Skocz do zawartości

Volkswagen T1 "Linde Car" 1:24


MICHNIK

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszam do mojego warsztatu dostępnego na Facebooku

 

Zachęcam do komentowania oraz dzielenia się sugestiami i doświadczeniem!

 

Poniżej kilka zdjęć z warsztatu... Więcej zdjęć "krok po kroku" znajduje się na fb. Będzie jeszcze więcej - jesteśmy na półmetku ;)

 

out.php?i=927968_dsc-3379-01.jpg

 

out.php?i=927969_dsc-3361-01.jpg

 

out.php?i=927970_dsc-3274-01.jpg

 

out.php?i=927971_dsc-3197-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Rdza genialna Fotele również.

Mógłbyś opisać jak robisz taką rdze? Widzę specyfiki Miga i metoda na sól.A jak dokładniej.

I tak samo interesuje mnie jak zrobiłeś ten rozpadający się napis.Głównie to o sam szablon oraz jego naniesienie na model:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś opisać jak robisz taką rdze? Widzę specyfiki Miga i metoda na sól.A jak dokładniej.

I tak samo interesuje mnie jak zrobiłeś ten rozpadający się napis.Głównie to o sam szablon oraz jego naniesienie na model:D

Rdzę wykonuję na kilka sposobów w zależności od tego gdzie się ma znajdować i jaki efekt chcę osiągnąć. Moim podstawowym schematem jest nałożenie na model odpowiedniego rdzawego pigmentu za pomocą ciemnego washa (pigment np. AK Track Rust, wash np. MIG Dark Wash) - najpierw w wybranych miejscach nakładam washa, następnie posypuję te miejsca pigmentem. Po wyschnięciu zabezpieczam fixerem i na koniec bezbarwnym satynowym lakierem. Kiedy wszystko dobrze wyschnie na wyznaczone "plamy" nakładam maskol, w inne miejsca sól i na to wszystko fluid np. AK Worn Effects. Maluję na kolor, a po wyschnięciu ręcznie wykonuję obdrapania za pomocą wody, wykałaczki, szpilki, szczoteczki do zębów, patyczków higienicznych itp.

Na ostatnim etapie po zrobieniu washa i pokryciu modelu bezbarwnym lakierem ręcznie maluję rdzę i pokrywam różnymi pigmentami (efektów po tym etapie nie widać na zdjęciach u góry bo robię to na samym końcu, a model oczywiście jeszcze nie jest gotowy).

 

Maski do zrobienia napisów wyciąłem ręcznie skalpelem w samoprzylepnej folii maskujacej takiej jak np. firmy Hansa.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy prac nad T1... Jeśli wogóle kogokolwiek to interesuje :p

 

Doszła "śnieżynka" i nowe koła od Fujimi - 18'' felgi O.Z. na oponach Pirelli Z tym drugim miałem trochę zabawy bo koła okazały się zbyt szerokie i w podwoziu brakowało na nie sporo miejsca. Udało mi się jednak zwężyć je o ok. 3 mm i efekt jest taki jak widać... Jak Wam się podoba?

 

out.php?i=931185_dsc-0876-01.jpg

 

out.php?i=931164_dsc-0887-01.jpg

 

out.php?i=931165_dsc-0888-01.jpg

 

out.php?i=931166_dsc-0889-01.jpg

 

out.php?i=931167_dsc-0893-01.jpg

 

out.php?i=931168_dsc-0894-01.jpg

 

out.php?i=931169_dsc-0896-01.jpg

 

out.php?i=931170_dsc-0899-01.jpg

 

out.php?i=931171_dsc-0919-01-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genialna robota. Super model. Dobrze, że dajesz relacje na forum. FB to nie moja bajka, a tutaj chętnie Powodzenia

Dla mnie osobiście udostępnianie zdjęć na fb jest wygodniejsze i przede wszystkim szybsze. Tutaj zajmuje mi to więcej czasu, który mógłbym przeznaczyć na budowę modelu, ale jeśli będę widział spore zainteresowanie i ktoś będzie mógł skorzystać z mojej relacji to będę prowadzić warsztat również tutaj i na pewno będę mieć z tego dużo radochy Proszę jednak o zaangażowanie i aktywność, merytoryczne wypowiedzi i pomoc w rozkręceniu ciekawej dyskusji, z której również ja będę mógł skorzystać bo robienie i wstawianie zdjęć tylko po to żeby sobie tu były, według mnie mija się z celem. Dzięki wszystkim za pozytywne opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak...

 

Powiem ci ze kolor nadwozia jest dobrany perfekcyjnie, bardzo podoba mi sie psucie i brudzenie siedzen choc do nastepnego poszukal bym jeszcze drobniejszego materialu, troche duze oczka, ale mowie, brudzenie i psucie jest na tyle fajne ze nie grzebal bym juz przy tym.

 

Bardzo podoba mi sie faktura rdzy na nadkolach i dookola dziur. Bardzo. Troche jeszcze chaotycznie go rdzawisz, jest pare miejsc gdzie mogl bym polemizowac czy w tym miejscu w prawdziwym by zardzewial (auta nie rdzewieja bo im sie tak chce, a wedle dosc scislego schematu najpierw to,to, to, potem to, tamto i jeszcze cos, naturalnie tylko wtedy kiedy do tego rdzenia nie przyczyni czynnik zewnetrzny) ale to raczej detale i moje osobiste "botak"...

 

Masz maly blad w kablowaniu silnika, a wlasciwie masz same bledy ale tego akurat nie wiele widac. Szkoda ze zmatowiles kierownice, prawdziwa to bakelit i im starsza tym bardziej sie blyszczy, matowieje bardzo dlugo, a ze budujesz auto ktore jest uzywane to raczej kiera powinna byc wyswiechtana.

 

Bardzo, ale to bardzo dales ciala felgami. Ja wiem ze o gustach sie nie dyskutuje, ale te oblesne felgi szpeca auto, pozatym widze ze bus jest na orginalnej wysokosci, nie wiem ile jest sensu w zmienianiu kol na jakies inne, nawet takie ze zdjecia... Zostaw mu felgi na kapsle, a te szroty przyklej do... Nie wiem co moglo jezdzic na takich szmelcach... Jakis Peugeot?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci ze kolor nadwozia jest dobrany perfekcyjnie, bardzo podoba mi sie psucie i brudzenie siedzen choc do nastepnego poszukal bym jeszcze drobniejszego materialu, troche duze oczka, ale mowie, brudzenie i psucie jest na tyle fajne ze nie grzebal bym juz przy tym.

Dzięki. Kolor rzeczywiście wyszedł przyzwoicie i na żywo jest jak 1:1 Połączyłem kolory Tamiya X-14, XF-18 i XF-2. Na zdjęciach bywa różnie - kolor jest różny w zależności od światła i ustawień (i oczywiście od tego czym robię zdjęcia - warsztatowe robię telefon)

Oczka rzeczywiście mogły by być mniejsze jednak przewidziałem to, że w kabinie jest dość ciemno i przy założonych drzwiach z szybami nie wiele będzie widać. Olewka Nie będę ciąć kolejnych koszulek bo w szafie już prawie pusto

Bardzo podoba mi sie faktura rdzy na nadkolach i dookola dziur. Bardzo. Troche jeszcze chaotycznie go rdzawisz, jest pare miejsc gdzie mogl bym polemizowac czy w tym miejscu w prawdziwym by zardzewial (auta nie rdzewieja bo im sie tak chce, a wedle dosc scislego schematu najpierw to,to, to, potem to, tamto i jeszcze cos, naturalnie tylko wtedy kiedy do tego rdzenia nie przyczyni czynnik zewnetrzny) ale to raczej detale i moje osobiste "botak"...

Zgadza się. Pojazdy rdzewieją w konkretny charakterystyczny sposób w zależności od tego gdzie i jak się je użytkuje. Jest jednak coś takiego jak "Rost Style Car" i to jak jest ułożona rdza na moim pojeździe nie jest kwestią przypadku tylko celowym działaniem. Samochód nie ma być zardzewiały w sposób naturalny tylko w sposób artystyczny - czyli właśnie "trochę tu, trochę tam" jednak tak, aby wyglądał profesjonalnie, a nie jak plastikowo-plastelinowa zabawka. Krótko mówiąc ma wyglądać fajnie, ma cieszyć oko! Ma wzbudzać zainteresowanie i powodować uśmiech na twarzach dorosłych Ma być cool!!! hehe. Dlatego mój T1 jest delikatnie, pięknie podkręcony Oczywiście nie jest jeszcze gotowy. Jest jeszcze sporo do zrobienia - kredki pastelowe, wash, pigmenty!!! Postaram się wszystko wrzucić na forum!

 

out.php?i=931990_7879527814-bb4b2f130b.jpg

 

Masz maly blad w kablowaniu silnika, a wlasciwie masz same bledy ale tego akurat nie wiele widac
Nie ma żadnego błędu. Wzorowałem się na oryginale. Jest przynajmniej kilkanaście wersji tego silnika (tyle miałem różnych zdjęć).
Szkoda ze zmatowiles kierownice' date=' prawdziwa to bakelit i im starsza tym bardziej sie blyszczy, matowieje bardzo dlugo, a ze budujesz auto ktore jest uzywane to raczej kiera powinna byc wyswiechtana.[/quote']Wezmę to na pewno pod uwagę przy finalnym lakierowaniu. Teraz cały jest pokryty satyną. Kwestię gdzie ma się błyszczeć, a gdzie nie zostawiam na sam koniec. Na pewno wezmę pod uwagę Twoją radę. Dzięki!
Bardzo' date=' ale to bardzo dales ciala felgami. Ja wiem ze o gustach sie nie dyskutuje, ale te oblesne felgi szpeca auto, pozatym widze ze bus jest na orginalnej wysokosci, nie wiem ile jest sensu w zmienianiu kol na jakies inne, nawet takie ze zdjecia... Zostaw mu felgi na kapsle, a te szroty przyklej do...

[/quote']Moją inspiracją były oryginalne busy T1 postawione na alu i to czy jest to fajne czy nie jest zdecydowanie wyłącznie kwestią gustu. Mi osobiście podobają się obie wersje. Może nawet z małą przewagą na oryginalne. Wybrałem jednak tę drugą opcję ponieważ felgi musiałem specjalnie ściągnąć z Japonii (w Polsce nie ma tego modelu). Do tego okazały się za szerokie więc musiałem je zwęzić co wymagało sporo pracy. Musiałem też delikatnie przerobić podwozie. Ostatecznie dzięki temu osiągnąłem to, że włożyłem w model więcej od siebie i jeszcze bardziej wyszedłem poza pudło. Może jeszcze ktoś mnie przekona do zmiany, albo utwierdzi w tym, że alu to dobry wybór wiem, że to na pewno coś innego i taki przede wszystkim miałem zamysł. Poniżej kilka zdjęć. Jak widać wcale nie musi być obniżony.

 

out.php?i=931975_bug-show-spa-2013-08-03-114855-788x525-01.jpg

 

out.php?i=931977_sprintstarlinde.jpg

 

out.php?i=932029_volkswagen-t1-15-01.jpg

 

out.php?i=931976_dyn003original700432pjp-01.jpg

 

out.php?i=931974_5863955476-3649e173aa-b-01.jpg

 

out.php?i=931973_1961-vw-t1-for-sale-01.jpg

 

Nie wiem co moglo jezdzic na takich szmelcach... Jakis Peugeot?

Hehe. Nie wiem co Tobą kierowało kiedy to pisałeś, ale na pewno nie rozsądek... Po pierwsze jeżdżę Peugeotem hehe. Czuję się obrażony Po za tym nazywasz szmelcem oryginalne felgi O.Z. - mało w tym merytoryki

 

A tak wygląda teraz Linde Car. Zdjęcia z dziś. Obecnie pracuję nad zmianą koloru dachu (imitacja szpachli).

"Śnieżynkę" jeszcze przypudruję bo za mocno daje po oczach .

 

out.php?i=931981_dsc-3402-01.jpg

 

out.php?i=931980_dsc-3388-01.jpg

 

out.php?i=931979_dsc-3406-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest blad w kablach i juz. Nie wiem na jakim sie wzorowales, moze na jakims wybudowanym z auta gdzie kable "zarzucili" gdzie popadlo aby sie nie majtaly po odczepieniu, ale zaplonowe w Volkswagenowym boxerze "ida" gdzieindziej i jaki by to nie byl rocznik aparat zaplonowy zawsze jest w tym samym miejscu, i kable zawsze ida w te same dziury do swiec a nie jak u ciebie gdzies za obudowe wiatraka.

Co one tam robia? Nawet wychodzac z zalozenia ze w Polmozbycie byly tylko trzy metrowe, kto by je za ta obudowe wtykal i przetykal tylem zeby je wetknac do swiec? Juz zalozenie ich "normalnie" wkurza bo niema miejsca na paluchy.

 

Ze felgi to OZy to wiem. Tak samo jak wiem ze zaden z gosci ktory ma Bulika nie zadal mu takich kolek. Juz pomijajac fakt ze technicznie by nie pasowaly na to auto (rozstaw srub).

 

A Peugeot, no coz. Moje kondolencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega RapToWny czuje temat sam chętnie bym go obniżył bo byłby jeszcze większy kozak, ale nie za bardzo jest jak... Musiałbym zrobić to kosztem podłogi w kabinie, a chce żeby byly otwierane drzwi i widoczny środek. Na tym etapie jest niestety za późno bo podwozie jest już na gotowo. A wygląda tak (przed zmianą kół)

 

out.php?i=932070_dsc-3197-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze felgi to OZy to wiem. Tak samo jak wiem ze zaden z gosci ktory ma Bulika nie zadal mu takich kolek. Juz pomijajac fakt ze technicznie by nie pasowaly na to auto (rozstaw srub).

 

A Peugeot, no coz. Moje kondolencje.

Co do rozstawu śrub, to jego zmiana to nie problem.Dystans ze zmianą rozstawu i montujemy fele

A kolega czym jeździ? tak z ciekawości

 

Troszke dziwnie wygląda na tych OZetach,chyba jednak za wysoko.Jeśli nie będziesz go glebił to może po prostu wstawić mu Porsche Fuchs?Tak jak to jest na tej fotce z zielonym Bulikiem.Może jakaś poszerzona delikatnie stal żeby nadać Rostowego charakteru?Felga w troszke mniejszym rozmiarze od OZ i powinno być dobrze.Wszystko zależy od tego w którą stronę chcesz pójść.Czy bardziej w Rosta, czy po prostu styranego życiem Bulika.Jeśli ma być "normalny", to pudełkowa felga, lekko ją pordzewić, dekielki powgniatać i będzie dobrze

Jeżeli Rost no to Fuchsy albo szeroka stal, może delikatnie naciągnięta opona na felgę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZe nie tyle za wysoko o ile nie pasuja w dziure Volkswagenowska ze tak powiem "stylem", pasuja wygladem jak swini kamizela. Na Golfie bym nie marudzil. Ale na Golfie i BBS pasuja, a Bulikow na nich raczej nima.

 

Mowie, to takie marudzenie bo mysle ze idzie w dobra strone (czy czuje ten "klimat" czy nie), ale na tych szczudlach wyglada o wiele mniej atrakcyjnie niz na orginalnych zestawowych kolkach.

 

A jezdze, nie az tak dawno jezdzilem tym:

 

15617921383_d894e0d39b_o.jpg

 

Smietnik nalezal do kolegi z pracy...

 

16211889106_709120b93c_o.jpg

 

16051666529_ab1531c51c_c.jpg

 

9131233433_1e9556fb9d_c.jpg

 

Ja bym w zyciu nie wydal tyle kasy na takiego busa...

 

A jezdze teraz... Powiem tak, jak ide rano do garazu to biore ze soba wszystkie kluczyki i w garazu decyduje na jaka usterke mam w dany dzien ochote, biere i jade.

 

A co do marki... Coz... Peugeoty, jakimi bym nie jezdzil zawsze costam maja co mnie strasznie denerwuje, irytuje i wkurza... Moze bym zyl, ale musialem miec na dwa dni 106 (chyba?) ktory jest wlasciwie taki sam jak Toyota Aygo ale lipnym, to sobie podarowalem. Na dowidzenia jeszcze wyrzygal mi ten szmelc 2 litry oleju przez noc na podjezdzie.

 

Wole to z czym sie wychowalem, choc mialem juz inne auta...

 

7345141666_08623314c9_c.jpg

 

Pare lat temu mialem wiecej samochodow niz ochoty nimi jezdzic, ale teraz jest tak ze Pani domu pozwala miec ile chce, ale nie wiecej niz piec. Dlatego jak dokupie jednego szrota to musze sprzedac jakiegos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przemyśleniu tematu felg postanowiłem zastąpić je innymi. Zgadzam się z przedmówcą, że felgi 18'' są zbyt duże do T1 i wygląda na nich jak przysłowiowa taczka Osobiście również miałem mieszane uczucia, jednak to, że czekałem na nie prawie miesiąc i musiałem włożyć sporo pracy w ich wymianę powodowało, że szkoda było mi tak łatwo się ich pozbyć. Dążę jednak do perfekcji dlatego półśrodki mnie nie interesują. Najwazniejsze jednak było dla mnie Wasze zdanie, które odegrało tu znaczącą rolę! Dzieki za wszystkie opinie!

 

Na czas przejściowy wymienię obecne felgi na fabryczne, żeby już nie kuło w oczy kiedy będę pokazywać zdjęcia z kolejnych etapów prac.

 

W tym czasie proszę wszystkich o przedstawianie Waszych propozycji felg, które według Was będą najlepiej pasować do T1. W poniedzialek wybiorę najlepszą opcję

Ciekawą ofertę przesłał mi kolega reptyle89, który dysponuje dużą ilością żywicznych odlewów. Może wśród tych felg będzie coś co idealnie wpasuje się w Linde? http://s1313.photobucket.com/user/reptyle_89/library/Do%20sprzedania/Felgi?sort=6&page=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.