.